Ga naar inhoud


Zin of onzin van het gebruik van een rampzender.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

er zijn hier diverse draadjes bezig, over NPO, en rampenzender.

Bij ons in België, zou de vrt ook als rampenzender kunnen worden gebruikt, zowel radio of tv.

Maar ik vraag me af, of dit wel nog enige nut heeft, vooral bij de jongere generatie.

Bij mijn ouders wordt er radio 2 geluisterd, en heb toch al diverse keren gehoord, dat ze bij een grotere brand, met mogelijk giftige stoffen, dat ze verschillende keren melden, dat politie vraagt om deuren en ramen gesloten te houden in dit gebied.

Als ik dan eerder jeugdige en zelfs iets oudere mensen binnenkom, dan staat de tv bijna haast altijd op één of andere commerciële zender.

De vraag is dan echter, als er een grote ramp zou zijn, hoeveel mensen er wel bereikt zouden worden, mocht de vrt radio en tv worden ingeschakeld als rampenzender?? :confused:

Misschien dat die ene commerciële groep er wel aandacht aan zal besteden, maar die andere, daar heb ik mijn vraagtekens bij.

Bijna nergens waar ik kom, waar de radio dan al speelt, staat die op een vrt zender, maar op één of ander commercieel station. Ik weet niet in hoeverre die commerciële stations aandacht en informatie zouden geven bij een (grote) ramp?? :confused:

Pas op, iedereen luistert en kijkt, waar hij/zij wilt, maar als je het zo mag geloven, als je rondvraagt, kijkt zo goed of niemand nog VRT en luisteren al evenmin.

Heeft het dan nog zin, om de publieke stations, nog in te zetten bij (grote) rampen, om de bevolking te informeren wat ze kunnen of moeten doen, als (bijna??) niemand ze nog kijkt of luistert? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


en vooral diep inademen toch Edje ?

Vergeet alsjeblieft niet uit te ademen :)

 

En blijf dat ook vooral herhalen...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT als rampen zender, die zender op zich is al een ramp.

Mocht er wat gebeuren dan zoek ik het wel via internet of andere bronnen op, ik ga heus niet afstemmen op de VRT, ik wil geïnformeerd worden en niet in de zak gezet.

 

ik ben het nog niet vergeten wat ze ons in 1986 geflikt hebben met de kernramp van Tsjernobyl.

Wij werden toen in het ongewisse gelaten en misleid door de regering en VRT.

De weerman mocht zelfs met geen woord reppen over de ramp en dat er vandaar uit een radioactieve wolk op ons afkwam.

Terwijl elk ander land zijn inwoners aanmaande om zoveel mogelijk binnen te blijven, vooral niet van groenten te eten uit eigen tuin.

 

Wij zijn nu 30 jaar later en er is nog niks veranderd, dat is 2 jaar geleden nogmaals bewezen met de trein- en giframp hier in Wetteren, waarbij een goederentrein met 300 ton acrylonitril na een explosie in brand vloog.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT als rampen zender, die zender op zich is al een ramp.

Haha,

De humor van enkelen onder ons...

 

Sattv4iedereen,

jou bedoelde ik daarmee.

speciaal voor jou een tip:

 

Le catechesi al popolo su Padre Pio TV. Si rinnova, anche per questo sabato, l' appuntamento con le catechesi

 

:grin:

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet alsjeblieft niet uit te ademen :)

 

En blijf dat ook vooral herhalen...

 

 

Verder "dooie" huisgenoten in een vloerkleed rollen en langs de kant van de weg deponeren, maar ja dan moet je wel weer naar buiten.

Geen probleem, binnenkort krijgen we weer jodium pillen uitgereikt, we hebben dus niets te klagen.

 

Maar wat was ook alweer de rampenzender, zie hier voor uitleg:

https://www.sat4all.com/forums/topic/344550-gewapende-man-eist-zendtijd-in-journaal/

 

Gewapende man eist zendtijd in Journaal

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar moet ik ze inrollen als je laminaat of plavuizen hebt. :eek:

Zo uitgebreid waren die informatie verstrekkingen toen nog niet dus viel het al heel erg mee dat je daar, in die tijd, zelf over mocht gaan nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

En waar moet ik ze inrollen als je laminaat of plavuizen hebt. :eek:

Dan pak je toch gewoon je eigen kadaverkoepel...  :grin:

 

post-36489-0-36593700-1427750452.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...