Ga naar inhoud


hoeveel volt uitgang usb dreambox 800hd pvr


Gast peterp

Aanbevolen berichten

ik heb onder mijn dreambox 800 HD PVR een cooler fan draaien ergens gekocht € 10.00 twee jaar gedraaid en stuk , nu wil ik er een van van een computer er onder installeren maar dan moet ik eerst weten hoeveel volt de uitgang van de usb is want ik kan een fan voor 220 volt en een fan voor 12 volt kopen  wie kan mij helpen ???????????? :crazy:  :crazy:  :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet doen! USB geeft slechts 500mA per poort. De 12V op pen 8 van de SCART is een paar mA. Zo heet wordt de DM800 overigens niet. Zelfs met een 2,5" HDD niet meet als handwarm. Heeft bij mij jaren in de kast zo gedraaid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger heb ik bij een humax 5400 ook een extra fan geïnstalleerd (wat eigenlijk nutteloos was, want de extra warmte kwam door slecht werkende onderdelen in de voeding) van 12V. ik heb dan gewoon een 12V voedings adaptertje gekocht voor enkele euro's, en die fan laten draaien. Wel een extra stopcontact, maar zo vermijd je dat je de voeding of onderdelen van je ontvanger extra belast, die dan eigenlijk ook weer meer warmte kan afgeven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen! USB geeft slechts 500mA per poort. De 12V op pen 8 van de SCART is een paar mA. Zo heet wordt de DM800 overigens niet. Zelfs met een 2,5" HDD niet meet als handwarm. Heeft bij mij jaren in de kast zo gedraaid...

Wel doen!! De DM800 geeft genoeg mA om de fan te laten werken in tegenstelling tot de DM800se waar dat niet lukt. Zo draait een DM800 bij mij al een jaar of 7

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de DM800SE zit de fan 'af fabriek' er al in! Op de DM800 is de 12v erg krap. 5v zou wellicht wel gaan. Maar zoals gezegd: mijn DM800 werd nooit warm... Geen fan noodzakelijk dus. (In mijn geval)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel doen. Kheb er ook 1tje ingebouwd tegen binnenkant vh deksel.

Komt precies naast tunerprint.

Een fannetje geselecteerd die net wel wil opstarten bij 5 volt.

Draait lekker langzaam en maakt hierdoor bijna geen geluid.

De DB kan zo zijn warmte prima kwijt, waardoor de elco's op het tunergedeelte goed blijven.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...