Ga naar inhoud


Wat kan ik het beste nemen: een 32 inch / 82cm, Samsung, Philips, Sony ?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV met 32 inch met keuze tussen de merken Samsung, Philips, Sony, of is er wat beters?

 

Ik zou graag zien dat de TV iets is voorbereid op de toekomst, dus liever geen niets kunnen dan enkel TV kijken model.

 

Ik weet niet of ik het nu, of in het nieuwe jaar zal kopen, want de vernieuwingen gaan hard.

 

Teletekst wat ik graag gebruik is wel handig als veel pagina's ineens opgeslagen worden, dus ook de sub-pagina's door te kunnen bladeren.

 

Wat ik niet leuk vindt is als ik met de afstandsbediening 3 a 4 keer moet drukken om van teletekst bij de normale TV uitzending terug te komen.

 

Verder las ik iets over het aantal Herz, 50 lijkt mij erg laag, 100 ook nog wel, moet ik 200, 300 of meer hebben?

 

Het geluid is van een platte TV niet alles, maar soms zijn er toch wat uitzonderingen, welke kan ik het beste aanhouden?

 

Nogmaal, het kan zijn dat ik het nu, of (begin) volgend jaar ga aanschaffen, de BTW dagen maken het toch best aantrekkelijker.

 

Mijn budget ligt tussen de 250 en 500 neuro.

 

Wie heeft goede tips voor mij waar ik naast mijn voorkeuren op moet letten? Eventueel merken en types, of toch even wachten, want ik heb al een tijd een leen TV, maar met de BTW dagen over een paar maanden in zicht is het wel fijn om daar op te letten.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


qua budget en wensen / eisen moet je toch zelf ook even zoeken

ik zou overigens als criterium ook een mogelijkheid voor netwerk verbinding eraan toevoegen

 

Panasonic TX-L39E6 Wit

of

Panasonic TX-L32E6

 

geluid kun je beluisteren in de showroom en evenwel naderhand met toevoegingen verbeteren

ethernet kun je naderhand niet toevoegen

 

geluid is belangrijk en dan heb je blikjes geluid of acceptabel geluid / beter is een koppeling aan je stereo of surround receiver

gewoon wat tips, waar jij om gevraagd hebt

ciao

  • Like 1

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou echt nooit meer een Panasonic nemen. Die lopen qua smart-TV functionaliteit echt ver achter op iedere concurrent.

 

Daarnaast vind ik de LCD/LED-TV's van Panasonic qua beeld niets beter dan die van Samsung, LG en Philips in dezelfde prijsklasse.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua smart tv functionaliteit, kan ik echt niet ontdekken wat mijn panasonic nu mist tov de samsung

het kan wel zijn dat de types die ik noemde iets minder opties hebben < maar dat lijkt me ook budget afhankelijk

 

maar qua beeld kwaliteit (waar ik heel lang mee bezig ben geweest met vergelijkingen) moet men zelf gaan kijken en ook eigen beeldmateriaal meenemen tbv de test en vergelijking, dat is even zo persoonlijk als ook subjectief.

mooier dan de Panasonic TX-L42WT50E stond er geen enkele andere in de winkels

 

duidelijk is echter dat die netwerk optie belangrijk is (LAN + WLAN)

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de antwoorden, maar er wordt veel over geslagen naar de wensen die ik heb, maar inmiddels heb ik wel besloten om pas in het nieuwe jaar een TV aan te schaffen, het laatste weekend van Januari is altijd leuk met de BTW korting bij diverse winkels.

 

Dat betekend niet dat ik niet naar informatie aan het zoeken ben, maar juist vooral waar ik op moet letten.

 

Ik weet dat Samsung het meest verkocht wordt bij de grote winkelketens, maar Philips en Sony gaan daar een stuk verder achteraan.

 

Ik heb gevraagd welk merk het meest terug komt, dat is Samsung, maar dat komt omdat die het meeste verkocht worden. In verhouding komen ze evenveel terug, dus daar kan ik helaas niet op bouwen.

 

Een netwerk aansluiting is inderdaad iets wat ik mee wil nemen, maar ook bijvoorbeeld de mogelijkheid voor een DVB-T module, het is niet voor niets een 32 inch / 82 cm TV. Ik heb satelliet TV, maar zal later groter gaan met een TV en dan verhuist de TV naar zolder van de portiekflat waar ik woon, dat wordt een extra kamertje voor van alles en nog wat, het is nu nog een dumpplaats waar veel troep ligt.

 

Ik wil echter wel goede spullen kopen, want voorlopig zal de TV eerst beneden gewoon in gebruik zijn.

 

Wat is belangrijk:

 

- Beeld, LCD LED TV mooi en meer dan 100 Hertz..

- Geluid, is altijd wat minder, maar soms zit er best wat aardige toestellen tussen die het lukt een behoorlijk geluid te geven..

- Bediening: de afstandsbediening en het menu moeten prettig werken, ik ben ooit een Samsung tegen gekomen waarbij teletekst met 1 druk op de knop te zien was, maar met 3 drukken op de afstandsbediening pas terug naar het normale TV beeld gaat. ik weet even niet welk type het is, maar in combinatie met Digitenne module en kaart, kreeg die op Nederland 1, 2 en 3 een paars achtige achtergrond die daar niet hoort. Ik vind naast het snel kunnen vinden van teletekst pagina's, het ook erg handig om door de sub-pagina's te bladeren op eigen comando, dus niet uit zich zelf overschakelen of enkel stil blijven staan.

- Netwerk aansluiting: zit dat tegenwoordig niet al op zo'n beetje alle platte TV's?

 

Het budget van zo'n 500 euro moet toch wel iets te vinden zijn?

 

Ik vind het vervelend dat de fabrikanten zich vooral op grote TV's richten, ik heb dat voorlopig niet nodig.

 

 

Misschien een rare opmerking, maar ik heb dit bericht volgens mij in het juiste gedeelte van dit forum geplaatst, is het niet handiger om het in "Off Topic 4 All" te plaatsen waar veel mensen zitten? Er zitten denk ik hier erg weinig bezoekers waardoor een klein aantal mensen informatie geven, ik heb echt veel meer informatie nodig om tot een juiste beslissing te komen.

 

In het kort gezegd, hoe meer ervaringen, hoe welliswaar erg veel meningen voorbij komen, maar het voor mij denk ik veel makkelijker wordt om te filteren, het is maar een gedachte.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

, kreeg die op Nederland 1, 2 en 3 een paars achtige achtergrond die daar niet hoort.

 

Dat is Teletekst 2.5,    google daar maar eens op, dan begrijp je dat dat wel zo hoort.

 

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

, kreeg die op Nederland 1, 2 en 3 een paars achtige achtergrond die daar niet hoort.

 

Dat is Teletekst 2.5,    google daar maar eens op, dan begrijp je dat dat wel zo hoort.

 

Groeten Dunhans.

 

Ja, maar het leest erg slecht, is daar geen normale oplossing voor?

 

Mijn moeder heeft zo'n TV, iemand anders heeft precies het zelfde type, helaas weer vergeten te vragen. Het rare is dat het enkel op Nederland 1, 2 en 3 is, niet op de rest van het Digitenne pakket.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien kan je in het menu van de TV de Teletekst versie 2.5 uitzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOS-Teletekst zendt een kleur op de

achtergrond mee voor nieuwe tv's die de

zogenoemde hogere levels aan kunnen.

Zij kunnen ook de speciale pictogrammen

op pagina 389 tonen.Overigens duurt het

vaak enige tijd voor de kleuren op het

scherm verschijnen.

 

De kleuren die we uitzenden zijn zeer

donker,tegen het zwarte aan,om de licht

gekleurde teksten leesbaar te houden.

Als door de achtergrond toch de tekst

moeilijk te lezen is,dan is misschien

de instelling van uw toestel te hel.U

kunt dat zelf aanpassen.De manier van

aanpassen verschilt per merk en soms

zelfs per type toestel.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline

 

Nou mijn mening dan maar voor wat die waard is.

 

Ik vind dat je nogal doorschiet voor een TV van tussen de 250-500 euro. TV's voorbereid op de toekomst bestaan natuurlijk niet. Jouw nieuwe TV is over 2 jaar volslagen verouderd zodat je een nieuwe koopt. Ik heb zelf in 2008 een Samsung gekocht. Prima ding trouwens. Het nieuwtje was dat er appjes op konden draaien en dat er binnenkort veel meer appjes bij zouden komen. Die appjes zijn er nooit gekomen en ging men over op de Smart TV. Ohh, en de appjes die erop zaten heb ik 1 keer bekeken en daarna nooit meer gebruikt.

 

Mijn advies: Koop een TV binnen je budget die er goed uitziet. Geluid over de versterker. Voldoende HDMI aansluitingen voor je apparatuur. Logitech afstandsbediening of misschien wel via je tablet of telefoon.

 

En vergeet al die Hertzen en beeldverbeteringen. Die staan bij mij allemaal uit. Geeft het beste resultaat.

 

Teletekst? Was dat niet iets uit de vorige eeuw?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie,

 

Natuurlijk heeft ook jou mening waarde, ik probeer alleen uit dat aanbod wat leuks te vinden dat het liefst ook een beetje met inetnet kan omgaan.

 

 

@All,

 

Van die Teletekst 2.5 ken ik aleen in Engeland, Ik ga wel even speuren naar instellingen.

 

 

In de winkel wordt ik alleen maar gek gemaakt, hoe groter, hoe beter, maar ook duurder.

 

Het probleem is dat er ook Digitenne op moet kunnen draaien, in iedergeval DVB-T voor de vrije zenders. Als ik groter ga dan 32 inch / 82cm, dan heb ik zoals ik op dit forum al vaker gelezen heb een probleem, echter hebben de winkels steeds vaker een beperkter aantal TV's in dat formaat.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...