Ga naar inhoud


2 decoders overleden probeer de oude Strong


manado

Aanbevolen berichten

Beste satelieters, helaas heeft mijn Humax het begeven door een geklapte voeding paar condensotoren weg.

En als klap op de vuurpijl begaf mijn Dreambox DM-4020-si het kort daarop ook.

Helaas geen geld voor een andere er zijn soms belangrijker zaken.

Nu wil ik mijn oude Strong SRT4355 Evolution weer gaan gebruiken.

 

Wie kan mij helpen met de instellingen voor een dubbele kop, Astra en Hotbird?

Ik had er zenders op en een goed signaal maar na het veranderen van een instelling, kreeg namelijk de Canal Digitaal zenders niet, was ik alles kwijt en ook geen signaal.

 

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt manado.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digitaal zit voornamelijk op Astra 3. Alleen het STB pakket nog.... Heb nog wel een antiek dingetje staan....

Inderdaad, helaas ontbreken de € voor een nieuwe.

Speelt ook de meerwaarde, hebben het basis pakket van UPC.

Maar vooral de Duitse zenders zijn via sateliet beter vertegenwoordigd, zo ga ik ook liever voor de Duits talige Eurosport, in de Nederlandse versie zijn het net oude wijven lullen meer over iemands privé leven dan over de sport.

 

Nu als het kan graag van iemand de instellingen voor deze oude doos, lukt dat?

B.v.d. manado

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien ondertussen veel transponders op 23 in DVB-S2 uitzenden, dus zeg maar HD techniek voor SD programma's gebruiken, zal er met deze ontvanger niet veel meer te zien zijn.

 

Op Hotbird en Astra 1 is er nog wel te kijken met een SD ontvanger, maar dat zal ook steeds minder gaan worden in de toekomst.

Misschien heeft er iemand nog ergens een ongebruikte HD ontvanger in een hoekje staan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, helaas ontbreken de € voor een nieuwe.

Speelt ook de meerwaarde, hebben het basis pakket van UPC.

Maar vooral de Duitse zenders zijn via sateliet beter vertegenwoordigd, zo ga ik ook liever voor de Duits talige Eurosport, in de Nederlandse versie zijn het net oude wijven lullen meer over iemands privé leven dan over de sport.

 

Nu als het kan graag van iemand de instellingen voor deze oude doos, lukt dat?

B.v.d. manado

 

Op de site van Strong.tv kun je de nederlandse  handleiding downloaden , lukt dat ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor beide satellieten LNB 1 invullen 

Diseqc Switch van OFF naar 1.0  zetten 

voor HB  Diseqc input  1 kiezen en voor Astra  Diseqc input  2 (meest waarschijnlijk )

Er zijn echter ook monoblocs waarbij Astra op 1 zit en HB op 2

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een  Inverto monoblock is ,dan zo instellen

DiSEqC 1.0 (Sat A* = Hotbird 13° East, Sat B = ASTRA 19.2° East) ,net zo als trust ook aan geeft

 

Dit staat op site site van Inverto aangegeven

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ondanks jullie advies blijft het signaal leeg.

Ik heb de Astra en Hotbird beide op 1 en 2 geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik zal vast wel ergens iets fout doen maar wat.

Het is een Twin monoblock lnb waarvan de beide ontvangers los van elkaar zijn dus niet zo'n CanalDigtaal lnb waar ze aan elkaar vast zitten.

Tevens was ik vergeten te zeggen dat ik de decoder een fabrieks reset had gegeven, maar dat zal niet zo'n probleem zijn neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satelieters, helaas heeft mijn Humax het begeven door een geklapte voeding paar condensotoren weg.

En als klap op de vuurpijl begaf mijn Dreambox DM-4020-si het kort daarop ook.

Als ik dit zo zie, alle ontvangers gaan stuk , is de lnb nog wel goed , kortsluiting in de kabel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch wel eens mijn instalatie gaan nazien, want 2 ontvangers, die het begeven, en het ontbreken van een satelliet signaal, kan wijzen op een defect, zelfs misschien een kortsluiting?

Heb je een andere lnb liggen, even proberen, en meet met een multimeter eens uit, of je coax van tuner(s) naar lnb niet zijn kortgesloten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...