Ga naar inhoud


Herstellen van een Remote Controle Unit


pirrewit

Aanbevolen berichten

Op youtube staan een paar filmpjes om een Remote te herstellen. Je kleeft een stukje aluminium folie op de grafiet contactpunten en klaar. Is het belangrijk welke folie je gebruikt?

Bvb een stukje alu huishoudfolie is flinterdun. Een stuk alu omslag voor chocolade is al een pak dikker. Is de dikte van belang? Of de blinkende of matte kant naar boven/beneden?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


natuurlijk is dat een algemeen topic of bijna zelfs off topic

want elke afstandbediening (dus niet alleen Vu+ ) met dat grafiet op de siliconen onder de drukknoppen is ervan betroffen.

 

en er zijn ook youtubes te vinden waar men veiligere oplossingen biedt dan die aluminium folie die kan inbranden

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee waar ik een veiligere oplossing vind. Ik zag enkel grafietpotlood en alufolie. En ook de vragen blijven open.

als een admin het opportuun vind om deze topic te verplaatsen is dat even zo goed hoor.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al diverse afstandsbedieningen terug werkend gekregen, eentje is me nooit gelukt, de remote van de DM8000 die was echt op.

Op de print spuit ik eerst contact spray, even laten inwerken, dan met keukenrol papier opwrijven, meestal komt er dan wat zwarte troep af, vervolgens nog eens met alcohol overgaan.

De druktoetsen afwassen met een verfborstel.

Zonet op you tube zitten kijken naar die artiest met zijn zilverpapier, dat kan toch nooit lang houden, dan lijkt het me beter om een stift te gebruiken met geleidende inkt.

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bus WD40 spray (bezit ik niet)kost pakweg 10 Eur en resultaat is niet gegarandeerd. Bij amazon is een AB Eur 10 en bij ali heb ik 2 AB's voor Eur10.

Als het niet nodig is werp ik liever niets weg.

Vraag blijft is de dikte van het zilverpapier van belang?

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...