Ga naar inhoud


Geblokkeerde zender?


Tom2012

Aanbevolen berichten

Het is weer eens zo ver: krijg af en toe weer de irritante en incorrecte melding (m.n op de zenders van de publieke omroep, vetfer niet) dat de de zender gecodeerd is, het beeld bevriest dan.

Mijn firmware is up to date, dus het CD ons weer aan het werk? Heeft iemand in de regio Amsterdam recent soorgelijke ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier in Vlaanderen het zelfde probleem met Rebox 8500.

Denk dat het helaas weer ligt aan de rebox zelf.

Ga volgende week de harde schijf een keer formateren en hoop op beterschap.

Misschien zijn de condensators weer aan het haperen zoals in de eerste aangeboden reeks 9000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan het op mijn 8000 en 8500 ontvanger niet vaststellen, maar wat meer informatie zou geen kwaad kunnen.

 

Welke zenders bedoel je met  m.n op de zenders van de publieke omroep, vetfer niet

 

Zijn er ook bepaalde tijden dat dit optreedt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel daarmee dat het tot dus ver enkel is voorgekomen op Ned 1, 2 en 3 en dan enkel op de avond maar ik kijk overdag nauwelijks tv en had overdag ook geen gelegenheid om het te controleren. In ieder geval 2 x op 2 zaterdagavonden achtereen om 20.15 op Ned 2 (kort voor begin Diwnton Abbey, iets met de rechten???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn verdere uitleg heeft helaas verder geen reacties opgeleverd. Problem is inmiddels uitgebreid tot alle zenders, dus dat is simpel verteld. Heb laatste firmware en heb via het cd-signaal cf uitleg cd laten verversen. Resultaat: nihil dus.

Ben inmddels dat gedoe met sat ontvangers helemaal zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tom, iets meer informatie zou het aantal reacties zeker doen toenemen.

 

Je opmerking dat het probleem optreedt op alle zenders, dus ook op fta zenders zou kunnen betekenen dat je schotel niet optimaal is uitgericht.

Op dit moment moeten we gissen over welke ontvanger je het hebt.

Gebruik je daarin een ingebouwde kaartlezer of een ci module?

Welke software(versie) staat er op de ontvanger geïnstalleerd?

Is dat originele Rebox software of alternatieve software?

Wat voor antenne heb je in gebruik en eat voor lnb's zijn daarin geïnstalleerd?

Is het alleen bij HD zenders of ook bij sd zenders.

 

Jou klachtomschrijving "cd-signaal cf uitleg cd laten verversen" is voor mij geheimtaal.

 

Gezien het feit dat er bijna geen meldingen zijn en omdat ik op de 4 in mijn omgeving in gebruik zijnde Rebox ontvangers geen problemen ervaar mag ik ervan uitgaan dat er een probleem in je installatie is, en dat dit net het medium satelliet in het algemeen aan te rekenen is.

 

Een kabelaansluiting welke niet op orde is zal ook storingen en klachten veroorzaken.

 

Wanneer je slechts af en toe tv kijkt zal je smartcard steeds een nieuwe rechten update krijgen wanneer je de ontvanger weer inschakelt.

Of dit korte moment jouw klacht is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok "cd" staat voor Canal Digitaal, een afkorting welke op dit forum frequent wordt gebruikt maar mijn excuses mocht ik te kryptisch zijn geweest.

Ik ben geen techneut en op een aantal vragen meit ik dus helaas het antwoord schuldig blijven. Ben al zo''n 20 jaar satellietkijker met inmiddels al de 4e ontvanger en mijn irritatie is niet enkel op deze recente ervaring gebaseerd. Ik geef toe: als alles perfect werkt is het ene prachtig medium maar ja, als.... Voeg daaraan toe de uiterst belabberde of beter gezegd het ontbreken van enige service van ed lant van Canal Dogitaal en dat alles vergaalt vaak behoorlijk mijn plezier.

Enfin: je vragen:

Mijn ontvanger is een Rebox RE8500 HDPVR de geinstalleerde software heeft als versiecode: 211.11.61 en dateert volgesn mijn ontvanger van 24/06/13. Mijn installateur (geen beunhaas) heeft de schotel in april dit jaar vevangen en daabij ook deze softare ersie op mijn ontvanger geinstalleerd. Tot voor een maand geen problemen, daarna geleidelijk dis steeds meer.

Het verschijnsel doet zich in ieder geval bijde HDzenders voor, ikal nog nagaan of het ook bij de SD-zenders gebeurt.

Ik heb in mijn ontvanger een kaart zitten van Can Digitaal maar weet niet of ik hiermee je vraag over een al dan niet aanwezige CI-module afdoende heb beantwoord.

In de installatie heb ik de afgelopen tijd niets gewijzigd en er waren tot voor kort dan ook geen problemen met deze installatie-situatie.

Ik had het zelf kunnen begrijpen indien de geinstalleerde firmware inmiddels achterloopt maar dat lijkt dis niet het geval.

Mijn schotel is een Cahor G2schotel met Venton quattro lnb, Venton Diseq 4/1

 

Je ziet, dat ik ook uitgebreid kan antwoorden. Wel bij deze mijj dank voor je meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo Tom,

Het is jou vermoedelijk volledig duidelijk, maar ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met

canaldigitaal-signaal cf uitleg canaldigitaal laten verversen.

 

Wanneer ik het goed begrijp kreeg je eerst op 2 achtereenvolgende zaterdagavonden om 20:15 uur de melding zender gecodeerd en bevroor het beeld op Nederland 1,2,3.

Ik veronderstel dat na een paar seconden alles weer normaal was?

 

Nu geef je aan dat op alle zenders dit gebeurt.

Mag ik daaruit begrijpen dat je helemaal geen ontvangst op elke zender meer heb, ook de fta of ongecodeerde zenders?

Er zijn een paar mogelijkheden, een daarvan is dat de harde schijf, indien aanwezig,  in de ontvanger problemen vertoont.

 

Het heeft nogal gestormd, de antenne iets verdraaid kan ook dit soortproblemen opleveren.

 

Ik heb zelf een 8500 in gebruik en heb geen problemen, je mag daarom uitsluiten dat Canaldigitaal de oorzaak is, je zal het toch moeten zoeken in jou ontvangstsituatie.

 

Wat geeft de sterktemeter van het signaal aan, hoeveel % heb je op je te ontvangen zenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als me inderdaad alles volledig duidelijk was geweestdan had ik hier geen vragen gehad toch? En, het is inderdaad zo dat ik het hier beschreven probleem (melding "gecodeerd kanaal" plus bevriezend beeld) aanvankelijk enkel op enkele zenders had,en dan m.n. Op Ned 2 HD, maar geidelijk aan heb ik dat op vrijwel alle kanalen.

Het heeft lijkt me niets met de ontvangststerkte te malen, die is uitstekend, maar het gaat er dus om dat ik melding + bevriezend beeld krijg gedurende ca 30 seconden en daarna weer ca een minuut storingloze, perfecte ontvangst.

Nogmaals een uitleg over hetgeen ik over advies etc van Canal Digitaal meldde: op hun site adviseert menin dit soort situaties na te gaan of de geinstalleerde firmware nog steeds de nieuwste versie is, en daarna zonodig het CD signaal heractiveren (ik neem aan dat dit laatste geen vragen oproept: zie hiervoor de uitleg op de site van Canaal Dogitaal.

Het staat in iddeos vast dat mijn ontvanger nog steeds de meest actuele firmware heeft (vanavond door mijn installateur bevestigd) en het heractiveren heeft ook niets opgeleverd.

Uit mijn eerdere antwoorden (PVR) kan opgemaakt worden dat er inderdaad sprake is van een harde schijf. Heb nooit gesteld dat Canaal Digitaal "de oorzaak " is, me enkel afge raad of anderen ook met dit probleem kampen, welnu dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Dank voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is weer eens zo ver: krijg af en toe weer de irritante en incorrecte melding (m.n op de zenders van de publieke omroep, vetfer niet) dat de de zender gecodeerd is, het beeld bevriest dan.

Mijn firmware is up to date, dus het CD ons weer aan het werk? Heeft iemand in de regio Amsterdam recent soorgelijke ervaringen?

Dan heb ik je kennelijk verkeerd begrepen.

 

Met je laatste posting geef je weer wat meer gegevens prijs, namelijk dat je ontvangst op alle zenders alternerend 30 seconde bevriest en dan weer 1 minuut beeld geeft.

Dat zou kunnen duiden op een defect in je bekabeling of ontvanger, of storing van buitenaf.

Is er soms recent een dect telefoon bijgekomen of verplaatst, of een WiFi of g4 modem in de buurt in bedrijf?

 

Je geeft aan dat je ontvangst sterkte uitstekend is, zou je die sterkte met ons willen delen?

Wanneer je op een forum een vraag stelt en een oplossing zoekt ben jij onze ogen en oren.

Om een zo goed mogelijk antwoord te geven is ook de informatie waarvan jij meent dat die niet relevant is voor ons toch noodzakelijk om een oorzaak te kunnen vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangst is ca 80%. Wat mijn commentaar op Can Dig betreft: ik neem niets terug van mijn constatering dat dit bedrijf slechte service biedt. Het feit dat mijn huidige problemen niets met CD te maken hebben doet daar niets aan af.

Verder had ik al toegegeven dat ik geen techneut ben en gewoon tv wil kijken.

Heb inmiddels dit probleem heel simpel zelf opgelost door de ontvanger een paar minuten van de stroom te halen.

Dank voor jullie inbreng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...