Ga naar inhoud


installeren apps en internetradio


ronaldbr

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een rebox 4220HD-PVR.

de installatie gaat erg moeizaam, stabiel ho maar. maar wil het nog niet opgeven.....

 

 

kan iemand mij vertellen hoe ik een app kan installeren?

 

en ook hoe ik internetradio kan luisteren?

 

het lukt mij niet om bijvoorbeeld radio 2 via internetradio te luisteren.

via CD gaat het niet meer, heb nog een SetTopBox abo..die vervalt volgend jaar...

 

ik kom er niet uit....

 

(en om te zeggen dat de rebox gebruiksaanwijzing hulp bied of handig werkt...pfff)

 

iemand die mij op weg kan helpen?

 

bedankt alvast!

 

ronald

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voordat je er heel veel tijd in gaat steken, Rebox ontvangers zijn niet ideaal of optimaal ingericht voor dit soort toepassingen.

 

Je zal dan meer plezier beleven aan de Dreamboxen, Vu's en X-trend achtige ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nederlandse... maar behalve die zou ik natuurlijk ook andere radiozenders willen instellen.

radio 2 is maar een voorbeeld

 

ik kom er met de in te voeren url niet uit. allerlei varianten al geprobeerd, maar geen geeft resultaat.

de rebox blijft zoeken, maar vindt niets.

en vervolgens loopt ie weer vast ;-((

 

wat een ellende ding zeg....ik geloof niet dat ik en rebox vriendjes gaan worden.

 

bedankt weer voor aanvullende suggesties..

 

ronald 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet(radio) met Rebox via WebZeal? Zou ik niet aan beginnen. Waarom geen internet tuner kopen, die verbinding legt met jouw favorietenlijst op een betreffende internetsite (bijv. vTuner)? De favorietenlijst stel je samen met de PC. Voor afspelen heb je de PC niet nodig. Ik zou altijd gaan voor dedicated apparatuur.

Van speciale apps op de Rebox heb ik nog nooit gehoord. Evt apps zijn onderdeel van de firmware.

Jouw moeilijkheden bij de Rebox kan ik niet plaatsen. Ik ben tevreden over de 4210, en ik heb ook een 4220 maar die gebruik ik als reserve. Beide staan op het (interne) netwerk, en via de PC heb ik directe toegang tot de opgenomen programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een tip. Jouw zenderlijst staat in een zgn fdu file. Als je je eigen zenderlijst wilt samenstellen (eigen volgorde bijv. kiezen en je niet willen conformeren aan CD volgorde)en veel zenders daarin hebt, is het handiger een fdu editor op de PC te gebruiken. Ik gebruik zelf SetEditFDU-HD inmiddels versie 1.06; werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...