Ga naar inhoud


Tips gezocht i.v.m. aanschaf van een nieuwe TV


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat maakt niet uit, het maakte mij ook wakker. In de consumentengids van december 2014 stond al een bericht dat UHD-TV eigenlijk zinloos is i.v.m. dat nog lang niet alle programma's echt in FULL-HD worden uitgezonden, een ander artikel dat ik meen in een krant heb gelezen kwam ik tegen dat niet elk NOS journaal nog in FULL-HD TV wordt uitgezonden, ook stond er dat Nieuwsuur nog niet in FULL-HD TV wordt uitgezonden, maar beide dat binnenkort wel gaan doen, de avondjournaals worden wel al een tijdje in FULL-HD TV uitgezonden, vandaar dat het één en ander mij behoorlijk verbaasde.

 

Ik heb een beetje een nadelige eigenschap, ik wil weten wat ik koop, dat het geld ook waard is, tenslotte kan ik het maar één keer uitgeven, wat de mensen hier van mij zien zijn autistiesche trekken, de één ziet dat, de ander niet, maar ik neem het niemand kwalijk.

 

Ik zie een TV met UHD-TV, ik denk dat is een beter beeld, op zich ja, maar of het zinvol is, dat is dus de andere vraag.

 

Ik zie een TV waar je met je hand de TV kan bedienen zonder afstandsbediening, weer een prikkel van dat is mooi, maar zinvol?

 

Ik zie een TV die je met je stem kan bedienen, weer een prikkel van mooi, maar zinvol?

 

Dan ga ik zaken naast elkaar leggen en begint het touwtrekken in mijn hoofd, kom er niet in uit en ga vragen tot het oneindige, want ik wil het naatje van de kous weten.

 

Voor de mensen die het wasmachine verhaal kennen, zo zit ik in elkaar, het is perfect gelukt, misschien iets te perfect, dat is mijn struikelpunt. Achteraf had 1400 toeren bij 8kg prima geweest i.p.v. 1600 toeren, het scheelt 1% vocht percentage als ik een was op 1600 toeren doe, maar niet elk programma doet dat, de meeste zelfs niet. Tegenwoordig is het hoe meer bewegingen, met minder water, lagere temperatuur en een langere wasduur denk ik, dat kost toch veel meer energie, niet dus.

 

Ik maak er dus een complete studie van, maar weet dat het dan ook een perfecte keuze is, alleen kan ik daar op doorslaan.

 

Autisme heeft dus 2 kanten, alleen moet ik het meer gaan los proberen te laten wat voor mij erg moeilijk is.

 

Ik heb wel eens een mobiel telefooncontract voor iemand ontbonden wat achteraf niet de juiste beslissing was, zocht net zo lang tot ik de een maas in het systeem ontdekte, op dat moment dacht T-Mobile met een jurist of advocaat te maken te hebben, maar nee, het waren mijn autistische trekjes waarmee ik hapte en niet meer los liet.

 

Ik zit dus nu met de twee vragen, is het zinvol om een TV met vinger beweging en of stem bediening te nemen, een perongelukke vingerbeweging en de TV gaat mogelijk wat anders doen dat ik wil, iets zeggen en de TV reageert ineens, dat is ook niet de bedoeling. Ik ken het systeem niet, weet niet hoe het werkt en reageert, wel weet ik dat ik buren heb die eerder slapen dan ik dat doe, dat is ook iets om rekening mee te houden.

 

Ik zal maar niet aan te testreviews hier op sat4all beginnen, ik denk dat geen fabrikant/importeur meer een sateliettuner op de markt durft te zetten. ;)

 

Hoe kijkt iedereen hier tegen vingerbeweging en of stembesturing op een TV aan?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk niet dat jij op een 40" scherm en meer dan 3 meter afstand het verschil gaat zien tussen een Full HD uitzending op een Full HD TV of een UHD TV, ik denk dat je zelfs geen verschil gaat zien tussen UHD filmmateriaal op een UHD of een Full HD TV.

 

Ik wil nogmaals opmerken dat ik nog nooit heb meegemaakt dat iemand zo lang loopt te keutelen om een 40" Full HD/UHD TV te kopen met een budget van slechts 500 euro. Steek die 500 euro in je zak en ga naar de lokale bruingoed zaak en zoek uit wat er binnen die 500 euro het beste uitziet.... Kom op zeg ;)

 

Iedere keer als iemand een bruikbare tip geeft, zoek je wel weer andere kamelen op de weg.

Je doet alsof je een huis gaat kopen en zelfs dat zie ik de gemiddelde Nederlander sneller beslissen :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volledig tegen de  aard van dit beestje in.

Zelfde als dat iemand tegen jouw zegt: je mag niet eerder een televisie mag aanschaffen dan dat je alle bestaande modellen gereviewed hebt. Dan denk je ook ik ben toch niet van lotje getikt.

 

Maar voor haar is het precies andersom. Als ze nu al tot aanschaf overgaat is dat sowiezo zonde van haar geld.

Ze blijft toch bezig met deze materie totdat ze alle modellen en aspecten heeft belicht en onderzocht.

Dat kost tijd maar dat vind ze niet erg zolang ze achteraf maar niet berouwvol hoeft te denken had ik maar toch een andere keuze gemaakt!

 

Ilse succes met je nieuwe queste. Als je wat te vragen hebt horen we het wel he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zo vreemd vind ik mijn opmerking niet. Mevrouw is al 13 maanden bezig met het aanschaffen van een TV in het klein budget segment, maar wil top segment features en kwaliteit.

 

Met dit tempo zal het nooit lukken een TV aan te schaffen aan de hand van verkregen tips want tegen het moment van aanschaf is de besproken TV al lang en breed uit het assortiment :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol,

 

Je ziet duidelijk mijn probleem, er wordt helaas nog niet aan gewerkt i.v.m. gezondheidsproblemen die voor gaan, die mogen niet in de weg liggen, ik ben het daar niet mee eens, maar ik blijk dat nodig te hebben voor waar ik met mijn gezondheid mee bezig ben.

 

 

FULL-HD is duidelijk, UHD-TV is zinloos, die keuze valt af. (uitgeloten)

 

Ik had nog 2 vragen staan:

 

Vingerbediening, kan dat per ongeluk fout gaan? En, is het zinloos of niet?

 

Stembesturing, kan het per ongeluk fout gaan? En, is het zinloos of niet?

 

Ik ken de systemen niet, heb er wel reclame over gelezen, maar dat is niet opjectief.

 

Ik zit overigens niet vast aan 500 euro, het is meer een richtprijs die ik genomen heb.

 

Ik neem liever de tijd dan ik inderdaad achteraf spijt krijg, dan is het mijn probleem, daar wordt later aan gewerkt.

 

 

Ik heb pas een uitvaartverzekering afgesloten, ik heb er slechts 28 doorgrond, maar precies zoals ik dat wil, dat geeft nu rust in mijn hoofd. Heeft ook een aantal jaar geduurd, dit jaar heb ik mijn tanden er flink in gezet en alles wat niet goed voor mij was uitgesloten, er bleven er 5 over, daarna 3, daarna 2 en door een fout van de aanbieder te tekkelen 1 over.

 

Het laatste verschil was direct of via de tussenpersoon, de tussenpersoon bleek goedkoper en ik was klaar.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je zo lang bezig bent met keuzes kan het nauwelijks rust geven, want je bent dan immers full-time steeds bezig met het wikken en wegen van opties. Dat kan nooit rust geven. ;)

 

Vingerbediening (touchscreen) op een TV van rond de 500 euro? Ik denk het niet.

 

Stembediening? Onzin natuurlijk. Gewoon een afstandsbediening die fijn werkt lijkt mij de beste manier van bedienen.

 

Als je en satelliet of kabelontvanger gebruikt, ga je die toch alleen maar gebruiken voor in- en uitschakelen en zelfs dat gaat tegenwoordig met HDMI-CEC automatisch.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de vingerbediening en de stem bediening werken perfect.... wat voegt dit voor jou persoonlijk toe?

Voor mij persoonlijk is het een "dont care" feature aangezien ik reeds tevreden ben als ik met een afstandbediening kanaal kan instellen.

Dit gebeurt bij mij op de xp1000 ontvanger en niet op de tv, dus feitelijk boeit het niet hoe en of de tv op afstand te bedienen is.

 

Ga maar oefenen met keuzes maken op gevoel: sommige keuzemomenten zijn het gewoon niet waard om je brein zo lang mee te plagen!

Zet gewoon 3 keuzes die je wel wat lijken naast elkaar en vergelijk die alleen op punten die er echt toe doen.

Kun je voor je gevoel geen eenduidige keuze maken (doe ik het goed, doe ik het niet goed?) dan kies je blind.

Vervolgens schaf je het apparaat aan en spreek je met jezelf af dat wat je ook gekozen hebt het op dat moment een goede keuze was maar perse niet de beste. De beste keuze, en dat weet je zelf ook, is die keuze die je weer ongelukkig lang bezig zal gaan houden en ook jij weet vast wel leukere dingen te bedenken dan ellendig lang lopen zoeken, informeren, wikken en wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...