Ga naar inhoud


Rebox RE-8220 Handleiding


Alaar

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!

Sinds enkele weken zijn wij de 'trotse' bezitters van een Rebox RE-8220. De functionaliteit van het apparaat lijkt groot, maar om er gebruik van te kunnen maken.... De handleiding verdient die naam niet, vol gebreken en absoluut incompleet. (Alleen al om deze reden verdient Rebox een rode kaart)

 

Om te beginnen we krijgen hem niet verbonden met het internet. We gebruiken een Vonets-dongle en zien wel het IP-adres, maar dan houdt het op. Een mobiel telefoon verbinden met onze router is simpel, een netwerksleutel volstaat. Maar hier? Poort? De handleiding voorziet hierin niet. Bovendien kunnen we niet kiezen tussen wifi of ethernet (in dit geval niet perse noodzakelijk)

 

Onze harddisk verdwijnt regelmatig. Herstel van fabrieksinstellingen, even van de spanning er af, en daar is ie weer.

Programma opnemen: stel je kijkt RTL 8 en neemt op Canvas. Prima. Maar een uur of wat later kijk je wederom RTL8 en wederom neem je Canvas op. Jammer maar helaas. Hij schakelt naar Canvas én neem tegelijkertijd op.

 

Bestaat er een goede handleiding? Zo ja wie kan mij er aan helpen. Bestaat er een forum voor RE-8220? Kortom: wie helpt ons uit de brand. (PS. Ik ga er niet vanuit dat er wat aan het apparaat mankeert.)

Alvast bedankt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Om te beginnen we krijgen hem niet verbonden met het internet. We gebruiken een Vonets-dongle en zien wel het IP-adres, maar dan houdt het op. Een mobiel telefoon verbinden met onze router is simpel, een netwerksleutel volstaat. Maar hier? Poort? De handleiding voorziet hierin niet. Bovendien kunnen we niet kiezen tussen wifi of ethernet (in dit geval niet perse noodzakelijk)

 

Dongle in satelliet ontvanger steken, uit en terug inschakelen met de netschakelaar achteraan. Daarna kan u kiezen tussen Wifi of Ethernet.

Wifi instellingen via een van de kleur toetsen.

Opgelet niet elke WIFI dongle werkt, het is niet mogelijk om voor alle bestaande dongles een driver in de satelliet ontvanger software in te bouwen.

Onze harddisk verdwijnt regelmatig. Herstel van fabrieksinstellingen, even van de spanning er af, en daar is ie weer.

 

Dit is een bekende BUG en is met de laatste software verbeterd maar spijtig genoeg niet geheel verdwenen, enkel spanning eraf is voldoende om

dit te herstellen. Hierna blijft dit goed tot de ontvanger terug naar DEEP SLEEP gaat, schakel dit uit in het Menu want anders zullen er veel opnamen mislukken.

Controleer zeker de software versie, de laatste voor Rebox is v3.01.92 (voor andere bouwgelijke ontvangers zoals bv. Openbox SX9 is dit v3.01.93)

 

Programma opnemen: stel je kijkt RTL 8 en neemt op Canvas. Prima. Maar een uur of wat later kijk je wederom RTL8 en wederom neem je Canvas op. Jammer maar helaas. Hij schakelt naar Canvas én neem tegelijkertijd op.

 

Bij de start van een timer opname schakelt de ontvanger naar de zender die hij opneemt maar daarna kan u deze gewoon terugzetten op een andere zender.

Of dit een bug is of een gewilde functie is niet geheel duidelijk want dit is reeds zo sinds de software versie v2.11.87 van het vorige model.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Maar helaas, pindakaas.

Laat ik me beperken tot één onderwerp, de wifi-connectie. Zoals gezegd ik gebruik een Vonets-dongle en ik neem aan dat deze compatible is aangezien ik bij netwerkverbinding het volgende zie: Ethernet (kan ik niet wijzigen, lijkt me deels logisch. De dongle wordt gevoed via een USB-kabel en is aangesloten op de LAN-poort.)

Ik zie dat de DHCP aanstaat (ook op het modem) en er is een IP-adres, subnetmask, gateway en eerste DNS zijn m.i. ok. Tweede DNS is leeg. Vervolgens zie ik Proxy Server. In deze popup heb ik het volgende ingevuld: Server: leeg; Portnumber: 0; Gebruiker: REBOX; Password: netwerksleutel ingevuld; Verbinding: Aan.

 

Er is du wel verbinding met het modem, maar geen goede. Kies ik via de MENU-toets de Webbrouwser - of daar naaststaande app's zoals Youtube, dan krijg ik onder in beeld een wit vlak. Meer niet. Met de groene toets kan ik dit omzetten in een browserscherm. Echter geen mogelijkheid om ook maar een letter in de adresbalk te zetten.

 

Tot slot: de gebruikte applicatieversie is 3.01.47. Dus een eerste update lijkt me noodzakelijk. Maar ja, geen wifiverbinding....

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de offline update methode gebruiken ?

 

Om de harddisk terug te krijgen volstaat op mijn 8500 een koude start. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is m.i. overkill. (Sorry, had Tozdeo al genoemd)

 

Op de Rebox website vind je vele tips. Veel gebruikstips van voorgaande modellen zijn ook van toepassing op de 8220.

 

Zowel met de handleiding als met de website moet je leren werken.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je ook inderdaad een proxy server ? Zo niet, dan daar ook niets invullen !

Als het probleem authenticatie door de Wifi router is zou je kunnen proberen om het MAC-adres van de dongel op de router in te voeren, en de routers dat MAC-adres toegang te geven tot je netwerk. De router-log kan ook aanwijzing geven over opgetreden fouten.

 

Je zou de dongel ook kunnen vervangen door een door Rebox geadviseerd type.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de dongle niet maar ik heb dit even opgezocht.

Ik zie dat er een CD'tje bijzit met waarschijnlijk de driver die je kan installeren op een PC.

Dit is dus niet mogelijk bij een sat ontvanger, wanneer deze niet in de software zit zal het niet werken.

Probeer anders een andere USB WIFI dongle, de goedkoopste eerst.

Normaal gezien herkent de Rebox jouw Netwerk en moet je enkel het paswoord invullen.

 

Installeer toch maar eerst de nieuwste software.

> Downloaden op de rebox site

> Eventueel uitpakken (zip)

> Deze IRD file op een USB stick zetten

> Aansluiten op een USB poort van de Rebox

> Eventjes wachten tot er een pop-up venster verschijnt en op de rode knop drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms helpt het om de Rebox een vast IP adres te geven en niet via DHCP een toe te laten wijzen. Bij mij loopt het ook niet altijd goed met de internet verbinding van de Rebox.

 

Als je de gelegenheid hebt is een vaste UTP verbinding het beste (maar dat kan helaas niet altijd).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom mijn dank aan allen die meedenken.

 

Ik heb de softwareversie geupdate, dat is in ieder geval al weer een stapje voorwaarts. Ik zie dat een aantal zaken veranderd zijn, maar helaas nog steeds geen internetverbinding. In principe zie ik hetzelfde als ik al eerder heb gemeld.

En nee, ik gebruik geen proxyserver. Slechts een router, een zogenaamde neufbox (We wonen in Frankrijk). Het verbinden van andere apparatuur met deze box is een fluitje van een cent, slechts een netwerksleutel invoeren en voilà. 

De gelezen suggestie om een ander, vast IP-adres in te voeren gaat niet, het wordt automatisch toewezen.

Op naar de volgende ronde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de Rebox vast aan te sluiten op je Neufbox? Gewoon even bij de Neufbox zetten als dat lukt? Of een lange UTP kabel lenen?

 

Daarmee sluit je uit dat het aan je dongle verbinding ligt.

aangepast door ton2207

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reboxen (en bouwgelijken) zijn over het algemeen wel kieskeurig qua wifi sticks, dus kan je misschien beter kijken welke er precies compatibel zijn en de aanschaf van dergelijk model overwegen.

 

Zoals door anderen aangehaald, geef de voorkeur aan een kabel; iets lastiger en niet altijd mogelijk om direct een aansluiting te voorzien.

Maar daarom bestaan er ook powerline adapters. Een exemplaar gebruiken bij de router, ander exemplaar voorzien bij de rebox, en je hebt een bekabelde oplossing over het elektriciteit netwerk.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dank voor je reactie. Maar helaas, pindakaas.

Laat ik me beperken tot één onderwerp, de wifi-connectie. Zoals gezegd ik gebruik een Vonets-dongle en ik neem aan dat deze compatible is aangezien ik bij netwerkverbinding het volgende zie: Ethernet (kan ik niet wijzigen, lijkt me deels logisch. De dongle wordt gevoed via een USB-kabel en is aangesloten op de LAN-poort.)

Of dat ooit gaat werken? Vonets wordt niet genoemd als compatibele WiFi stick.

 

De bedoeling is dat je een compatibele wifi stick gebruikt.

 

Ik gebruik een Cisco Linksys, daar zit een chipset in waar de Rebox een passende driver voor aan boord heeft.

 

Hier een lijst met sticks welke zouden moeten werken.

 

http://www.rebox.tv/index.php/service-area/downloads/finish/28-algemeen/28-usb-wireless-lan-module-list/0

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voor over ik weet (=mij verteld/zelf uitgezocht) is de Vonets VAP11N compatible. Kabel is helaas geen optie.

Ik heb ook een Vonets en geïnstalleerd met het mini Cd'tje op de pc. Precies gedaan wat er gevraagd werd en zie .....het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik eerst stellen dat ik volkomen onwetend ben over REBOX, behalve dat ik een RE-8220 heb. Van welke voorgaande of andere Rebox kan ik een redelijk overeenkomende Ned. handleiding gebruiken om in ieder geval wat beter uit de voeten te kunnen dan met de bijgeleverde, nou ja ....handleiding kun je het niet noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...