Ga naar inhoud


Kan ik tijdelijk een image van 01-10-2013 testen?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik heb ,naar mijn mening ,veel te veel probleempjes met mijn recente Openpli 4.0 images de laatste maanden.

Kanalen VierHD en 2BEHD die wel of niet openen voor uren ,freezes op steeds andere kanalen ,harde schijf die enkel nog afsluit met wieltjes enz. Eigenlijk enkel vervelend.

Wat ik reeds deed:

Van de stroom gehaald

Recente images openpli4.0

Update over net.

Flashen

nieuwe settingslijst

Ccam verwijderen en terugzetten

En misschien nog wel meer.

Niets helpt.

Ik heb nog een image pli4.0 van 1-10-2013 en zou dit wel eens willen testen,

Zelfs als het moet een openpli 3.0

Kan ik evenwel problemen krijgen wanneer ik terug ga naar huidige image ?

Bvb bootloader, cccam, settingslijst???

Alvast dank

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ,naar mijn mening ,veel te veel probleempjes met mijn recente Openpli 4.0 images de laatste maanden.

Kanalen VierHD en 2BEHD die wel of niet openen voor uren ,freezes op steeds andere kanalen ,harde schijf die enkel nog afsluit met wieltjes enz. Eigenlijk enkel vervelend.

Wat ik reeds deed:

Van de stroom gehaald

Recente images openpli4.0

Update over net.

Flashen

nieuwe settingslijst

Ccam verwijderen en terugzetten

En misschien nog wel meer.

Niets helpt.

Ik heb nog een image pli4.0 van 1-10-2013 en zou dit wel eens willen testen,

Zelfs als het moet een openpli 3.0

Kan ik evenwel problemen krijgen wanneer ik terug ga naar huidige image ?

Bvb bootloader, cccam, settingslijst???

Alvast dank

Waarom zou je problemen krijgen? Maar je spreekt over "flashen"? Neem je dan je bewaarde settings over? Heb je al geprobeerd om alles opnieuw te installeren van 0 af aan? (uiteraad na jouw instellingen ergens veilig gesteld te hebben he / trouwens wat laat je de box backuppen?)

 

succes

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zelf gebruik ik OpenATV 4.2 i.c.m OSCam 10642 en OSCam 10645 met TVV en CDS en Digitenne kaarten. Werkt uitstekend...

 

Gisteren voor de kennis een DM800SE OpenPli 4.0 opgewaardeerd en deze gebruikt CCCam 2.2.1. Ook hij heeft geen enkel probleem met TVV.. Hij gebruikt een Triax 80cm schotel met duoLNB voor 19.2° en 23,5°. Zou dus niet helemaal eerlijk zijn om OpenPli 4.0 de schuld te geven van deze problemen. Sterker nog: OpenPli zelf doet niets met het aangeboden signaal. Je probleem zit hem in de ontvangst zelf óf de decodering die via de softcam wordt geregeld. Gaat bijvoorbeeld je kaart niet in de straf-modus door overmatig zappen? Draai je CCCam 2.3.0 zonder de I: 0500 optie in CCCam.prio? Op bepaalde Viaccess kanalen knalt CCCam 2.3.0 eruit (Motors TV, M6 etc.). Er zijn nogal wat externe mogelijkheden waar OpenPli en sec weinig of geen invloed heeft..

 

Dit ter verdediging van OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de reacties

Ik heb absoluut niets tegen openpli. Integendeel werk er al jaaaaaren mee tot grote tevredenheid.

Maar ik zoek een oplossing voor mijn probleem.

Ik ben wel een verwoede zapper.

Ik gebruik geen prio lijst.

Optie I:500 is onbekend.

Ik heb eens openatv eens getest maar voelde niet goed aan. Waarom weet ik eigenlijk niet.Perceptie zeker?

Ik gebruik ook cccam 2.2.1 maar ook 2.3.0 heeft hetzelfde probleem.

Het idee is eigenlijk beginnen met een oude image. Kijken wat er gebeurd en bij oplossing stelselmatig

verder gaan met nieuwere images.

In 2013 bestonden er geen hotkeys, Testschermen ,OSD 3D instellingen en dergelijke meer in de openpli image.

Die maken de soft alleen maar zwaarder voor mij.

Ik flash zonder opslag want ik gebruik nagenoeg geen applicaties. Die enkele waaronder Rytec Epg worden steeds manueel uit de feeds gehaald.

 

Een vraagje tussendoor waarom staan cccam 2.3.0 en 2.2.1 en 2.0.9 in de feeds en bvb niet 2.1.1 of 2.1.4?

Ik weet dat die jaren geleden er wel instonden.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier draait alles op PLI 4.0 laatste versie en geen probleem met cccam 2.3.0

heb je mischien een backup op je schijf staan ?

of verwijder eens de ccam 2.3.0 van jou ontvanger 

dan terug rebooten en installeer de cccam 2.3.0 eens terug uit de map douwnloads

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een nfi update op de harde schijf en de pc staan . Ik dacht van een maandje of 2 geleden.

Cam verwijderen en rebooten is al getest . Stond in de topic start.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk bedoelt smetje limb.BE de map "backup" op jouw HDD. Kopieer die inhoud eens naar de pc (voor alle zekerheid) en maak ze dan volledig leeg als je een schone flash wilt. Wat deed je als je een nieuwe image flashte en de box vroeg om jouw instellingen te "restoren"? Weigeren, of toch opnieuw gebruiken? (kwestie van over hetzelfde te praten he ;) )

 

Ben je zeker dat de ontvangst ok is? (heb je een andere box om te testen?) die vraag wordt hierna al gesteld... :P Of heb je nog een CImodule liggen, kan je toch checken of het aan de softcam ligt, niet?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Misschien ter overweging? Als je nu eens een nieuw ontvangertje aansluit op je schotelinstallatie? Puur om hardware defecten uit te sluiten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waar in belgie ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om problemen op te sporen bij mijn ouders hun ontvanger, steekt hun TVV kaart in mijn vu duo met pli 4.0 en oscam.

Ik heb geen problemen. Ook niet met mijn MTV conax kaart.

Probeer het volgende:

koppel de harddisk los van het toestel (had ooit dergelijke problemen bij een dm600PVR en de voeding was de boosdoener).

Test een paar dagen. Probleem doet zich niet meer voor, dan kan de voeding of het gedeelte er rond problemen geven.

Probleem hetzelfde, probeer eens een paar avonden te kijken naar FTA kanalen, en schakel alle softcam's uit.

Geen probleem, probeer indien mogelijk, een ci module van TVV.

Probleem opgelost, dan zal de softcam en/of hun configs mogelijks onjuist zijn.

Probleem hetzelfde, kaart eventueel proberen bij een kennis die een schotel geeft.

Als er ook problemen zijn bij FTA kanalen, en met een ontkoppelde harddisk, dan zou ik even de schotelopstelling lnb en coax(en) bekijken. Indien 2 coaxen toekomen, verwissel deze eens.

Ook nog gelezen, dat na een tijdje, bepaalde tunerblikken van bepaalde dreamboxen moeilijk gaan doen. Als deze verwisselbaar zijn, die eens (laten) controleren.
Over welke dreambox gaat het hier juist? Die vind ik helaas niet terug, of ik lees er over.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat over een dreambox 8000

staat toch vermeld in de text van zijn vraag

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...