Ga naar inhoud


Transponderlijst TV vlaanderen


jpk

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem.

Als ik de zenderlijst van TVV bekijk staat er dat bv: éénHD, canvasHD, ... op transponder 12187/27500 H zitten.

Als ik op mijn receiver kijk (een ferguson 102 mini) en deze transponder kies krijg ik een signaalsterke van 90% en een signaalkwaliteit van 76%.

Nu laat ik de ferguson zoeken op ASTRA 3 met fastscan TVVlaanderen HD en ik krijg éénHD en canvasHD niet in de zenderlijst !

Ik heb in het verleden de zenderlijsten altijd zo geupdate en dat werkte altijd en nu in één keer niet meer ....

 

Het vreemde is dat gisteren met de "oude" zenderlijst deze zenders wel werkte maar ze nu niet meer ingeladen worden.

 

1. Kan ik de zenderlijst manueel programmeren?

2. Waarom leest die de zenders niet in terwijl de transponder wel gezien wordt?

3. Moet ik schotel toch nog een keer laten uitlijnen?

 

Thks,

Jean-Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een vreemd probleem.

Als ik de zenderlijst van TVV bekijk staat er dat bv: éénHD, canvasHD, ... op transponder 12187/27500 H zitten.

Als ik op mijn receiver kijk (een ferguson 102 mini) en deze transponder kies krijg ik een signaalsterke van 90% en een signaalkwaliteit van 76%.

Nu laat ik de ferguson zoeken op ASTRA 3 met fastscan TVVlaanderen HD en ik krijg éénHD en canvasHD niet in de zenderlijst !

Ik heb in het verleden de zenderlijsten altijd zo geupdate en dat werkte altijd en nu in één keer niet meer ....

 

Het vreemde is dat gisteren met de "oude" zenderlijst deze zenders wel werkte maar ze nu niet meer ingeladen worden.

 

1. Kan ik de zenderlijst manueel programmeren?

2. Waarom leest die de zenders niet in terwijl de transponder wel gezien wordt?

3. Moet ik schotel toch nog een keer laten uitlijnen?

 

Thks,

Jean-Paul

Met welke reciever werk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mon

De zenderlijst is niet veranderd.

De ferguson heeft een fastscan speciaal voor TVV en Canal+. Heeft altijd gewerkt. Waar ik nu achter ben is dat ik voor eenHD de Diseq op poot 2 voor astra3a moet zetten en dan kan ik ze wel laden maar voor sommige andere transponders moet ik op poort 1 scannen. Probleem is dan als ik wil kijken ik elke keer manueel de poort moet wisselen afhankelijk van de zender waar ik wil naar kijken.

 

Ik snap hier niets van want heeft altijd normaal gewerkt. Ik heb 2 fergusons met een oude en meest recente firmware en probleem is precies hetzelfde. Zal misschien eens naar satklep in polen mailen, misschien weten die iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ferguson heeft een fastscan speciaal voor TVV en Canal+. Heeft altijd gewerkt. Waar ik nu achter ben is dat ik voor eenHD de Diseq op poot 2 voor astra3a moet zetten en dan kan ik ze wel laden maar voor sommige andere transponders moet ik op poort 1 scannen. Probleem is dan als ik wil kijken ik elke keer manueel de poort moet wisselen afhankelijk van de zender waar ik wil naar kijken.

 

Hoe heb/had je de diseqc ingesteld, voordat je de scan gedaan hebt?

Daar is iets misgegaan, als ik je postings zo lees.

 

Heb je precies deze procedure gehanteerd? :

www.ferguson-digital.nl/index.php/download/category/4-ariva-102-mini?download=6:fastscan-handleiding

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thks a33

 

Dit is inderdaad (deel) van het probleem. Nu wordt alles geladen.

Vreemd dat 23.5 nu op poort 2 moet staan. Vroeger altijd op 1. Snap niet wat er nu anders is ... maar het werkt wel weer. Toch is dit niet het enige want met enkel de handleiding te volgen werkt ie niet ! Ik heb uiteindelijk hier de review van de 102mini bekeken en zag dat dan "netwerk zoeken" ook op "ja" werd gezet. Toen ging het wel goed, heb wel geen idee wat die netwerk zoeken doet .....

 

Toch gaat ie soms nog fout en ziet de receiver de transponders van 23.5 niet. Dan nog een keer scannen en dan werkt het weer wel.

 

Moet wel zeggen dat (buiten dit probleempje) het een goede en makkelijke receiver is voor dat geld. Werkt bijna altijd feilloos en heb ze nu toch al bijna 3 jaar.

 

 

Dank aan iedereen voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de handleiding van de Reboxen (meer bepaald de 8500):

 

Netwerk zoeken: U kunt deze optie AAN of UIT zetten.

Wanneer u de functie aan zet, worden alle transponders die

deel uitmaken van het netwerk, gescand.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betekent dat "alle transponders die deel uitmaken vh netwerk"?

 

Is dit bv: bij fastscan voor TVV HD dat alle transponders van TVV gescanned worden? Lijkt mij vreemd want zonder netwerk zoeken worden precies dezelfde transponders gescanned alleen geeft de receiver dan "failed" en pikt de kanalen niet op. Bij netwerk zoeken aan geeft de receiver scan "ok" en worden de kanalen wel bijgezet in de lijst. Twee keer worden dezelfde transponders gescanned ... en toch geeft het een verschillend resultaat alleen door netwerk aan of uit!

 

Als iemand weet waarom, graag want ik heb niet graag dat ik iets niets snap.

 

Thks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerk zoeken: Als

“Geen”

is geselecteerd, zal de ontvanger alleen zoeken

naar beschikbare kanalen vanaf de vooraf ingestelde transponder lijst van

de geselecteerde satelliet. Als deze is ingesteld op

“Actief”

, zal de ontvanger

een extra zoekactie uitvoeren van de NIT (NIT=Netwerk Identificatie tabel).

Gebruik deze optie om nieuw geïntroduceerde kanalen te ontvangen van de

geselecteerde satelliet.

Uit de handleiding van een Strong

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...