Ga naar inhoud


Canaldigitaal CI module icm LG smart tv


SanderSpanje
Ga naar oplossing Opgelost door astro iris,

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Zeer waarschijnlijk is mijn vraag al eerder gesteld maar ik heb hem niet kunnen vinden... Mocht ik eroverheen gekeken hebben, sorry alvast!

 

Ik heb een LG 42lb650v gekocht en nu wil ik een CI module aanschaffen van Canaldigitaal. Nu lees ik verschillende verhalen. Een duidelijk antwoord kan ik echter nergens op internet vinden.

 

Mijn vraag; heeft het zin om zo´n CI module van Canaldigitaal aan te schaffen en zo ja, werkt die module in een LG tv of is het zonde van mijn geld? Volgens de site van Canaldigitaal kan de werking van de module icm een LG tv niet worden gegarandeerd.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Sinds augustus verleden jaar werkt mijn module in mijn LG tv nog steeds goed, nog geen enkel probleem gehad. Trouwens werd mijn kaart bij dealer geactiveerd in een LG tv.  Maar doordat deze tv's door CanalDigitaal niet gecertificeerd zijn, moet je zelf de veranderingen van kanalen en zenders invoeren. Het is te vergelijken met de niet gecertificeerde decoder, je krijgt geen geforceerde lijsten binnen. Indien dat voor jou wel een probleem zou zijn wegens geen kennis genoeg, dan schaf je je best een gecertificeerde decoder van CanaDigitaal aan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SanderSpanje

CanalDigitaal heeft een lijst van CanalDigitaal gecertificeerde TV's die goed werken met de witte CI-module.
Je kunt daar meer over lezen op deze site: http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/geteste-televisies/
De lijst van gecertificeerde TV's staat hier: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/geteste-televisies.pdf

Je ziet LG er niet bij staan. LG Nederland zegt gewoon: Wij gaan onze TV's niet aanpassen aan de eisen van CanalDigitaal. Daar kun je het mee doen als consument.
Bovendien geldt die certificering alleen voor TV's die in Nederland gekocht zijn, niet voor bijv. die in Spanje gekocht zijn want de firmware is verschillend. Meestal zullen ook de typenummers verschillend zijn.
Had je graag een TV gekocht met ingebouwde satellietontvanger zodat je geen losse satellietontvanger meer nodig hebt met separate afstandsbediening en voorzien van een fastscan zenderlijst, dan had je een TV uit deze lijst moeten kiezen en in Nederland moeten kopen.
Nu is het inderdaad maar afwachten of de TV het doet met de witte CanalDigitaal CI-module.
 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat een nieuwe LG niet overweg kan met de witte CI module is erg klein.

De protocollen voor een CI+ zijn gestandaardiseerd om problemen zoals hierboven uit te sluiten.

De bedoeling van de CI+ standaard is dat het in geheel Europa gebruikt gaat worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me wel afvraag is of die ci module nieuwe software updates krijgt in een niet gecertificeerde tv. Ik heb deze morgen even gecheckt in menu en bij module informatie staat last sftware update "no update" .Software version 21.00.01.00.02.00.

Het gaat hier wel over de module met witte wereldbol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45 Thx dat is ook wat ik dacht. Het omruilen van CI modules is ergens te begrijpen, is afhankelijk van updates software enz.. en dat heb je ook met computers, om de zovele jaren moet je vernieuwen. En zeg nu zelf om de 5-6 jaar 59 euro dat is toch ook niet zo'n ramp. ;)

@sanderspanje, Ik zou er voor gaan hoor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag!

 

Zeer waarschijnlijk is mijn vraag al eerder gesteld maar ik heb hem niet kunnen vinden... Mocht ik eroverheen gekeken hebben, sorry alvast!

 

Ik heb een LG 42lb650v gekocht en nu wil ik een CI module aanschaffen van Canaldigitaal. Nu lees ik verschillende verhalen. Een duidelijk antwoord kan ik echter nergens op internet vinden.

 

Mijn vraag; heeft het zin om zo´n CI module van Canaldigitaal aan te schaffen en zo ja, werkt die module in een LG tv of is het zonde van mijn geld? Volgens de site van Canaldigitaal kan de werking van de module icm een LG tv niet worden gegarandeerd.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Sander

Je hebt geen CI module nodig als je het kunt stellen zonder RTL4, SBS.

NPO 1,2,3 haal je met simpel coax draadje (laatste 40cm mantel verwijderen) uit de lucht.

 

Ik heb zelf vorig jaar nieuwe tv gekocht. Er waren toen nog een hoop niet gecertificeerde tv's. Mijn KDLSony32W705 ook niet.

Ik dacht toen ook een CImodule nodig te hebben à €59 of zoiets.

Maar ik was gewend gratis te kijken, en bij nader inzien bleek dat nu ook te kunnen. De CImodule werd terug genomen door dealer en ik kocht een Tripel LNB. Man wat een hoop kijkgenot krijg je daarmee. Zonder abo!

 

Mijn Sony hangt als SmartTV ook aan het internet. Groot voordeel is dat softwareupdates automatisch geladen worden. Ook al wat nodig is om te matchen met de diverse aanbieders. Volgens mij moet dat met jouw LG precies zo kunnen.

Met smarttv heb je ook uitzending gemist ("rode knop") en internetbrowser (beetje lastig te navigeren) op je tv. Gratis.

aangepast door Zunigkyk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...