Ga naar inhoud


Ik ben mijn Rebox 9000 ZAT. En nu?


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn RE9000 HD PVR nu een jaar of vijf en ben er eigenlijk wel klaar mee. Ondanks alle updates en loaderversie 1.54 blijft mijn ontvanger vastlopen. Meestal tijdens het opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk, maar som ook 'uit het niets' of tijdens het opvragen van de EPG. Om sch**tziek van te worden... en dat ben ik inmiddels.

 

Als deze ontvanger bovenstaande problemen niet zou hebben zou ik er erg tevreden mee zijn. Goed beeld, eenvoudig zenderlijsten laden en prima interface.

 

Nu de vraag: wat gaan we dan neerzetten? Wat is het nieuwste model van Rebox en is die wel vrij van dergelijke problemen? Of toch maar een ontvanger van een andere leverancier?

 

Wat ik zoek:

HD twin tuner

Interne HD t.b.v. opname

Overzichtelijke en snelle software

Eenvoudig zenderlijsten van Canal Digitaal laden.

 

Of misschien toch de originele harde schijf vervangen?

 

Schieten maar!

 

Groet!

Edward

aangepast door Dward
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, ik heb in huis 2x  Rebox 8000 en een Rebox 8500.

Allereerst, de beeldkwaliteit staat buiten kijf, de gebruikte chipsets in deze ontvangers zorgen voor een perfecte beeldkwaliteit, de 8500 heeft niet alleen de mogelijkheid om met 1080P weer te geven, maar heeft ook meer bits voor de helderheid van het beeld weer te geven.

 

Ondertussen is de software voor de Rebox familie min of meer uitontwikkeld, bugs komen bijna niet meer voor.

 

Er zijn echter enkele oorzaken aan te wijzen die tot problemen kunnen leiden.

Een haperende harddisk is daarvan zeker een oorzaak.

 

Verder was er recent een probleem met de compatibiliteit van een van de zenders welke ervoor zorgde dat bij het bekijken van de epg de ontvanger vastliep.

Zo spontaan als dit probleem ontstond, zo verdween dit verschijnsel ook weer, kennelijk heeft men bij de betrokken zender de fout hersteld.

 

Een enkele keer is de zenderlijst corrupt, het wissen van de zenderlijst vraagt een workaround, waardoor bij het laden van een nieuwe zenderlijst soms niet al de oude informatie vervangen wordt.

 

Of jouw ervaringen het gevolg zijn van een van deze beschreven problemen kan ik niet zeggen.

De afgelopen jaren hebben geleerd dat rebox naast zeer tevreden gebruikers ook ontzettend ontevreden gebruikers kent.

Ook zijn "hopeloze" ontvangers gered uit de vuilnisbak, compleet opnieuw geïnstalleerd en daarna tot volle tevredenheid van de nieuwe gebruiker een 2e leven tegemoet gegaan.

 

Bij andere merken lees je ook soms over probleemgevallen, het komt bij elk merk voor.

 

Wanneer de harddisk ook 5 jaar oud is zou je die kunnen vervangen, een factory reset geven, alle gegevens wissen en opnieuw ingeven.

Je hebt dan een goede kans dat je ontvanger beter gaat werken.

 

De Rebox 8500 is een mooie ontvanger, en in mijn dagelijks gebruik zeer stabiel.

Aangezien de basis van de Rebox software voor alle modellen gelijk is ontstonden er op verschillende modellen tegelijk van de ene op de andere dag problemen met de EPG die zodra je van RTL7 naar RTL 4 klikte, ervoor zorgde dat de ontvanger software ging hangen.

Zoals gezegd, dit probleem is ondertussen verdwenen, de oorzaak was kennelijk extern, en alleen de Rebox software was er gevoelig voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgegaan van Rebox 9000 naar Rebox 8220. Voor mij een probleemloze ontvanger met mooi beeld. De Rebox 900 doet het ook nog steeds goed. De problemen die je schetst kunnen, zoals CeesV aangeeft diverse oorzaken hebben (meest waarschijnlijk is hard disk). Ook de zenderlijst is wel eens niet helemaal goed.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties zover.

Ik vervang regelmatig de zenderlijsten nadat ik een 'reset service data' heb gedaan. Factory reset ook regelmatig gedaan.

Time shift staat al sinds jaar en dag uit. Dit omdat ik vanaf het begin af aan al vond dat het apparaat wel erg warm wordt hetgeen volgens mij met name komt door de harde schijf. De harde schijf die er nu inzit is een 500 Gb WD Cavia Green.

Ik heb nog een Topfield 4000 staan met daarin een 30 Gb harde schijf. Is het mogelijk om deze er tijdelijk in te zetten om te kunnen testen?

 

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter haal je gewoon de interne harde schijf er gewoon uit; en zoek je je heil in een externe harde schijf die een eigen stroomvoorziening heeft. Mogelijk kan je die schijf die je er in had zitten via een enclosure ombouwen tot externe HD.

 

30 GB is eigenlijk de moeite niet indien je vaak HD opnames zou maken. Voor een uurtje tot anderhalf uur zit je al aan 8GB of meer; dus dan staat die vlug vol.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat 30 Gb niet zoveel is maar het gaat me er om of daarmee het probleem is opgelost. 

Kan een externe HD alleen via de USB poort worden aangesloten? Is dat snel genoeg?

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk al enkele jaren zo, en nog niet echt problemen gehad door een disk met behulp van USB aan te sluiten.

Grootste voordeel van de externe schijf is dat ze enkel aan staat als je ze echt nodig hebt; tenminste als deze voorzien is van een eigen voeding en eventueel een schakelaar heeft.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...