Ga naar inhoud


Steeds opnieuw harddisk mounten na boot


imbean

Aanbevolen berichten

Ik gebruik de laatste versie van OpenATV en heb een SSD harddisk ingebouwd.

Als ik heb gereboot, moet ik de steeds harddisk opnieuw mounten.

 

Ik gebruik TSPanel om een mount in te stellen (fast mount en fixed mount). Zolang ik niet reboot, werkt de harddisk prima. Na reboot dus niet meer en moet ik opnieuw mounten. 

Ik heb ook via de blauwe knop, MOUNT, DEVICE MANAGER, SETUP mounts gedaan. De SSD ingesteld op /media/hdd; daarna moet er worden gereboot en inderdaad.... geen harddisk na de reboot.

 

Ik doe ongewtijfeld iets niet helemaal goed. Kan iemand mij helpen?

Ik vind het ook prima om een mount te programmeren in een opstartscript (crontab?), als het maar werkt. :-)

 

Oh ja, misschien heeft het ermee te maken maar CrossEPG kan ik alleen internal flash kiezen en niet een harddisk.

 

Iemand enig idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet niet rebooten, je moet officieel shutdownen per afstandbediening en de menu's en dan weer booten

zo zou de gemaakte instelling aldus eerst worden opgeslagen en bij een boot worden geimplementeerd

het is een PC

dus de stekker trekken werkt niet goed bij dit soort apparaten

 

als hij dan NOG steeds niet het device (SSD) ziet dan is er iets met de spanning / voeding mis

het SSD device wordt niet tijdens het opstarten voorzien van voldoende spanning en dus niet gemount in eerste instantie

 

of je dat moment van mounten kunt aanpassen ligt aan het OpenATV image

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TSPanel is jouw probleem. ;)

deze is gekend met zijn mount problemen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelfs een hele tijd geleden TSPanel uit de feed van pli laten halen omdat deze

zoveel problemen gaf.

ik zie ook geen reden waarom je TSPanel nodig zou hebben.

om dat ding volledig van de box af te krijgen, ben je zelfs verpicht de box te flashen,

omdat het diep in het image nogal wat dingen overschrijft.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dirocca

"Ik zie ook geen reden waarome je TSPanel nodig zou hebben", zou ik weglaten. Dat blijkbaar jij TSPanel niet nodig hebt, is prima, maar realiseer je dat een ander het wel nodig kan hebben om wat voor reden dan ook.  Of vraag waarom hij dat gebruikt. Natuurlijk kunnen er meer oplossingen zijn om wat hij nodig heeft voor elkaar te boksen.

Uiteraard bedankt voor je antwoord, ik kon er zeker wat mee.

---

 

Ik heb opnieuw OpenATV geinstalleerd en denk inderdaad dat TSPanel een stuk regie overnam van OpenATV, zeker v.w.b. de harddisk en USB-stick. Die heb ik nu via de blauwe knop en het MOUNT menu prima kunnen instellen.

 

Slotje kan er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je wel dat je TSPanel niet nodig hebt. ;)

ik ben blij dat je probleem opgelost is.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...