Ga naar inhoud


kwaliteitsverschil HD NL en HD Belgie 1 Canal Digitaal ?


boudeman

Aanbevolen berichten

Ik zag het verschil niet, maar mijn vrouw heeft betere ogen en zag het verschil wel.

 

Vandaag: live uitzending Urbi et Orbi, zelfde camera en dus gelijktijdig zelfde beeld bij Ned 2 en Belgie Een, beide HD en toch was beeld Ned 2 net iets scherper gestoken dan beeld Belgie.

Dit vermeld als constatering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou het dan toch helpen dat ons land bloemen stuurt naar het Vaticaan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al wanneer ik NL met die zenders vergelijk...

 

Dat vind ik onzin, heb al vele live programma's gezien die zowel op NPO en ARD of ZDF, er exact het zelfde uitzagen.

Staar je niet blind op of het 1280x720 of 1920x1080 is en bit-rates kan je ook niet vergelijken.

Ga niet te ver van je TV zitten, pas dan zien je ogen hoe het is.

Ogen gaan niet af op wat er bij resolutie of bit-rate staat.

 

Wél was heel duidelijk het verschil te zien met Urbi et Orbi, de VRT had nog niet eens het beeld van een SD uitzending.

 

Maar aan wie ligt dit?, VRT, TVV of Can. Digitaal, zie daar maar eens achter te komen.

Als de VRT het al slecht aan levert aan CD/TVV, zit daar de fout, anders bij de laatste twee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het verschil niet, maar mijn vrouw heeft betere ogen en zag het verschil wel.

 

Vandaag: live uitzending Urbi et Orbi, zelfde camera en dus gelijktijdig zelfde beeld bij Ned 2 en Belgie Een, beide HD en toch was beeld Ned 2 net iets scherper gestoken dan beeld Belgie.

Dit vermeld als constatering.

Dat het in België altijd wat waziger gezien wordt is evident :D

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik onzin, heb al vele live programma's gezien die zowel op NPO en ARD of ZDF, er exact het zelfde uitzagen.

Staar je niet blind op of het 1280x720 of 1920x1080 is en bit-rates kan je ook niet vergelijken.

Ga niet te ver van je TV zitten, pas dan zien je ogen hoe het is.

Ogen gaan niet af op wat er bij resolutie of bit-rate staat.

 

Wél was heel duidelijk het verschil te zien met Urbi et Orbi, de VRT had nog niet eens het beeld van een SD uitzending.

 

Maar aan wie ligt dit?, VRT, TVV of Can. Digitaal, zie daar maar eens achter te komen.

Als de VRT het al slecht aan levert aan CD/TVV, zit daar de fout, anders bij de laatste twee.

De F1 uitzendingen zijn ook mooi vergelijk, worden door verschillende landen uitgezonden en het is allemaal dezelfde bron. Met de juiste apparatuur ga (ging) je echt niet de NL versie bekijken.

 

Meer bandbreedte wint toch echt (ondanks alle blabla over betere compressie e.d.).

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...