Ga naar inhoud


DM500HD se No bootloader


on4kkp

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe dm 500hd SE uitgepakt, zoveel mogelijk zaken geskiped omdat ik er open pli op wil zetten.

Ik heb beeld gekregen om te zien of die werkt, alles goed, FixedIP ingesteld, webUI  werkt ook prima

 

Nu start ik die opnieuw op en doet die niks meer, vanbinnen branden er rode leds, de powerled doet ook niks.

 

Pingen naar het fixed IP gaat niet, In de router heeft het macid ook geen andere IP gekregen staat gewoon offline in mijn fritzbox.

 

Krijg ook geen beeld, zelfs de bootloader zie ik niet.  niet in hdmi ook niet met scart

power toets indrukken  toestel aanzetten en na 30sec power toets loslaten, geeft ook geen resultaat

usb driver geinstalleerd  in dreamup is een nieuwe compoort verschenen dus dat werkt ook,  het lijkt erop dat dreamup niet werkt omdat er geen netwerk verbinding is met dfe dreambox.

 

Dus zit een beetje strop nu???

 

wie o wie heeft de goude tip.

 

Voor de goede orde, er is niets geflashed geweest, want zover geraak ik niet eens

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Een 500HD SE heb ik nog nooit van gehoord. Verhaal is heel simpel: originele 500HD wordt zoals alle Dreamboxen geleverd met een Dream image. Hier zit ook de Genuine Dreambox plug-in in. Heb je hem nieuw gekocht en er staat iets anders op: automatisch een Clone!! Daar is dan ook de prijs wel naar geweest. Zo rond de €200. Een originele kost minimaal €369. Waarschijnlijk praten we over een DM800se van een Chinees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Uiteraard! Maar dan heet hij DM500HD V2 en geen SE. Ik antwoord uiteraard naar aanleiding wat de TS schrijft/meldt. Ik kan het immers niet zien.

 

Wat natuurlijk wel kan is dat hij inderdaad een DM500HD V2 heeft en die ondersteunt geen OpenPli. Deze heeft bootloader #89 inmiddels en de V1 heeft bootloader #84

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen al wat wijzer ook, het is mij gelukt om de box eenmalig te laten starten (geen idee waarom die nu wel wilde starten), en ja het is een originele.

 

het is een DM500HD v2,   ik krijg hem dus geen 2de keer meer in gang.

 

Ik zou die box graag werkend krijgen met CCcam zodat die kan communiceren met de vu box die er al staat. 

 

Dus dacht ik er open PLI op te zetten of heeft er iemand een beter voorstel, en zoja  hoe.?   ik heb al vaker dramboxen geflashed, maar een versie v2 nog niet.

met dreamup wil die niet in flashmode, wel springt mijn muis wild in het rond, doe ik een disconnect dan is dat weer weg.

 

bizarre dingen allemaal,

 

bij voorbaad dank voor de goude tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je met dreamup werkt ...heb je er dan ook een usb kabel aanhangen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al vaker dreamboxen van het type dm500hd  en dm500plus geflashed.

nu zit ik met een dm500hd v2  en natuurlijk ook met usb kabel. Maar de box is instabiel, van de 10 keer opstarten zal hij 3 keer doorstarten de rest blijft die al hangen voor de bootloader, dus mijn gedacht is, dat mogelijk de bootloader kuren geeft????

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al vaker dreamboxen van het type dm500hd  en dm500plus geflashed.

nu zit ik met een dm500hd v2  en natuurlijk ook met usb kabel. Maar de box is instabiel, van de 10 keer opstarten zal hij 3 keer doorstarten de rest blijft die al hangen voor de bootloader, dus mijn gedacht is, dat mogelijk de bootloader kuren geeft????

Er is geen PLI voor Dreamboxen V2.

Je zult er software op moeten zetten die wel op dit type boxen kan. OpenATV lijkt het eerst in aanmerking te komen als ik de discussies hierover lees.

Heb er zelf geen ervaring mee, want ik heb een DM500 V1.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die kuren heeft en in garantie is, zou ik ermee terug gaan. Misschien is er echt iets mis mee, en moet je een nieuwe krijgen. Tenslotte heb je daarvoor je garantie.

Dus misschien eerst eens goed testen op originele soft, en werkt die niet naar behoren, terug naar de winkel ermee.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen alles opgelost gekregen. Het is een originele dreambox. Dat die niet wilde opstarten was een temperatuur probleem, ik heb er intussen open atv opgekregen cc cam werkt ook.

Vraag mij dit niet nog eens te doen, lol

Verder zal ik mij wel beperken tot VU plus boxen, eenieder bedankt voor het meedenken.

Best '73

Ing. Berry van der Looij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...