Ga naar inhoud


Harde schijf raakt vol


Pjotrb
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Ik heb een harde schijf van 1 TB  waar maar één opgenomen programma op staat. Toch wordt aangegeven dat de vrije ruimte iets van 650 GB is.
Gaandeweg lijkt de schijf vol te slibben wanneer er opnames gemaakt zijn, die na het kijken vervolgens weer gewist zijn.
Ik heb ongeveer een maand geleden de schijf geformatteerd zodat er weer meer vrije ruimte was, maar in korte tijd lijkt de schijf toch weer vol te raken.

Ondanks dat ik geen prullenbak gebruik lijkt het er op dat de bestanden toch niet echt gewist worden, althans niet allemaal.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites


33 minuten geleden, Pjotrb zei:

Ik heb een harde schijf van 1 TB  waar maar één opgenomen programma op staat. Toch wordt aangegeven dat de vrije ruimte iets van 650 GB is.
Gaandeweg lijkt de schijf vol te slibben wanneer er opnames gemaakt zijn, die na het kijken vervolgens weer gewist zijn.
Ik heb ongeveer een maand geleden de schijf geformatteerd zodat er weer meer vrije ruimte was, maar in korte tijd lijkt de schijf toch weer vol te raken.

Ondanks dat ik geen prullenbak gebruik lijkt het er op dat de bestanden toch niet echt gewist worden, althans niet allemaal.

 

Is dit wat wellicht?

 

https://blog.computercreatief.nl/schijfcompressie-in-windows-10/#:~:text=Als u een compleet schijfstation,comprimeren om schijfruimte te besparen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai met VTi en heb hier nog nooit last van gehad. Kennelijk gooit hij de bestanden in een prullenbak, misschien staat er een instelling verkeerd.

Je kan ook via een computer binnen je netwerk op de harde schijf kijken, dat zou volgens mij zo met Windows kunnen. Dan kan je zien of er een prullenbak gevuld wordt.

  • Like 1

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een triest voorbeeld van een openingspost die veel te weinig informatie bevat om er iets mee te kunnen.

De  eerste reageerder denkt zelfs dat het een probleem met een computer betreft, hoewel er in het VU+ subforum is gepost.

 

Wil je serieus hulp van mede VU+ eigenaren, dan zou ik vermelden welk type het betreft, ik lees er 3 in je handtekening.

En welk image je gebruikt is ook van belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
35 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Een triest voorbeeld van een openingspost die veel te weinig informatie bevat om er iets mee te kunnen.

Inderdaad.

 

Betreft het een interne schijf, of een externe schijf.

Hoe geformatteerd?

Backup systeem actief?

 

Welk operating system?, Versie?

Hoe gemount indien van toepassing.

 

1 uur terug, Pjotrb zei:

Ondanks dat ik geen prullenbak gebruik lijkt het er op dat de bestanden toch niet echt gewist worden, althans niet allemaal.

 

Hoe wis je die bestanden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan er ook aan liggen of je timer opnames maakt van series, daar er bijvoorbeeld op BBC prime de series, 's avonds loopt en des nachts, en dagelijkse herhalingen komen. Volgens mij geld dat veelvoud aan dezelfde opname ook bij andere zenders zoals Comedy Central en Discovery.

Ik zag het per toeval omdat ik nog wat vanaf wilde halen via DCC_E2. Dat was voor een en dezelfde aflevering van de serie dus al 60GB doe dat voor 10 timer opnames en je wit al snel aan die 600GB

 

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

Een triest voorbeeld van een openingspost die veel te weinig informatie bevat om er iets mee te kunnen.

 

met een beetje informatie kunnen anderen veel meer hier op het forum, dat klopt

 

kijk maar hier een kleine uitsnede van de timer waar er zes staan met exact dezelfde naam EN aflevering

Screenshot_22.jpg

aangepast door Tonskidutch
blauw + afbeelding

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag daar dus ook de BBC First SD staan...

Ziggo lijst en die worden ook nog doorgegeven naast de BBC First HD

Ook Screenshot_23.jpg.611bac348c178df2adf84a95e58c918a.jpgeen verdubbeling dus.

Overigens niet verkeerd dat je gevraagd hebt @Pjotrb, want nu kan ik inderdaad ook actie ondernemen qua zenderlijst opschonen. :grin:

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
1 uur geleden, minplus zei:

Na het wissen van een opname moet je hem vervolgens nog definitief verwijderen, anders blijft hij nog steeds op de HD staan.

Kijk eens bij verwijderde opnames.

Je kan instellen dat je opnames na x dagen uit de prullenbak verwijderd worden.

afbeelding.thumb.png.e90b2f03acc8de3fb3ccf7dba2506a91.png

 

Wil je zeggen dat de bestanden dan nog niet verwijderd zijn?

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal van de gebruikte software en image afhangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Old Satterhand zei:

...De  eerste reageerder denkt zelfs dat het een probleem met een computer betreft, hoewel er in het VU+ subforum is gepost...

 

Ik was de eerste, had hem in mijn mailbox en van daaruit reageerde ik.

En heb dus niet goed gekeken, zag alleen dat de HD vol zat.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat aanvullende informatie: het gaat om de interne harde schijf van een Vu+ Uno4K SE.

Besturing is OpenPLi 8.0-release (2021-01-11-release-8.0).

Ik gebruik geen timeshift en ik zie nergens een prullenbak.

Ik zal aan de hand van de tip van Alex eens verder kijken.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...