Ga naar inhoud


Legaal Ziggo i.c.m. Dreambox?


patman75

Aanbevolen berichten

die nagra boxen van D+ bijvoorbeeld naar polen sturen dat kennen we allemaal

onbetaalbaar en daarbij helemaal onder het toezicht van de internationale veiligheidsdiensten

 

zo lang het duurt kun je er plezier van hebben op de DM

met de oscam

met de oude ziggo / irdeto kaart

 

en als het kort duurt, is dat zo.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Ga er maar vanuit dat de open irdeto techniek van het oude Ziggogebied binnen een aantal jaren uitgefaseerd zal zijn en de nagra codering van het oude upcgebied zal binnen enkele jaren vervangen worden door een nog beter beveiligde modernere versie waar dan ook alle klanten uit oude ziggogebied gebruik van moeten maken.

 

Daar ga ik dus niet vanuit. Overigens wat is een aantal jaren? 2 ? 20 ?

Zie mijn bericht 23

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku: bedankt voor je heldere uitleg, heb ik veel van geleerd.

Ik heb naar aanleiding van dit draadje iemand uit het voormalige Ziggo-gebied bereid gevonden een -nog aan te schaffen- Irdeto kaartje op zijn naam te laten registreren.

 

Voor alle duidelijkheid: gaat dat bewuste kaartje (gebaseerd op zijn huidige abo) bij mij werken, wonend in voormalig UPC-gebied.

B.t.w.: ik heb een DV 7020HD/origineel OE 2.0 met naderhand geïnstalleerde CCcam.

 

En......de de vriendelijke helper krijgt daarmee toch geen moeilijkheden in de vorm van extra kosten o.i.d.

Terecht is ie enigszins wantrouwend

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die kaart gewoon werkt in het oude UPC gebied. Enige min is dat de zenders 13th Street, SyFy en E! Entertainment sinds 1 juni 2015 niet meer mogen worden doorgegeven. Voor de rest werkt het uitstekend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Mimisiku: bedankt voor je heldere uitleg, heb ik veel van geleerd.

 

Voor alle duidelijkheid: gaat dat bewuste kaartje (gebaseerd op zijn huidige abo) bij mij werken, wonend in voormalig UPC-gebied.

 

Het is alleen de bevestiging voor Ziggo om binnen pakweg 2 tot 3 jaar iedereen verplicht aan de Horizon ontvanger te helpen met interne Nagra kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt nogmaals voor het delen van jullie kennis.

Ik ben me er van bewust dat Ziggo op enig moment zal overschakelen op het leenmodel.

Laat dat al over twee jaar zijn, dan is ca. 30 Euro voor een Irdeto-kaartje in mijn beleving niet te duur.

 

edit: @Mimisiku: die zenders zal ik zeker niet missen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hansputters,

de uitleg zou eigenlijk zelfverklarend moeten zijn

 

nostalgienet is ; het aanhouden van uitzend licenties bekostigen en de archieven ervoor bekostigen

dat is dus meer dan de reguliere tv-meuk uitstralen ~= duurder

dat is een extra dienstverlening

 

in het plus pakket van andere aanbieders kost dat behoorlijk per maand

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen de bevestiging voor Ziggo om binnen pakweg 2 tot 3 jaar iedereen verplicht aan de Horizon ontvanger te helpen met interne Nagra kaart.

En wat als de beveiliging van die "interne" nagra kaart bekend is?

Allemaal nieuwe ontvangers?

Of zijn die zo gemaakt, dat die hun levensduur zodanig kunnen worden upgedated, dat beter is dan een externe nagra card te gaan vervangen?? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Koffiedik kijken..... De ingebouwde Nagra kaart kan eventueel ook virtueel worden toegepast. Dus het tegenoverstelde van een softcam, je krijgt dan een softcard. Deze kan naar wens worden aanepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...