Ga naar inhoud


Oscam en intern sharen hoe zit dat met de poort ?


Aanbevolen berichten

Ik share intern met Oscam en CCcam nu zie ik in de webinterface dat hij een andere poort gebruik als diegene wie ik ingesteld heb ik share met poort 5775 en zie poort 39068 ? hoe zit dat dan ?

post-45856-0-34463900-1420491303_thumb.jpg

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee jij zegt het, maar het is toch echt zo vanavond als ik thuis ben zet ik hier wel wat gegevens neer.

 

Zou het komen dat ik op beide boxen OScam heb staan en eentje met het CCcam protocol verbind met de opgeven poort naar de ander toe ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is geen makkelijke materie maar ik neem aan dat iedereen wel eens van het internet protocol suite (of TCP/IP) gehoord heeft? Even googlen dan hebben jullie wat te lezen. ;) In het kort komt het erop neer dat je op de server een applicatie listening/ontvangende port instelt (in dit geval 5775; er zijn ook standaard systeempoorten, zoals bijv. 23 Telnet, 25 SMTP of 80 HTTP) die 'luistert' naar binnenkomende aanvragen van clients die zelf met een tijdelijk door het protocol toegewezen port verbinding zoekt (in dit geval 39068; deactiveer de user maar eens en activeer hem daarna, dan zal je zien dat er een andere port aan hem toegewezen is).

 

Met netstat -a kan je de op dat moment actieve verbindingen + ports zien. Met cd /proc/sys/net/ipv4/ en daarna ls krijg je een kijkje op de bestanden die allemaal in de map van het ipv4 (Internet Protocol versie 4).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

(in dit geval 39068; deactiveer de user maar eens en activeer hem daarna, dan zal je zien dat er een andere port aan hem toegewezen is).

Idd dat is het dan want na het uit en aan zetten heb ik een andere poort OK weer wat geleerd.

post-45856-0-77303000-1420647851.jpg

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...