Ga naar inhoud


Kaartje laten activeren mogelijk?


kaarsenbril

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een tvv kaart  waarvan het nummer begint met 130...

 

Het kaartje ligt hier al een tijdje, weet niet meer vanwaar ik het bekomen heb...

 

Kan ik dit kaartje voor mij laten activeren, zonder dat er een overlater is, want ik weet niet van wie ze komt?

 

Hoe realiseer ik dit bij TVV ?

 

 

mvg,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier bij CDS in Nederland doen ze het in principe alleen met een overschrijf formulier. Maar dat blijkt geen wet van Meden en Perzen.. Je kunt opgeven dat de kaart gekocht is en dat je de originele eigenaar niet kent. CDS bekijkt dan of er geen onrechtmatigheden van de kaart bekend zijn en of er geen betalingsachterstand is. Is de kaart "schoon" dan willen ze vaak best de kaart activeren tegen de geldende kosten en maandelijks bijdrage.

 

Hoe dat in Belgie verloopt weet ik niet, maar gezien het hetzelfde bedrijf is.....

In Belgie speelt ook nog dat er recent heel veel kaarten op zwart gezet zijn onder het mom van cardsharing. Al dan niet terecht zijn deze kaarten uitgezet. Een dergelijke kaart gaat nooit meer geheractiveerd worden! Die kun je als ijskrabber of screen-protector applicator gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De winter is nog niet voorbij, vooral de "116" kaartjes zijn uitstekende ijskrabbers gebleken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 zulke kaarten beginnende met 130.

Beiden werken prima.

Eén van deze kaarten dateert nog maar van januari vorig jaar.  (gebruikt als 2de kaart)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude kaarten, kunnen buiten ijskrabbers ook nog gebruikt worden voor ontvangers die enkel beeld geven met een kaart erin. Zelfs FTA.

Hier ligt nog een rood/zwart exemplaar, en als ik die in die philips dsr steek, zie ik de FTA zenders. Prima red- een noodmiddel, mocht je huidige kaart stuk gaan, en je moet wachten om een nieuwe  :) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat zijn dan denk ik alleen TVV - CD goedgekeurde ontvangers die alleen werken met een kaart er in.

Want echte ontvangers krijgen FTA toch gewoon zonder kaart?

Of zie ik iets over het hoofd?

Die oude kaarten, kunnen buiten ijskrabbers ook nog gebruikt worden voor ontvangers die enkel beeld geven met een kaart erin. Zelfs FTA.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je ziet niets over het hoofd, een FTA ontvanger heeft geen kaart nodig.

En sommige Canaldigitaal ontvangers hebben een (verlopen) kaart nodig om FTA uitzendingen weer te kunnen geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...