Ga naar inhoud


Tips gezocht i.v.m. aanschaf van een nieuwe TV


Miauw

Aanbevolen berichten

Ja welke is de beste, en welke is het aller aller goedkoopst.....?

 

Ilse, je laat je helemaal gek maken door alle mail en reclame folders, en alle aanbiedingen, elke dag is er wel weer een nieuwe,

morgen alles weer even checken hoor, er zijn vast weer hele leuke aanbiedingen bij ;)

 

Ga nou gewoon naar de winkel, kijken welke het moost is...

 

Afrekenen en mee naar huis dat ding

 

En na aanschaf niet meer naar al die aanbiedingen kijken, want de volgende dag is ie waarschijnlijk al weer wat goedkoper, en/of meer mogelijkheden dan degene die jij net hebt aangeschaft

 

Soms moet je gewoon eens de knoop doorhakken en stoppen met treuzelen :)

 

Succes, je kunt het!

 

En laat nog even wat horen welke het nou geworden is....

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

LG 40UB800V LED TV, nu in de aanbieding voor 549,00 (google).

 

Als je slim bent stop je met de 100 vragen en koop je deze. Krijg je geen spijt van.

 

Dit ben ik helemaal met Michel eens. Ik heb met regelmaat rondgeneusd op het gebied van platte scherm tv's en heb steeds weer dezelfde ervaring opgedaan: de verschillen liggen doorgaans op twee vlakken: allereerst binnen elk merk zie je dat een duurder produkt meestal wel een reden heeft om duur te zijn en in onderlinge vergelijking tussen merken lijken de veroudingen tamelijk satbiel te zijn. Sommige merknamen zoals Grundig en Philips wijken sterk af maar dat is omdat ze zelf niets meer produceren en hun naam op andermans' spullen zetten, de ene keer zijn dat betere en de andere slechtere producten dus die vallen voor mijn sowieso af.

 

Kijk je naar de top producten dan zie ik als relatief te duur een merk als Sony, een merk dat zijn geld waard is een merk als Samsung en een merk dat ondanks prima kwaliteit doorgaans de klantvriendelijkste prijs heeft vooral als LG.

 

Voor mij persoonlijk betekent dat dat wanneer ik een toestel zou moeten gaan kopen ik eerst binnen LG zou gaan kijken welk toestel me het beste beviel en dan hooguit ter vergelijking ging zoeken naar alternatieven die dan wel gevestigde merken moeten zijn en dan uiteraard met dezelfde specificaties. Als de winkel dan royaal genoeg gesorteerd is dat je dat aantrekkelijk lijkend alternatief naast de LG van je voorkeur gedemonstreerd kunt zien dan ben je spekkoper.

 

Let er trouwens wel op dat je bij vergelijking van apparaten dezelfde videobron aan hebt staan. Het gebeurt niet zelden dat winkels om de verkoop van een bepaald toestel te stimuleren er een DVD met hoge resolutie of voor extra heldere beeldinstellingen vergeleken met ernaast staande apparaten kiest.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een panasonic plasma 126 cm (hoe reken je dat om naar inch?) en die verbruikt een nominaal vermogen van 300 watt.

Ik ben uiterst tevreden over het beeld, enig nadeel dat mijn verouderd full hd model nogal snel de neiging heeft, als een tijd een vast beeld wordt getoond, die nog enkel uren te zien. (zou opgelost zijn lees ik hier).

Mijn ouders hebben een philips lcd van dezelfde grote. beeld op zich vindt ik niet slecht, maar mijn mening is mijn plasma beter.

Heb ook een smart tv gezien met led, een samsung smart type onbekend schermgroote 116cm? beeld was voor mij behoorlijk, maar viel me op, dat als je keek via de hdmi, nog af en toe beeld zag van een analoge kabelzender. Niemand kon mij dat bevestigen, dus ja???

Dan heb ik bij iemand anders een sony tv gezien, helaas niet in full hd beeld gezien, omdat die enkel kijkt via dvb-t en geen full hd bronnen heeft. Beeld was doenbaar, maar de lipsync van externe bronnen was zo verschillend, dat ik na een half uutje het voor bekeken hield. via de ingebouwde dvb-t tuner was dit goed. Zelfs de lipsync van een originele dvd via een dvd speler van philips (enkel cvbs) was het niet te doen.

Echter vind ik bij mezelf, dat je gewoon geen vergelijking kan maken tussen led, lcd en plasma, omdat dit andere technieken zijn.

Maar mijn plasma tv, is voor mij bevredigend, al verbruikt die wel nominaal 300 watt.

In de glasbak tijd, kon er volgens mij niks boven loewe. Echter zie ik dit merk als plat scherm zo goed of nergens. Maar ik hoorde van een ex loewe glasbak kijker, dat deze van loewe voor een middenklasse verdiener gewoon onbetaalbaar zijn.

 

Waarom maar 1 hdmi uitgang? Je hebt slechts bijna maar één nodig. En als je dan iets tussen steekt, mag een switch een versterker of wat dan ook zijn, en dan gaat naar de tv, dan hebben veel toestellen van ontvangers geen beeld, door de hdcp beveiliging die in bepaalde settop boxen zitten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb een panasonic plasma 126 cm (hoe reken je dat om naar inch?) en die verbruikt een nominaal vermogen van 300 watt.

Ik ben uiterst tevreden over het beeld, enig nadeel dat mijn verouderd full hd model nogal snel de neiging heeft, als een tijd een vast beeld wordt getoond, die nog enkel uren te zien. (zou opgelost zijn lees ik hier).

...

Maar mijn plasma tv, is voor mij bevredigend, al verbruikt die wel nominaal 300 watt.

Joh wat raar. Een paar dagen geleden had je die HDTV plasma nog niet, maar een 'glasbak'. :D

 

2014-11-24 20_57_16-Zoek resultaten - Sat4all.png

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tis zelfs een breedbeeld. :)

 

Geplaatst: door sattv4iedereen op 22 oktober 2014 - 16:47 in Mediaspelers & Media

Hi,

omdat waar ik woon, en dit tijdelijk is, en mogelijks niet 100% betrouwbaar, heb ik ervoor gekozen, om een breedbeeld 16/9 beeldbuis tv te gebruiken, die in perfecte staat is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry, ik heb het te druk om alles goed in mij op te nemen, zag ook dat er een ander topic is geopend. Ik ben behoorlijk wat informatie tegen gekomen uit diverse hoeken vandaan, het is mij inmiddels een stukje duidelijker geworden:

 

De meest verkochte TV formaat is 40 en 42 inch, dus mijn formaatje zit daar tussen.

 

4K is geen UHD-TV, 4K is namelijk een bioscoop formaat, dat is breder dan een UHD-TV scherm.

 

De meeste mensen vinden 60Hz. lekkerder kijken, TV's die boven de 240Hz. werken worden als irritant bevonden. 60Hz. lijkt mij wel erg laag, de meeste LED-TV's die ik tegen kom zijn 100 a 200Hz., mogelijk begrijp ik iets verkeerd?

 

UHD-TV's die op dit moment worden aangeboden in 40 en 42 inch scoren beneden de maat en zijn 2 x zo duur als een FULL-HDTV van het zelfde merk en een enigzinds vergelijkbare type, een FULL-HDTV in de betreffende maat is meestal van betere kwaliteit en heeft meer mogelijkheden.

 

Ook kwam ik ergens op een forum van een verkoopsite die per dag verkoopt iemand het volgende schrijven. (het Engels heb ik via een vertaalsite vertaald, want mijn Engels is niet zo geweldig, mijn excuus daarvoor, het Nederlands heb ik uiteraard Nederlands gelaten):

 

 

*zucht*

De zoveelste matige ultra HD TV op (zelf verwijderd) waar het bestaansrecht mij volledig van ontgaat.

Ik citeer even uit de review van HDTVtest (één van de toonaangevende review sites met betrekking tot TV’s):

"Zo veel als we hielden van de beeldkwaliteit, de Panasonic TX-40AX630B voelt als een gemiste kans.


Maar de afwezigheid van ingebouwde HEVC decoderen (en dus Netflix 4K) betekent dat de TX40AX630's voordeel is niet meer zo duidelijk.

Het verkopen van een Ultra HD-televisie zonder interne Netflix 4K-ondersteuning is zoals het verkopen van een Smart TV zonder ingebouwde WiFi-connectiviteit: je kunt laten werken, maar het is een ongemak, en zullen potentiële kopers afschrikken.

Die roept de vraag, is het de moeite waard het betalen van een premie voor vier keer de pixel resolutie over de Full HD 1080p TX-40AS640? Tenzij u heel dicht bij de TV te zitten, helaas we denken dat de AS640 een betere waarde vertegenwoordigt voor je geld vooral in dit formaat scherm. "

 

Gelieve je even in te lezen in deze materie alvorens je overweegt zo’n TV te kopen.

Allereerst de schermgrootte. Uit onderstaande grafiek blijkt dat je op minder dan 1 meter afstand van jouw TV moet zitten alvorens jouw ogen een verschil kunnen zien met full HD. Aangezien de meeste mensen op 3 meter afstand of meer van hun TV zitten wil dit zeggen dat ultra HD pas interessant wordt bij 70″+ schermen.

 

Los van de fysische beperkingen van het menselijk oog heb je nog het probleem van 4K content. Er is nauwelijks 4K materiaal beschikbaar, en het beetje 4K materiaal dat er is vind je dan bijna uitsluitend terug op Netflix 4K. Laat nu net Netflix 4K niet ondersteund worden door deze TV.

Het gros van de mensen kan veel meer TV kopen door te kiezen voor een normaal full HD model i.p.v. een overhypt ultra HD model. Voor deze prijs koop je een uitstekende full HD TV van zo’n 48″ à 50″, en voor een beetje meer heb je zelfs een uitstekend 55″ full HD scherm.

 

 

De Panasonic Viera 40 inch 4K Utra HD LED-TV die inmiddelws niet meer op de betreffende verkoopsite wordt aangeboden koste € 599,-, als ik dat vergelijk met FULL-HD TV met wat toeters en bellen, dan zal het rond de zelfde prijs liggen.

 

Wat ik uit de tekst haal heeft het weinig zin om op huiskamer afstand naar een UHD-TV's te kijken als het kleiner is dan 70 inch, als het verschil bij een kleinere UHD-TV van 40 en 42 inch gekeken wordt, dan is de afstand om het verschil te kunnen waarnemen wel heel erg klein.

 

De kleinere goedkopere 40 a 42 inch UHD-TV's zouden het mislukte 3D project vervangen hebben, verkooptruukje?!

 

De gebogen schermen zouden een beperkte kijkhoek hebben, maar heeft dat ook iets met verkooptruukjes te maken, of is dat meer een kwestie van smaak?

 

Ook kwam ik ergens tegen dat de prijzen van in 5 jaar tijd de helft goedkoper zijn geworden en nog steeds doorzet, ik krijg het idee nog sneller dan voorheen.

 

OLED zou een echt mooie aanvulling zijn ter vervanging van de LED-TV schermen, maar die zijn nog peperduur.

 

Klopt het dat LG ook schermen maakt voor andere bekende merken?

 

Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven over het plaatje dat getoond wordt met uitleg die gegeven wordt en wat ik bij elkaar gesprokkeld heb?

 

post-34339-0-01416700-1417825602_thumb.jpg

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft ermee te maken dat je VOLDOENDE details in het beeld ontdekt.

De uitleg is op menig av forum te vinden.

 

(overigens hebben we dat toen de platte buis opkwam ook al allemaal besproken op sat4all - misschien was ik de tweede of derde die zo'n plasma gekocht had hier als lid van sat4all - er waren zelfs mensen die om het verrekken geen platte beeldbuis wilden, moet je nu toch eens zien)

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels heb ik de Samsung UHD LED TV UE40HU6900 bij een grote elektronicazaak gezien, ik weet niet wie het bedacht heeft dat toesel op de markt te brengen, want ik kan niet van kwaliteit spreken, zelfs het personeel heeft er moeite mee.

 

De Samsung UHD LED TV UE40HU6900 stond op een Horizon box van UPC aaangesloten, maar het leek eerder op Digitenne zo blokkerig en slecht was het beeld, het zou voor mijn gevoel geen UHD TV genoemd mogen worden, FULL HD is zelfs een te goede uitdrukking.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zeg bij een grote electronicazaak, kun je verwachten dat: {hetgeen we al vaker hebben gezegd}

 

1 - de TV's die het eerst de deur uit moeten het best ingesteld zijn

2 - en de TV's waar de meeste winst op gemaakt wordt het best ingesteld zijn

3 - die andere TV's staan gewoon enkel daar, opdat "moge blijken dat je bij die zaak alles kunt kopen" (de omzet is echter anders)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm, het ging toch om de UHD LED TV's?

 

Ik had min of meer de "Samsung UHD LED TV UE40HU6900" in mijn gedachten, maar door het topic heen ben ik tot de conclusie gekomen dat 40inch UHD LED TV geen zin heeft als je verder dan een halve meter van de TV af zit.

 

Als ik op 3 a 3,5 meter van de TV zit, dan heeft het alleen zin bij een 70+ inch TV, maar 40 a 42 inch zijn de twee maten die ik voor mijn gevoel groot zat zijn.

 

Ik ben zoals voorgesteld is naar een TV zaak geweest, de "Samsung UHD LED TV UE40HU6900" stond als pronkmodel op een meubel apart, maar ik kon de blokjes tellen.

 

Ik ben ook eerder bij een plaatselijke elektronica zaak geweest, daar rade ze mij een UHD-LED TV "LG U40UB800V" voor € 575,-, de 40 inch versie. Of de UHD-LED TV "LG 42UB820" voor € 599,-, de 42 inch versie.

 

Echter wordt mij hier juist afgeraden om een UHD LED TV te komen als ik mij aan de maten 40 en 42 inch vast hou, maar juist in de winkel te gaan kijken.

 

Kleine zaken hebben weinig TV's, meestal ook niet de types die ik wil vergelijken, grote zaken hebben veel TV's, daar kan ik het één en ander makkelijker vergelijken.

 

Zowel in de kleine als de grote zaken staan de TV's zo mooi mogelijk afgesteld, hebben HDMI versterkers er tussen hangen om het signaal te verdelen over al die toestellen, hoe kan ik nu nog een vergelijking maken als ik geen hou vast meer heb om te kunnen vergelijken?

 

Philips wordt op dit moment overal afgeraden, vooral de 2014 modellen zouen last hebben met de software en Philips maakt geen TV's meer, dat doet TP-Vision, het merk Philips zal over 2 jaar van de TV markt worden gehaald volgens de kleine ondernemer.

Samsung wordt als een middenklasser afgeschilderd.

LG komt bij de kleine zaak naar voren als het beste. (wel UHD)

Panasonic is bij de grotere electronica winkel als de van het met 1200 Herz i.v.m. de vloeiende bewegingen.

 

Ik dacht met UHD alvast een flinke stap voor uit te zijn, maar het heeft blijkbaar weinig zin in de maat van 40 en 42 inch, dus mijn nieuwsgierigheid was groot toen ik dat in zowel een kleine als een grote zaak ben gaan bekijken.

 

Philips/TP-Vision heeft Ambilight, kan een mooie aanvulling zijn, er zijn tevens Android versies op de markt aan het komen.

 

Samsung is de meest verkochte TV, daarnaast zijn ze meestal makkelijk te repareren mocht deze het in de voeding begeven.

 

Het menu en de afstandsbediening zijn ook een belangrijk deel van de TV, een extra handige afstandsbediening is handig voor het menu enn ergelijke.

 

Oled is duur en te groot, mogelijk later als ze betaalbaar zijn, maar dat zal ben ik bang voor nog wel even gaan duren.

 

Tja, er blijft zo weinig vergelijkbaars over om tot een goede keuze te komen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inmiddels heb ik de Samsung UHD LED TV UE40HU6900 bij een grote elektronicazaak gezien, ik weet niet wie het bedacht heeft dat toesel op de markt te brengen, want ik kan niet van kwaliteit spreken, zelfs het personeel heeft er moeite mee.

 

De Samsung UHD LED TV UE40HU6900 stond op een Horizon box van UPC aaangesloten, maar het leek eerder op Digitenne zo blokkerig en slecht was het beeld, het zou voor mijn gevoel geen UHD TV genoemd mogen worden, FULL HD is zelfs een te goede uitdrukking.

Die blokjes zeggen misschien meer over de UPC Horizon box en de daarop weergegeven zender als over de daarop aangesloten TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zag vandaag in een winkel de nieuwste 4k ontvanger van Panasonic met een beeld om te huilen....

Aan de achterkant zag ik toen dat alleen de analoge/dvb/-c antenne aansluiting was aangesloten, het toestel werd gedemonstreerd met een digitenne signaal.....

 

Kennelijk zit er duidelijk meer marge op de LG / Samsung toestellen, want daar draaiden allemaal gelikte 4k demo's op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...