Ga naar inhoud


Hoezo roest..?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Daar heeft Sprietje gelijk in. Ik geloof dat Dubai wel zo'n beetje een plek is met de hoogste temperaturen en meeste zonnestralen ter wereld. Hier gaat alles kapot wat in de zon staat. Daar is geen kruid tegen gewassen. Plastik, kunststof, polyester alles begeeft het op een gegeven moment. Ik denken dan ook dat de verf op de schotels hier spröde wordt, de zoute atmosfeer en zand in de lucht de rest doen wat roest betreft. Ik geloof ook niet dat je je schotel hier in een andere kleur dan wit moet verven. In Spanje of Griekenland zal het niet anders zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Hier is een schotel (van mindere kwaliteit ) binnen 6 maanden doorgeroest. Dan zie je alleen nog de montagebeugel en LNB arm, lol. Gelukkig zijn er wel betere die het minimaal 2 jaar uithouden, vlak naast de zee. Meer in het binnenland veel langer.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donkeyman, weet je wel wat bijv. een polyester schotel van 180cm kost?

Ook vraag is me af hoe een polyester schotel er uit ziet als die 9 jaar in de brandende zon heeft gestaan. Ik verwacht er niet veel goeds van. Ik denk dat die helemaal verpulverd is. Ik heb ervaren wat de intense zon voor schade kan aanrichten in Zuid-Spanje en in Dubai is het nog veel erger.

 

Ja, daar heb je een punt mee. Het zal wel goedkoper zijn om af en toe een metalen schotel af te danken, maar hoe het toch mogelijk is dat zo'n schotel staat te verroesten snap ik niet.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

C-Band schotels hoeven niet zo precies te zijn. Dat is allemaal niet zo kritisch. En een beetje roest maakt ook niet zo veel uit.

Het beste is natuurlijk van aluminium en dan heb je er geen omkijken naar. Ook in Dubai niet. Die zo'n is hier onvoorstelbaar sterk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...