Ga naar inhoud


HDMI problemen Harman Kardon AVR350


Peter Holland

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb het volgende probleem met mijn Harman Kardon AVR350.
Als het apparaat geheel van de spanning af geweest is en ik hem dan aansluit via de HDMI
aan mijn televisie ( samsung ) en is speel een dvd af gaat alles normaal en kan ik ook het menu van de receiver gewoon benaderen.
Zet ik echter de set in standby en daarna weer aan dan werkt er niks meer.

Dus ik kan geen DVD meer afspelen en ik zie ook mijn menu niet meer via de televisie.

Mijn HDMI kanaal op de televisie word helemaal niet meer geactiveerd.
HDMI doet dus helemaal niks meer op de Harman Kardon.

Zet ik de Harman Kardon een hele tijd spanningsloos ( een uur of 3 - 4 ) dan werkt het spul weer totdat ik hem weer standby zet.

 

Heeft iemand een idee ?

Het lijkt erop dat er een spanning weg is nadat de receiver in standby is geweest. Misschien de + of - 5V ? Of denk ik nu te simpel ?

 

Ik heb ondertussen de schema's al bij Steve opgevraagd !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een reset van de receiver helpt niet. Het probleem blijft hetzelfde. Ik had dit al eerder geprobeerd.

Of een software update het oplost weet ik niet. Omdat als de receiver een hele tijd uit heeft gestaan ( een uur of 6 ) en dus de hele voeding en alle elco's helemaal ontladen zijn en ik dan de receiver weer aan zet de HDMI weer werkt en ik weer in het menu van de receiver kan. Op het moment dat ik weer in standby ga en weer uit stanby ga dan is alles weer weg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de tv al eens volledig uit en terug aan gezet als het probleem zich voordoet?

Het zou ook in je tv kunnen zitten.

 

En anders zou ik toch eens kijken of er een software update mogelijk is.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat eerst nog eens kunnen proberen.

En zou om alles zeker te weten de receiver op een andere tv kunnen aansluiten. Dan hebben we de kwestie tv helemaal uitgesloten. Geen slecht advies !

 

Voor een sofware-update heb ik gezocht. Maar kan op de HK site geen enkele update vinden voor de AVR350.

 

Groeten !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je eventueel zou kunnen proberen is, een analoge verbinding maken met je av-receiver en je tv. Hierbij configureer je een van de

uitgangen van de tv voor je analoge verbinding.

 

Dan moet je steeds naar de analoge verbinding om bepaalde instellingen aan te passen.

 

Je schrijft dat je geen dvd kunt afspelen. Heb je recent iets gewijzigd?

Heb je gedacht aan een nieuwe hdmi kabel? Jou receiver ondersteunt hdmi 1.2, en de rest van je apparaatuur?

 

Het upscalen van je receiver zou het probleem kunnen zijn.

 

Ik heb wel ergens op een duitse site gelezen, dat HK avr347 identiek is als jou receiver.

Maar of de software-upgrade hiervoor een oplossing biedt voor jou probleem, is de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je eventueel zou kunnen proberen is, een analoge verbinding maken met je av-receiver en je tv. Hierbij configureer je een van de

uitgangen van de tv voor je analoge verbinding.

 

Dan moet je steeds naar de analoge verbinding om bepaalde instellingen aan te passen.

 

Wat je hier precies mee bedoeld weet ik niet.

Ik weet niet beter of moet moet de receiver via HDMI aan de tv knopen om toegang tot het menu van de receiver te krijgen.

 

Je schrijft dat je geen dvd kunt afspelen. Heb je recent iets gewijzigd?

Heb je gedacht aan een nieuwe hdmi kabel? Jou receiver ondersteunt hdmi 1.2, en de rest van je apparaatuur?

 

Het upscalen van je receiver zou het probleem kunnen zijn.

 

 

 

Ik heb aan de bekabeling van de apparatuur niks gewijzigd als alleen dat er de laatste paar jaar er een andere tv aan zit.

Daardoor had ik gisteren ook in het berichtje gezet dat ik het nog aan een andere tv ging proberen.

Vanmorgen de receiver nog aan de tv geknoopt waar hij voorheen altijd aan gezeten heeft. En nog aan een andere tv geprobeerd. Beide met dezelfde uitkomst.

Heb natuurlijk zo in de afgelopen week ook diverse hdmi kabels die ik heb geprobeerd maar alle met dezelfde uitkomst.

 

 

Ik heb wel ergens op een duitse site gelezen, dat HK avr347 identiek is als jou receiver.

Maar of de software-upgrade hiervoor een oplossing biedt voor jou probleem, is de vraag.

 

Het service manual wat ik heb via Steve hier is inderdaad voor zowel de HK AVR350 als de HK AVR347 dus in dat opzicht zou je gelijk kunnen hebben.

Maar dan nog zou ik me moeten verdiepen in hoe ik er die software op zou moeten zetten. In het menu zit er geen optie voor in om er software in te zetten.

Dus ik zal dan een los prg'tje moeten hebben om die software via een null-modem kabel met de laptop op de receiver te zetten.

 

Maar ik vraag me af of daar de fout in zit ?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de analoge uitgang kies je Monitor Out (gele cinch plug) op je av-receiver. Op je tv moet je de kabel ook op een gele cinch plug ingang(soms zijkant) aansluiten. Indien je het menu wilt terugzien op je tv, dan moet schakelen naar alles behalve EXT1 od EXT2 en HDMI.

 

 

Mocht het allemaal niet helpen, dan zoals Columbo het aangeeft, waarschijnlijk het eea vervangen.

 

 

Hierbij de link voor een eventuele upgrade met handleiding voor de AVR347. Het is de vraag of dit helpt.

 

http://www.harmankardon.com/estore/hk/us/support/supportDU.jsp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de analoge uitgang kies je Monitor Out (gele cinch plug) op je av-receiver. Op je tv moet je de kabel ook op een gele cinch plug ingang(soms zijkant) aansluiten. Indien je het menu wilt terugzien op je tv, dan moet schakelen naar alles behalve EXT1 od EXT2 en HDMI.

 

 

 

Ik zou de receiver inderdaad als laatste nog eens aan de Monitor Out kunnen knopen. Ik denk dat het dan geen probleem is dat ik de Component Video Out pak.

Ik heb daar boven toevallig een kabel voor makkelijk bereikbaar liggen.

 

Wat betreft de software had ik al wat verder gelezen en zag ik al dat ik juist GEEN null-modem kabel moest gebruiken.

Maar ik denk dat ik het juist niet in die richting moet gaan zoeken en ik wacht daar ook verder mee.

 

Mocht het toch blijken dat het meer in de richting van de electronica van het apparaat gaat dan laat ik een kennis verder kijken.

Die heeft veel meer kaas gegeten van dit alles en heeft er ook de meetapparatuur voor.

 

Mocht dit allemaal geen maanden plan gaan worden dan hou ik jullie een beetje op de hoogte hier.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

Groeten Peter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen in alle vroegte voordat ik ging werken nog even de receiver aan de component out geknoopt en inderdaad dan kon ik ook het menu benaderen.

Even de receiver op standby gezet.....en je raad het al....daarna was alles zoals verwacht....niks meer.

 

Dus ik denk dat er echt wat electronisch fout is.

Morgen gaat hij mee naar het werk en word hij door een kennis onder handen genomen.

 

Groeten !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...