Ga naar inhoud


philips dsr 8121 maar 177 zenders in lijst


EBRA
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Na 6 weken verlof toestel terug op gestart en nieuwe zenderlijst werd geladen.

Er worden 498 zenders gevonden en er worden maar 177 getoond in de lijst.

 

Scan nogmaals gedaan zelfde resultaat, ook firmware update gedaan hielp ook niet.

 

 

Weet er iemand raad?

 

Alvast bedankt

Erik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb inderdaad een duo lnb van TVV.

Morgen eens naar fabrieks-instellingen gaan en

dan nog eens eens scan uitvoeren.

 

Voor het verlof was alles in orde, kon toen nog de duitse posten zien.

Als men dit toestel een tijdje zonder spanning zet, gaat hij naar nieuwe firmware zoeken

en nieuwe zenderlijst inladen.

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 8121 decoder gaat automatisch een nieuwe zenderlijst laden als er

 

Als men dit toestel een tijdje zonder spanning zet, gaat hij naar nieuwe firmware zoeken

en nieuwe zenderlijst inladen.

 

Erik

 

Klopt, echter alleen als er een nieuwe zenderlijst of software beschikbaar is voor je decoder.

Zo niet start de decoder gewoon op.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Erik.

 

Dit antwoord van TvVlaandren ben ik ook wel benieuwd naar.

CanalDigitaal geeft als standaard antwoord terug naar Fabrieks instellingen, wat overigens ook veel problemen oplost met M7 decoders.

Van TvVlaanderen verwacht ik ook niet veel anders...

Als je met het antwoord van TvVlaandren niet verder komt kan je onderstaande methode om nieuwe software te installeren nog proberen.

 

Dat gaat als volgt.

 

- Zet de decoder op standby, de tijd in het display moet de juiste tijd aangeven.!
- Druk nu op de "groene toets" op de afstandsbediening van de satellietontvanger en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden.
- Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld).
- Selecteer "Recovery".
- Selecteer  "appstore recovery" en blijf op "OK" toets drukken (confirm) wanneer er vragen op beeld verschijnen tot het toestel zijn recovery gedaan heeft.
- Wanneer het beginscherm van het hidden menu weer verschijnt druk je op "EXIT" om uit het hidden menu te gaan.
- Het toestel begint het tweede deel van de software-update in te laden. (er staan weer kanalen in en je denkt dat de ontvanger klaar is !!! maar dat is NIET zo)
- NIET VERGETEN !!! Na de update selecteert u de fabrieksreset via het gewone menu van de satelliet ontvanger.

-  (menu-instellingen-satellietontvanger-pincode 1234 - uitgebreide instellingen - fabrieksinstellingen - OK toets!)
- Ontvanger wordt nu compleet gereset en na de eerste installatie (volg de instructies op het scherm)

- Kies een HD lijst als je een HD pakket hebt en SD kanalenlijst bij een SD abonnement.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Nog niks gehoord van TVV, maar het probleem is opgelost.

Voor de tweede maal fabrieks instellingen gedaan en alles werkt nu normaal.

 

De tweede methode kan ik bij mij niet uit voeren om dat mijn display al een jaar of 2 dood is.

 

Gelukkig is alles nu terug in orde.

 

 

Bedankt voor de reactie's

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als ik een fabriekreset doe, worden alle opnames gewist? Ik heb namelijk af en toe het probleem met mislukte opnames en opnames van één minuut die dan ook niet afspelen. Ook kreeg ik twee keer de melding "geen rechten op deze zender", wat ik met kaart in en uit kon oplossen. Ik wil een reset proberen, maar als ik alle opnames ga wissen, wordt mijn vrouw boos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom al die moeite? Je hebt nu ook al mislukte opnames. De DSR8121 zit potdicht. Opnames kun je niet kopiëren of overzetten naar een PC. Die opnames raak je dus sowieso kwijt als de HDD vol loopt of gewoon crasht. Een fabrieksreset wist geen data op de HDD maar reset het apparaat naar de fabrieksinstellingen. Je krijgt weer de taalkeuze, de satellietinstellingen en je mag weer kiezen voor de zenderlijst..

 

Beter je vrouw nu boos maken door te zeggen dat je het zat bent en nu een echte ontvanger gaat kopen! Voor €100 minder heb je een leuke E2 bak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...