Ga naar inhoud


hoe regel je de deep standby bij een ultimo


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Nu de duo is vervangen door een ultimo, beide met openpli4, zie ik toch verschillen in de software.

Wat me nu stoort, is dat ik bij de ultimo niets vind om de deep standby stand te activeren of deactiveren.

Bij de duo had je menu opties als de instelling van lang ( of kort) op de aan uitknop drukken, welke actie hoort daarbij?

 

Heeft de ultimo dat ook? Wat ik gevonden heb is de optie het menu achter de aan/uitknop tevoorschijn te toveren, zo kun je hem in tweetraps acties uitzetten. Weet iemand of er verdere instellingen zijn?

 

Raar is bv ook dat ie na een restart via de aan uitknop achterop in een soort standby terechtkomt ipv doorstart, ik kom er niet achter of dat deep of gewone standby is overigens, maar heb liever dat ie doorstart.

 

Als iemand hier wat over te melden heeft ben ik één en an oor, bedankt alvast!

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu de duo is vervangen door een ultimo, beide met openpli4, zie ik toch verschillen in de software.

Wat me nu stoort, is dat ik bij de ultimo niets vind om de deep standby stand te activeren of deactiveren.

Bij de duo had je menu opties als de instelling van lang ( of kort) op de aan uitknop drukken, welke actie hoort daarbij?

 

Heeft de ultimo dat ook? Wat ik gevonden heb is de optie het menu achter de aan/uitknop tevoorschijn te toveren, zo kun je hem in tweetraps acties uitzetten. Weet iemand of er verdere instellingen zijn?

 

Raar is bv ook dat ie na een restart via de aan uitknop achterop in een soort standby terechtkomt ipv doorstart, ik kom er niet achter of dat deep of gewone standby is overigens, maar heb liever dat ie doorstart.

 

Als iemand hier wat over te melden heeft ben ik één en an oor, bedankt alvast!

Is het een nieuwe Ultimo uit de doos?

zo ja dan zet het fpga update er maar rap op

 

alle functies lang of kort drukken van knoppen is via de help toets even te bekijken.

de Ultimo gaat gewoon in deepsleep via menu afsluiten, nog geen behoefte gehad aan de stroom aan/uit knop achterop (nog nooit) .

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank weer,

 

Bij vuplus op de site vind ik niks dienaangaande.

Bij een duits vuplus support forum vind ik dit:

 

1. Within the Plugin Browser run the Firmware Upgrade Plugin
2. Firmware -> select FPGA
3. Download the firmware file (blue Button)
4. Select dwnloaded file TS_PRO.dat and start the upgrade 
(DO NOT POWER OFF YOUR BOX DURING THE UPGRADE PROCESS ! ( IT MIGHT TAKE MORE THAN 10 MINUTES )
5. Restart your box

 

snap de bedoeling, maar dit soort verhalen zijn nooit to the point voor in mijn geval open pli 4.

zo heb ik bv geen plugin Browser en die is via de groene knop ook niet te downloaden.

 

Bovendien is de box buitengewoon stabiel, dus zie even de toegevoegde waarde van die update niet.

 

Daarentegen zou ik wel graag willen dat ie doorstart na een aan/uit, ook al is die zeldzaam, en niet halverwege stopt in een soort van deep sleep.

aangepast door stefan.wolfrum

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

de regeling, deep standby/standby voor de aan/uit knop kan je regelen in;

menu-instellingen-systeem-gebruikersinterface.

 

wat betreft het niet doorstarten, heb jij heel waarschijnlijk de optie; "startup to standby" aan staan.

dit is heel interressant als je bv. bij afwezigheid een stroompanne krijgt, dan start de box netjes terug op naar

standby.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

de regeling, deep standby/standby voor de aan/uit knop kan je regelen in;

menu-instellingen-systeem-gebruikersinterface.

 

 

 

Dank Philip,

 

Inderdaad kun je daar instellen welke actie de knop aan/uit moet weergeven:

 

menu afsluiten, direct afsluiten, direct standby

 

MAAR: je kunt nergens instellen welke standby (gewone, deep)

 

Kent de Ultimo wel een deep standby??

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad , zoals Tonski zegt. ;)

 

direct afsluiten = deep standby

direct standby = standby

 

ik heb ff vergeten te melden, de functie " opstarten naar standby" kan je vinden

in menu-instellingen-systeem-diverse instellingen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn ook andere images waar je het net ietsjes anders regelt en om verwarring te voorkomen dat menupunt is niet mogelijk bij het VTI image

 

 

ik heb ff vergeten te melden, de functie " opstarten naar standby" kan je vinden

in menu-instellingen-systeem-diverse instellingen.

 

Opdat mensen met een Ultimo maar niet Openpli erop zoeken naar iets wat er op VTI niet is...

 

Dat is er wel geweest maar het team heeft dat uit de bediening geknipt omdat sommigen helemaal radeloos werden nadat ze dit onwetend hadden ingesteld.

 

Overigens neem ik aan dat Openpli dat niet als default heeft ingesteld (dat ie altijd meteen naar standby gaat) na flashen van het image, dus het is een bewuste handeling van de gebruikers!

 

succes

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  ;)

 

direct afsluiten = deep standby

direct standby = standby

 

 

 

 

dat verklaart een boel. Voor mij is afsluiten, afsluiten, dus uit. en niet een beetje aan (net zoals bij de pc, teveel naar Windows gekeken waarschijnlijk. Startmenu/Afsluiten zet de pc immers geheel uit, na enige softwaremanipulaties, maar in principe net zo uit als de uit knop). Bij andere sat receivers cq software heb je, in dat taalgebruik, dan 3 keuzes,

Uit, Deep Sleep en Standby.

Ik begrijp dus nu, dat als ik denk m uit te zetten, hij eigenlijk in de Deep Sleep stand gaat, en dus timers honoreert. En dat is dus minder uit dan de harde uit achterop. Weer wat geleerd.

Nu meen ik echt, maar ik kan dat niet meer verifieren, want hij is kapot, dat de oude duo wel bovengenoemde drie opties bood met openpli.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al jaren geen duo meer

maar dat zullen anderen wel kunnen bevestigen

 

uit is enkel echt 0 Volt na afsluiten ook dan echt de stroomknop achterop de behuizing uit zetten

 

en dan is er Expliciet geen Import van EPG data en eventuele Timer Opnames Mogelijk

 

dat was zo en is zo

behalve de allereerste DUO's uit 2009 die een foutje op het main board hadden

alle nieuwe VU+ modellen kunnen

1 -uit

2 -deep sleep

3 -standby

 

welke hyper-geheime bediening jij bezigt opdat de Ultimo niet in deepsleep gaat is een groot raadsel

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...