Ga naar inhoud


Legaal Ziggo i.c.m. Dreambox?


patman75

Aanbevolen berichten

Ik ben een leek op satelliet gebied. Wel heb ik veel ervaring op PC (waaronder Linux) gebied.

Ik kom bij advertenties en Chinese webshops klonen tegen van Dreambox voor Ziggo.

Inmiddels best veel informatie over de Dreambox tegen gekomen maar niet duidelijk geworden of je nou ook legaal (dus met gebruik van originele smartcard) er ook Ziggo mee kan ontvangen?

Voornaamste reden is dat ik onze buggy Cisco 8485 wil vervangen.

Alternatief is een (e.v.t. 2dehands) Humax of bij Ziggo voor 5 euro p/maand extra een Mediabox te nemen.

Een Dreambox lijkt mij leuker om zo daar ook ervaring op te doen.

Ik wil dus niet een clone hebben maar een originele maar dan ook wel legitiem bezig zijn.

Als er (betere/goedkopere) alternatieven zijn voor bijvoorbeeld een 800HDSE v2 hoor ik dat ook graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zelf heb ik in gebruik de Zgemma hd star voor sat en cable.

Is niet duur, komt uit China maar is geen clone..

Volledige cccam functies.. Ik ben er erg tevreden over.

De dm800se triple geeft veel problemen met de tuner als de kabel gebruikt wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het 'legaal' kijken wil simpelweg zeggen dat je kijkt m.b.v. een eigen toegewezen smartcard van Ziggo waar je uiteraard abonnementsgeld voor betaald. Met welke box je dit doet is dan verder niet relevant. Zelfs niet als je kiest voor een 'clone' ontvanger. Of een 'clone' verstandig is laat ik even buiten beeld. Overigens hoef je helemaal niet specifiek een veels te dure originele dreambox te kopen. Er zijn vele andere Linux Enigma2 ontvangers die heel veel goedkoper zijn en minstens net zo goed presteren als de dreambox. Voor Ziggo geldt wel: uiteraard kiezen voor een ontvanger die tenminste over 1 DVB-C kabeltuner beschikt. Wil je vrijheid van opnemen dan is een twin tuner een vereiste.

 

Het wordt pas illegaal als je kiest om via een CCCam-server via het internet naar betaal TV gaat kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel baarsha als Mimiskiku erg bedankt, ben weer wat stapjes verder.
Heb dus wel minimaal een "CCCam" nodig.

Zal het forum verder zoeken naar info over bovengenoemde ontvangers.

 

Voor ons is 1 tuner genoeg.

Opnemen doen we zelden tot nooit sinds Uitzending Gemist en Netflix. Daarnaast hebben we nog een Humax in de slaapkamer die op een ext4 hdd opneemt.

Die techniek zal (ongeveer) hetzelfde zijn als (heel) vroeger WinXP MediaCenter met single of twin tuner lijkt mij.
Als je dan later toch een twin wil moet je, waarschijnlijk heel duur, een andere tuner card ervoor kopen.

 

Die "CCCam-server" zal het beruchte Internet / WAN sharing zijn, wat ik inderdaad niet wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

CCCam of OSCam als softcam voldoen prima... Draai hier zelf met OSCam en daar werkt Ziggo prima op inclusief kasrt updates...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou als je niet veel aan het merk gelegen is

dan is de VU+ SOLO SE v2 met dual DVB-c / t / t2 tuner natuurlijk erg leuk voor 199 euri

weliswaar met maar 100Mbit maar erg potent voor de plugins en applicaties voor mediaplayer

 

overigens een tegenvraag... doe je netflix op TV zelf of PC want op de enigma2 kast loopt die applicatie niet

(ook nog niet onder xmbc wegens de browser in de images)

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga me verder inlezen op CCCam of OSCam.

 

Wat betreft Netflix, in de woonkamer (5.1) via een Sony BR speler ingebouwd.
In slaapkamer via (2.1 of 2.0?) Chromecast.

De huidige Cisco 8485 en Humax van Ziggo hebben sowieso geen Netflix ondersteuning.

 

Via XMBC is niet goed, heb wel 2 pc's ermee draaien.

Tijd dat ze die plugin eens op orde brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebben we het nog over de oude irdeto kaarten, nagra kan zowiezo niet

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doel is om de Cisco 8485 te vervangen, dan heb ik een smartcard over.

Is geen Casema kaart meer want regio Wassenaar werkte niet meer in regio Groningen. Heb iets van 4 jaar geleden toen gratis een nieuwe smartcard ontvangen. Zal als ik thuis ben kijken wat voor Ziggo kaartje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als je nog een Ziggo Irdeto kaartje hebt kun je deze gebruiken. De CAID is dan 0604 en de Smartcard mag niet te oud zijn...

 

Overigens kunnen Ziggo abonnee's wel Irdeto smartcards aanvragen, maar je moet wel in het oude Ziggo gebied wonen. Dit in verband met Irdeto boxen die mensen nog gebruiken en zij mogen tot 3 kaarten bezitten op 1 abonnement. Ze vragen er wel de hoofdprijs voor. €65 per kaart...

post-31054-0-28091500-1433428174.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoofdprijs en mag je dus verwachten dat het tijdig uitgeschakeld wordt? of werkt dat ding jarenlang?

 

nadat je zo'n dure kaart aanschaft

 

let wel ik spreek enkel over de mogelijkheid dat men van irdeto 0604 op een nieuwe CAID en of tunneled overstapt.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ze moeten natuurlijk aan hun licentie voldoen en leveren conform NBW. Dat zou impliceren dat minstens 3 jaar nog uitgezonden wordt in Irdeto. Als de boel eerder uit 'moet' zullen de abonnee's schadeloos gesteld moeten worden. Niet iedereen heeft een leendecoder van Ziggo, maar boxen in eigen beheer... Schat dus op een uitfasering.. Maar ja, het blijft koffiedik kijken.. Gelukkig had ik nog een doosje Ziggo kaarten over dus dat kostte me niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...