Ga naar inhoud


Kan geen video's zien met mijn hosts file


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten

Om allerlei redenen heb ik een windows host file met een zeer actuele ad-tracking. Dit belemmert echter video's op de grootste gratis nieuws site in ons kikkerland. Heeft iemand enig idee welke advertentie site hier aan vast hangt of hoe ik deze site kan achterhalen en dus uit mij hosts file kan halen zodat alles werkt ?

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Is het gebruik van Ghostery en Ad Block Plus niet veel handiger?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad Block plus geinstalleerd en probleem is opgelost ! Thnx

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi. Ik heb Ghostery en Ad Block naast elkaar draaien. Dat werkt veel flexibeler dan in je hosts file. Zoe kan je bepaalde sites wel toestemming verlenen om reclame te tonen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Adblock Edge aangezien Adblock plus toch nog dingen doorlaat. Enkel is Adblock Edge er enkel voor Firefox. Voor Ghostery zie ik geen reden die te draaien want je surft toch niet zo anoniem als je denkt.

 

 

Ghostery is een gratis dienst waarbij je zo’n 1400 verschillende (cookie) trackers en aanverwante advertenties mee kunt blokkeren. Meestal wanneer iets gratis is, zit er een staartje aan. In dit geval moet je beseffen dat Ghostery in 2010 is opgekocht door Evidon. Dit bedrijf is een onderdeel van de online advertentie-industrie. Ghostery heeft op dit moment meer dan 817.000 actieve gebruikers; alle informatie die wordt verzameld , verkoopt Evidon weer door aan bedrijven die het gebruik van trackingcodes willen verbeteren. Zo kan Evidon met behulp van de Ghostery tracking informatie webmasters precies laten zien welke trackingcode van welke bedrijven precies op hun website actief is, en welke invloed dit heeft op de prestaties van de website.

 

Bron: computeropschonen

 

Daarom draai ik dergelijke addons gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adblock Plus laat geen dingen door. Daar heb ik niets over kunnen vinden. Wel wordt er uitgebreid gesproken over de dubbelrol van Evidon. Maar nergens blijkt dat dit ten nadele gaat van de gebruiker.

 

Wat ik wel zag is dat Adblock Edge per 1 juni 2015 stopt.

 

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-edge/

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen heb je om te gebruiken. Het is een misvatting dat iets wat minder geheugen gebruikt ook persé beter is. Dat vind ik ook het mooie van mijn Macbook, die gebruikt altijd minimaal 80% en gewoonlijk rond de 90% van het totale geheugen. Prima zaak.

 

Afgezien van programmeer fouten (geheugen leaks) zorgt geheugen gebruik over het algemeen ook voor meer snelheid omdat er meer gecached wordt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer geheugen gebruiken is onzin, als ik Amikit gebruik heb ik een Amiga OS onder de 1GB dat nog veel meer kan als Windows en ook nog eens 10x sneller, veel geheugen is gewoon onzin, hoe minder hoe beter en hoe sneller het systeem. Kleine programmas wat trouwens meer dan mogelijk is gebleken hebben geen cache nodig en zijn super snel, neem enkel een pfd reader als adobe supertraag en dan doe je even het freeware tooltje SumatraPDF installeren wat net zoveel kan maar enkel een paar MB is in plaats van 700MB.

 

Ik heb 8GB in mijn laptop, en dat is leuk want met zo min mogelijk aan windows services kan ik zo 5 OSén tegelijk draaien zonder enige problemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het anders stellen... Je moet zoveel mogelijk beschikbaar geheugen gebruiken. Dat bijvoorbeeld SumatraPDF kleiner en sneller is dan Adobe wil niet zeggen dat het beter is. Ik ken hele bedrijven die over zijn gestapt op een alternatief, maar binnen een paar maanden toch weer terug waren bij Adobe omdat compatibiliteit, zeker met beveiligde pdf's, ver te zoeken is en onderdelen of niet werden getoont of de hele opmaak overhoop lag en dat is per definitie zeker niet de bedoeling van een pdf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je ook nog Foxit PDF en deze is ook kleiner en beter dan Adobe, het is gewoonweg het niet weten van wat er op de markt is dus nemen we maar wat het meest wordt aangegeven en dat is tegenwoordig troep helaas, adobe is een faal bedrijf, er is zoveel betere software verkrijgbaar, het enige wat je hoeft te doen is jezelf ervoor open te stellen.

 

Ik vind adobe trouwens vallen onder spyware aangezien het alles registreerd wat je doet, niet mijn pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis software is zeldzaam. Er is in bijna alle gevallen wel een verdienmodel. Je krijgt vaak van die "handige" toolbars of reparatie programmaatjes mee geïnstalleerd. Er zijn gelukkig uitzonderingen, maar dat zijn er echt niet veel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch valt dat reuze mee mijn voledige Windows 8.1 is voorzien van gratis software en geen enkele toolbar of vreemde software die je weg moest klikken. En ik moet zeggen dat de gratis software me minder heeft laten zitten dan de betaalde versies.

 

Hier een aantal voorbeelden van gratis software die ik erop heb staan waarvan er bij zijn die het beter doen dan betaalde software, en al deze software komt zonder vervelende poespas zoals toolbars of browser hijackers of andere troep.

 

Paint.net

Xmedia Recode

Q-translate

LibreOffice

Vieas

Anyburn

SumatraPDF

DAUM Potplayer

Virtual Clonedrive

Lan Messenger

7-Zip ik gebruik de Easy-7-Zip variant

 

Ik ben er meer dan tevreden mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...