Ga naar inhoud


Het lukt me niet meer om via een fritzbox 7360 een 3G connectie te maken.


Aanbevolen berichten

Hi,

vroeger lukte ik er altijd in, om via een 3G en mijn fritzbox 7360, een internet connectie te maken, via een 3G stick, met bijhorend kaartje, en de juiste instellingen.

Nu helaas niet meer, wat doe ik, en wat loopt er mis?

Ik schakel de spanning uit, en steek de 3G stick erin, met de juiste sim kaart, start de modem op, en als die opgestart is, log in in via de browser, en ga ik naar mobiele communicatie. daar geef ik het apn in, en inbelverbinding, alsook, dat die een connectie moet maken, via mobiel.

Zo ziet mijn configuratie er uit, zoals op deze figuur:

post-40019-0-10073800-1425667547_thumb.jpg

Helaas, er wordt geen mobiele connectie gemaakt.

Ik heb heel wat van die materie liggen, dus even een andere 3G stick genomen, kaartje erin, en alles gedaan, zoals bovenvermeld. helaas resultaat 0,0.

Ben dan nog verder gegaan, en heb dan een ander data kaartje gebruikt, waarvan ik zeker ben, dat die actief staat, dus bovenstaande procedure gedaan, en ingevuld zoals in deze figuur:

post-40019-0-64335500-1425667681_thumb.jpg

Helaas, ook deze keer, geen internet connectie. dus weer andere data stick genomen, en alles gedaan zoals hierboven geschreven, en zoals laatste figuur, maar weer helaas geen internet.

Dan heb ik een backup genoemen van de fritz, een factory reset gedaan, en nogmaals alles herhaald van hierboven, maar steeds geen internet.

Via google, heb ik dan nog andere apn's gevonden voor betreffende netwerken, maar helaas, niks.

Het enige, dat nog kan verkeerd zijn, is het inbelnummer *99#.

Dit heeft vroeger steeds gewerkt, in noodgevallen, maar waarom het nu niet meer werkt, is een raadsel.

Wie kan helpen?

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zijn mijn instellingen, misschien dat je er wat aan hebt.

(ik heb de 7330)

post-36489-0-00205800-1426190998_thumb.jpg

post-36489-0-58983200-1426191031_thumb.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...