Ga naar inhoud


Triax 88 met 4 twin LNB's ook schoren?


astro iris

Aanbevolen berichten


Ja, je kunt dit eventueel met een touwtje controleren dat je op 40% van de hoogte van de schotel in het midden even vastplakt met een plakbandje.
Als je de middelste lnb proefondervindelijk op de juiste afstand hebt afgesteld, moet je het touwtje zwaaien langs alle lnb's die dan even ver van het middelpunt van de schotel af moeten staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een vraagje over die schoren....

deze kan je toch beter bevestigen als je nog geen lnb's erop heb zitten?

in de vakantie wil ik mijn triax 78 met multiblock gaan aanpassen met schoren.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de laatste hand gelegd aan het afstellen. Zoals je zei met koordje afstand gelijk zetten, wat goed gelukt is. Maar iets heel raars opgemerkt, ik had de schuinte van rail ook wat aangepast om bij Hotbird een beter signaal te krijgen, wat niet echt lukte. Heel per toeval zag ik dat op mijn Diseqc, die ik in satshop had gekocht, 2.0 stond , dat vond ik raar want normaal is dat 1.0. Dan de oude Diseqc genomen van 1.0 en wat bleek, nu komt Hotbird ook knalhard binnen, bovendien haal ik nu ook nog winst op de 3 andere Astras. Op de zwakke transponder 11683 V met alleen 2 radio kanalen haal ik nu plots 100% kwaliteit, wat vooraf maar 60% was. Kunnen die 2 nieuwe Diseqc's 2.0 dan invloed hebben op mijn ontvangst? Vind het heel raar.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou dat er niets mee te maken moeten hebben.
Het verschil tussen een 2.0 t.o.v. een 1.0 diseqc-switch is dat de 2.0 ook een terugmelding aan de ontvanger geeft dat de gevraagde schakelstand bereikt is. Spaun en Triax vermelden al vele jaren dat het om een 2.0-switch gaat, 1.0 hebben ze gewoon niet.
Ik denk dat het misschien met de kwaliteit van de switch te maken heeft.
Om welke switchen gaat het?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een les voor in de toekomst. Ik heb nog eens een test gedaan en de aansluiting van oude Hotbird schotel (die nog niet weg was) aangesloten op de diseqc van Telestar en daar heb ik maar 50% signaal, sluit ik deze aan op oude Sedea dan heb ik 95% signaal, dus Diseqc niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo Astro iris, op alle vier de satellieten 100%. Dat is niet mis. Een teken dat de schotel goed is uitgericht maar mijn inziens ook dat de ontvanger wel erg makkelijk een hele hoge signaalkwaliteit aangeeft. Dus maar goed dat je de schotel hebt uitgericht met een vochtige zeem over de lnb's.
Heb je de rail nu origineel gemonteerd of heb je de schuinte nog aangepast met een vulling er tussen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rail is zo'n 3mm meer gekanteld, omdat het signaal overal goed was heb ik niet verder gekanteld. Ben heel tevreden over het resultaat en al de raad die jij me hebt gegeven en natuurlijk niet vergeten ook alle anderen op deze lijst die me ideeën gaven, het was een plezier om aan schotel te werken.

Nu moet nog 1 schotel weg (die achter raam is al weg) en de 1m schotel moet wat opgekalfaterd worden en we zien wel wat we ermee gaan doen. :) :) :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...