Ga naar inhoud


In Windows 8.1 mail vanuit Windows Live Mail als CSV bestand importeren?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om in Windows 8.1 Mail vanuit Windows Live Mail (Vista) afkomstige mailberichten als CSV te importeren?

Deze mailberichten zijn afkomstig van Home (Ziggo) maar daar zijn de mailberichten niet meer beschikbaar.

Om die reden heb ik vanuit Windows Live Mail (Vista) een CSV bestand van de mailberichten aangemaakt maar nu nog omzetten naar Windows 8.1 mail of wellicht Thunderbird welke ook geïnstalleerd is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/mail-import-backup-restore

 

ik geloof dat je hier wel een foutje maakt inzake de CSV, dat betreft niet de mail berichten maar de mailadressen / kontaktpersonen die daarmede kunnen worden overgeheveld

 

Als je op de PC of Laptobber de mailbestanden hebt staan importeert thunderbird die voor je zodra het geinstallerd word en opgestart is.

Dan is het archiveren van Mozilla Thunderbird voor windows heel makkelijk http://www.mozbackup.nl/

 

Mocht je een apple hebben zij er ook conversie proggies

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

ik geloof dat je hier wel een foutje maakt inzake de CSV...

 

Als je op de PC of Laptobber de mailbestanden hebt staan importeert thunderbird die voor je zodra het geinstallerd word en opgestart is.

 

Nou niet zozeer een foutje, dacht alleen dat ik ook de mailberichten via CSV kon importeren maar dat gaat niet.

Het gaat overigens niet om mijn apparaten maar om die van een mede kampeerder.

 

Vergat trouwens te vertellen dat de mailbestanden niet meer op de schijf stonden want op de oorspronkelijke schijf stond Vista en die was nu d.m.v. een SSD naar Windows 8.1 gemigreerd.

 

Heb het nu als volgt opgelost.

De oude schijf met Vista en Windows Live Mail teruggeplaatst, de Gmail account aan Windows Live Mail toegevoegd en daarna de oude mailbestanden van Home (Ziggo) naar de Gmail mappen gesleept zodat nu alle nieuwe en oude mailbestanden in Gmail staan.

Daarna weer de nieuwe SSD schijf met Windows 8.1 in de laptop teruggeplaatst.

Doordat in de al geïnstalleerde Thunderbird Mail de Gmail account aanwezig was komen nu ook de oude mailberichten binnen en het probleem is opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...