Ga naar inhoud


Toekomst Set Top Box pakket (STB)


tammoedens

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik voorspel je dat eventueel misschien in de toekomst, afhankelijk van de situatie in medialand het settop pakket in zijn huidige vorm eindig zou kunnen zijn.

 

Op dit forum is er echter nagenoeg niemand die werkzaam is bij de firma die dit bepaalt.

Het blijft dus gissen met geen enkele garantie!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het STB pakket zou stoppen, draait CD zichzelf de kop om.

Duizenden mensen in het buitenland gebruiken dit nog, met eventueel met het €5.-- HD pakket er bij, zoals ik.

Meer heb je niet nodig en het is nog steeds goedkoop.

 

Aan alles komt ooit een eind, dus ook aan STB, maar wanneer?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf het stb pakket opgezegd. Heeft erg veel moeite gekost maar goed. Ik voor mij denk dat het stb pakket langzaam uitgekleed word. Veronica is niet meer te zien en denk volgend jaar net 5 als eerste niet meer te zien is.Na een maand of 4 komt dan de volgende zender die op zwart gaat. Ik hou het erop dat dit pakket een sterfhuis constructie  te gemoed gaat. Denk over 2 jaar dat dit pakket niet meer bestaat. 

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die sterfhuisconstructie zijn ze natuurlijk al jaren bezig en het kan natuurlijk ook niet anders als je de Astra 19,2 wilt verlaten.
CanalDigitaal zou nog liever gisteren dan vandaag willen stoppen met die SD-zenders op de Astra 19,2 want dat kost alleen maar extra geld als diezelfde zenders ook in HD te ontvangen zijn op de Astra 23,5. En tja, dan moet je elk abonnement waar alleen maar SD-zenders op zitten natuurlijk ontmoedigen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerder gezegd: M7 was er alles aan gelegen om veel abonnementen te 'scoren' teneinde een goede verkoopwaarde te behalen voor de oude aandeelhouders, ongeacht of er geld op toegelegd moest worden. Zelfs het persbericht duidt daarop: alleen de stijging van het aantal abonnementen wordt genoemd, niets over winst of rendement.

 

Nu het spul verkocht is kun je er op rekenen dat dit beleid overboord gaat en juist op rendement wordt gestuurd door de nieuwe eigenaren. Het aantal abonnementen is niet langer leidend, maar de winst/abonnement.  Onrendabele abonnementen afstoten laat het rendement snel stijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwarte smartcard is seca2 als ik mij niet vergis. Het is te zien, of M7 extra moet bijbetalen om dit seca2 gebeuren verder te gebruiken.

Maar denkende als een commerciële firma als M7, zal deze die codering afschakelen, als hen dit niks meer oplevert.

Alleen de vraag wanneer, is voor ons allemaal gissen.

Dit kunnen ze versnellen door zeer goedkoop mensen te laten overschakelen.

Doch de meeste mensen, moeten niet weten van M7 hardware en perikelen, zodat die moeilijk of niet overhaalbaar zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Set Top Box-pakket zitten de volgende TV-zenders
NL in SD
Ned1
Ned2
Ned3
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
NET5
En de volgende 2 HD zenders
RTL8 HD
Veronica/Disney/XD HD

 

Mijn oude zwarte seca2 smartcard heb ik vorig jaar omgeruild voor een seca3 smartcard. Dat kostte 15 euro. Mijn abonnement is toen weer met een jaar verlengd.

aangepast door Rivellino

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

T.s. geeft hierbij niet op, of hij nog gebruik maakt van een oudere sd ontvanger al of niet in combinatie met een ci.

Als hij dus een ouder sd toestel heeft met een eventueel verouderde ci, zal hem dat veel meer kosten dan een nieuwe kaart alleen.

Hij kan dus zolang zien, totdat

1. alle zenders overgaan naar mpeg4 als dit nog niet zo is

of

2. M7 beslist de zwarte kaart niet meer te ondersteunen.

Het is dan aan t.s. om te beslissen om een voorstel te aanvaarden van M7 die beperkte hardware levert met een 2 jarig contract

of

indien mogelijk enkel een nieuwe kaart, en zelf uitkijkt naar een hd ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik m7 was had ik juist het stb pakket laten behouden.

Een mooi aantrekkelijk instappakket met npo, rtl en sbs zenders.

Want waarom is er wel een basis en familie pakket die qua prijs erg dicht op elkaar zitten?

Beter was geweest een stb pakket van ca 7 euro/ maand. (npo rtl sbs en fox)

Basis pakket afschaffen.

Huidige familie pakket blijft in takt.

Entertainment pakket afschaffen.

In plaats daarvan diverse aanvullende pakketen.

Film1/ Sport1 , Fox, HBO en erotiek pakket keuze.

Top pakket maken met alles erin en 10% korting tov alle extra aanvullende pakketten.

 

2e en 3e kaart.

Alleen voor familie en top pakket.

Als dit voor 4, 5 euro/maand extra moet.

Dan npo rtl en sbs zenders in hd.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik m7 was had ik juist het stb pakket laten behouden.

Een mooi aantrekkelijk instappakket met npo, rtl en sbs zenders.

Want waarom is er wel een basis en familie pakket die qua prijs erg dicht op elkaar zitten?

Beter was geweest een stb pakket van ca 7 euro/ maand. (npo rtl sbs en fox)

Basis pakket afschaffen.

Huidige familie pakket blijft in takt.

Entertainment pakket afschaffen.

In plaats daarvan diverse aanvullende pakketen.

Film1/ Sport1 , Fox, HBO en erotiek pakket keuze.

Top pakket maken met alles erin en 10% korting tov alle extra aanvullende pakketten.

 

2e en 3e kaart.

Alleen voor familie en top pakket.

Als dit voor 4, 5 euro/maand extra moet.

Dan npo rtl en sbs zenders in hd.

 

Dat was voor mij de reden op de boel op te zeggen. Volgend jaar stijgt het STB pakket aardig in prijs. Zet je de afschrijvingen van je schotel er ook nog eens bij kan je beter kabel nemen. 

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Set Top Box-pakket zitten de volgende TV-zenders

NL in SD

Ned1

Ned2

Ned3

RTL4

RTL5

SBS6

RTL7

NET5

En de volgende 2 HD zenders

RTL8 HD

Veronica/Disney/XD HD

 

Mijn oude zwarte seca2 smartcard heb ik vorig jaar omgeruild voor een seca3 smartcard. Dat kostte 15 euro. Mijn abonnement is toen weer met een jaar verlengd.

 

Met de zwarte kaart mis je de twee HD zenders RTL8 HD en Veronica/Disney XD HD.

Als je nog een SD decoder gebruikt heeft het dus geen enkele zin om de zwarte kaart om te ruilen voor een oranje kaart.

Zelf verwacht ik dat de SD zenders op 19.2 nog wel twee jaar in gebruik blijven.

 

Hieronder de Nederlands talige radio zenders zoals ze momenteel in de zenderlijst van CanalDigitaal zijn opgenomen.

Dit laat zien dat je met Set Top Box pakket alleen de vrij te ontvangen radio zenders kan beluisteren.

 

300 NPO Radio 1 (19) Radio 19,2 12.515 H 22.000 5/6 Vrij te Ontvangen

301 NPO Radio 1 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

302 NPO Radio 2 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Basis HD

303 NPO 3FM (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Basis HD

304 NPO Radio 4 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Basis HD

305 NPO Radio 5 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

306 NPO Radio 6 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

308 Sky Radio (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

311 Radio 538 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

312 Radio 10 (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

313 Arrow Classic Rock (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

314 Radio Veronica (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

316 Classic FM (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

317 FunX (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

319 SLAM FM! (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

320 100% NL (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

322 BNR Nieuwsradio (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Basis HD

325 Radio Gelderland (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

327 Radio Oost (23) Radio 23,5 11.914 H 27.500 5/6 Vrij te Ontvangen

330 VRT

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren contact opgenomen met CD. Vanwege de prijsverhoging op mij 2 en 3 kaart (van € 1,50 naar 4,50) wilde ik 2 kaarten opzeggen en de kaart waar het basispakket op zit (€ 15,95) per maand naar het Set Top pakket zetten. Dit is niet meer mogelijk !. Ze kon mij wel een aanbieding doen voor € 13,95 p/m (167,40 per jaar) voor vrijwel hetzelfde pakket als het Set Top pakket. HD komt dan nog eens € 5,- per maand voor bij dus € 18,95 ( € 227,40 jaar). Gewoon absurd, dus maar gelijk alles opgezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben heel benieuwd of Canaldigitaal nog meeropbrengsten uit de prijsverhoging weet te genereren of dat het onder de streep geld gaat kosten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel benieuwd of Canaldigitaal nog meeropbrengsten uit de prijsverhoging weet te genereren of dat het onder de streep geld gaat kosten

Onder de streep is niet meer belangrijk tegenwoordig. Het gaat alleen maar om marges.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...