Ga naar inhoud


Philips TV geschikt voor CI kaart?


sjender
Ga naar oplossing Opgelost door Cath,

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een goedkope TV voor in de slaapkamer gaan aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de Philips 22PFK4209/12

Weet iemand of die gaat werken in combinatie met Canal Digitaal.

 

In de specificaties staat: DVB-T/-C/-S2

 

Dan zou het moeten werken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze specificaties zeggen:   Andere aansluitingen

  • CI+1.3-gecertificeerd
Dat moet dus goed komen.
 

P.S.:

Op "kieskeurig" geeft iemand de volgende beoordeling:

 

Consumenten review door: rouss022 (kieskeurig.nl)

22PFK4209

Uitstekend beeld, geluid wat minder, ik gebruik het toestel met canal digital incl smartcard en +ci module, werkt heel goed.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik wil graag een goedkope TV voor in de slaapkamer gaan aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de Philips 22PFK4209/12

Weet iemand of die gaat werken in combinatie met Canal Digitaal.

 

In de specificaties staat: DVB-T/-C/-S2

 

Dan zou het moeten werken toch?

Heb je die tv nog gekocht en is het gelukt om Canal Digitaal te ontvangen? Diverse reviews zeggen dat het werkt maar mij lukt het tot nog toe niet. Welke CI module heb je gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp en de foto's Astro Iris. 

Ik heb inderdaad de linker CI module maar krijg het niet aan de praat. De tv "zegt" dat dat kanaal (SBS6 bijvoorbeeld) achter een gecodeerd signaal zit en dat ik de CI module en de smartcard moet controleren. 

Smartcard werkt, heb ik al gecontroleerd met een oude decoder. 

 

PS ik heb de zenders gezocht via "Canal Digital HD" misschien had ik "Canal Digital SD" moeten proberen?

aangepast door Cath
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor kaart/abonnement heb je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie hulp. 

 

Ik heb een spiksplinternieuwe kaart en hij is geactiveerd. Hij doet het nl. wel in onze oude decoder. 

Hij zit volgens mij ook goed in de CI module, ik kan alle niet gecodeerde satellieten wel ontvangen, ook BVN kijken en toen ik hem eens omdraaide kreeg ik bericht dat ik een smartcard in de module moest plaatsen. 

 

Ik vraag me af of die CI module kapot is. Ik zal overmorgen eens Philips bellen voor hulp. Ik heb de Philips 22PFK4209/12, die is vrijwel gelijk aan de Philips 22PFK4109 en die laatste is CD gecertificeerd. 

Als het lukt laat ik dat beslist hier weten. 

 

 

PS we hebben het HD recreatie pakket genomen voor in de camper. 

aangepast door Cath
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zoals beloofd laat ik jullie even weten dat het gelukt is en nog belangrijker: HOE het me gelukt is (overigens zonder hulp van Philips want die wisten het ook niet). 

Dus hier is de oplossing (ervan uitgaande dat je smartcard al geactiveerd is). 

 
 
Eerst de zenders installeren ZONDER de CI module erin te stoppen.*
Kies welk CD pakket je hebt (SD of HD). Na installatie van de zenders de stekker uit stopcontact en CI module met smartcard erin stoppen. Goed aandrukken!
Stekker weer in stopcontact steken en tv aanzetten. 
 
Ik heb daarna het CAM Aanbieder Profiel geactiveerd. 
Huisje --> Config instellingen --> TV instellingen --> Algemene instellingen --> Cam aanbieder profiel 
 
En daarna heb ik de software voor de CI+module/CAM bijgewerkt. 
Huisje --> Config instellingen --> Satelliet instellingen --> CI module --> Software download. 
 
Zet de tv op een gecodeerde zender (SBS6 wordt geadviseerd door CD) et voila! hij doet het. 
 
 
* Als je de zenders al geïnstalleerd had, zoals ik, dan moet je eerst de TV opnieuw instellen. 
Huisje --> Config instellingen --> TV instellingen --> TV opnieuw instellen
 
 
Nogmaals héél erg bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat ik iemand anders hier ook weer blij mee maak. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

[citaat :  ik hoop dat ik iemand anders hier ook weer blij mee maak.]

Mij dus , en de eigenaar van deze woning

 

Hetzelfde toestel heb ik een paar jaar geleden geinstalleerd in een vakantie verblijf waar ik nu ook weer ben tezamen met 2 Samsung toestellen . Alle toestellen met de wereldbol CI module rechts op de foto en de oranje kaart eveneens hierboven getoond .

Bij aankomst eerst de 3 kaarten moeten heractiveren waarna snel beeld .

Echter op de Philips tv geen beeld op de regionale zenders en geen geluid bij NPO Radio 2 , Slam FM enz. op 23.5 gr

Met mijn satmeter goed signaal op die satelliet , ook op Veronica/Disney HD (23.5) goed beeld .

Vandaag de nieuwste SW van Philips via usb gezet maar dat bracht geen verbetering .

Na bovenstaande handleiding te hebben uitgevoerd zijn de problemen verdwenen en werkt het toestel naar volle tevredenheid met de wereldbol CI moudule .

Zonder de module te updaten , bij de poging daartoe verscheen de melding : Download mislukt

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op het samsung tv toestel in de woonkamer deden toen de regionale zenders het wel zonder de Ci module te updaten , maar toen we later naar RTL 8 wilde kijken , bleek die ( en Veronica ) geen beeld te geven .

Na het updaten van die Ci module werkten die zenders wel .

Donderdag kwamen de eigenaars zelf naar deze woning en na een kaart update van de samsung tv in hun prive gedeelte werkte daar alles zonder Ci update , lijkt me dat er flink gerommeld is bij CanaalDig .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...