Ga naar inhoud


Rescue DVD nodig


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Een vriendin zit met een Windows-7 portable die blijft booten, ook in de veilige modus.

 

Ik wil morgen eigenlijk alleen even kijken of ik er nog wat bestanden vanaf kan peuteren. Ik zoek dus een simpele Rescue DVD die mij toestaat op de schijf te browsen (NTFS) en wat bestanden naar een USB stick te kopieren. Dus 10.000 low-level test progjes is mooi maar ik ga ze niet gebruiken. Ze heeft al een andere portable dus deze wordt straks gewoon geformatteerd.

 

Iemand tips?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opensuse Iso 13.2 DVD

daarmee kun je op elke Windows schijf komen, mits niet versleuteld / encrypted met speciale software.

 

door a ) te booten met die dvd

door b ) de schijf aan je opensuse pc te hangen

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zijn er nog vele Linux achtigen die dit kunnen. Live cd'tje maken, in de laptop schuiven, opstarten ervan en je kunt bij de harddisk. Je sluit je USB stick aan en je gaat.

 

Als je de volgende keer je documenten, afbeeldingen en dat soort standaardmappen verplaatst (Via eigenschappen --> locatie) naar een D partitie kun je zonder en naar om te kijken de systeem schijf overschrijven zonder data kwijt te raken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist bijna elke linux live DVD is zo makkelijk

 

overigens die D partitie, we kennen hem allemaal ! daar moet je ook je bestanden BEWUST laten opslaan

een nieuwe pst map aanleggen etc etc

 

ja ik had een D:\ partitie op schijf

maar kloote ik ben alle privédata kwijt

niemand had me verteld dat ik dan ook alle programma's erop moet wijzen, instellen, dat de data daar opgeslagen moet worden

 

ja je wilt het niet weten

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het wel juist gebruiken inderdaad..  Maar het helpt als je de standaard locatie van Mijn Documenten enz... verplaatst naar bijvoorbeeld D:. De favorieten in de verkenner en bibliotheken verwijzen dan ook naar de D:schijf

 

eigenschappen_van_mijn_documenten.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het doen wanneer je wilt...  Ik maak meestal bij gebruikers iets van D:\Data aan en daar de mappen Documenten, Afbeeldingen enz...

 

Dan geef ik aan dat de locatie veranderd wordt en dan vraagt het systeem of de data daar naar toe moet worden verplaatst

 

zo ziet het er uit zo'n beetje

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin zit met een Windows-7 portable die blijft booten, ook in de veilige modus.

 

Ik wil morgen eigenlijk alleen even kijken of ik er nog wat bestanden vanaf kan peuteren. Ik zoek dus een simpele Rescue DVD die mij toestaat op de schijf te browsen (NTFS) en wat bestanden naar een USB stick te kopieren. Dus 10.000 low-level test progjes is mooi maar ik ga ze niet gebruiken. Ze heeft al een andere portable dus deze wordt straks gewoon geformatteerd.

 

Iemand tips?

Zelf zou ik in dit geval Hirens boot CD gebruiken (LINK) dan heb je alles bij de hand om uit te lezen en ergens anders op te slaan.

Op die wijze heb ik al heel wat data veilig kunnen stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hirens is al jaren niet meer geupdated en werkt niet goed meer op de laatste generatie computers.

 

Waarom in het vervolg niet iets als OneDrive gebruiken voor de documenten en foto´s dan zijn ze altijd veilig en bereikbaar?

 

En Linux Mint is een live DVD en en slechts 1.3GB groot en prima voor het veilig stellen van gegevens.

 

Een jaartje terug kon ik trouwens nog gewoon Een Windows 7 repair disc 32/64 downloaden maar nu zijn ze nergens meer te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vriendin van psychosammie is natuurlijk de baas

Penthe,

of je er goed aan doet op een externe bron weg te schrijven? Als opslag wel, als profielgegevens eerder niet

 

user/ gegevens zijn namelijk veelvuldig in gebruik en > als de onedisk net even is gaan slapen wordt vloeiend werken op de pc wel lastiger, dan moet telkens die schijf opstarten en het lijkt of je pc plakkerig wordt of hangt ;)

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met OneDrive staan de gegevens op OneDrive maar ook op je eigen systeem, dus ik ziet daar totaal geen nadelen van. En waarom zou je profiel gegevens op OneDrive zetten? Ik zelf gebruik het voor mijn documenten, videos, foto´s en wat andere bestanden dus mocht mijn computer niet meer opstarten ben ik daarvan niets kwijt, als daarna Windows er weer opnieuw op zou moeten is het gewoon OneDrive weer starten en alles wordt automatish weer op mijn computer gezet, dat is handig toch? Ik vind van wel!

 

En voor email heb je met bijv. Thunderbird (ook Firefox) het gratis Mozbackup wat alles backupped je email profiel plus de emails zelf worden dan keurig in 1 pakketje gezet(pakketje naar OneDrive), dan is het na computer ellende enkel maar een kwestie van Thunderbird installeren Mozbackup starten en alles staat weer als voorheen. En zo zijn er wel een aantal maniertjes om het leven met de computer een stuk fijner te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder verloop van dit verhaal.

 

Afgelopen zaterdag wilde de PC niet meer booten. Wel kwam het BIOS scherm voorbij en kon ik in het BIOS de boot volgorde aanpassen maar daarna bleef het scherm zwart.

Ik had overigens een Hirens CD meegenomen.

 

Vervolgens heeft ze zelf zondag nog een BIOS test op de schijf laten draaien. Duurde een paar uur maar geen fouten. En toen starte de PC ineens zonder problemen. Ze heeft direct alles eraf gehaald. Dus eind goed al goed.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook voor tussen de 15 tot 25 euro een USB SATA/IDE adapter kopen.

Is bij de meeste PC/elektronica zaken wel te verkrijgen.

Schijfje ff uit de laptop halen aan de adapter hangen.

En kopieren maar.

 

Maar was al gefixed lees ik,

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...