Ga naar inhoud


Sky UK, Sid not found in Pat


Aanbevolen berichten

Op mijn duo2 met een wavefrontier T90 gewoon te ontvangen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er moet daar een en ander gewijzigd zijn qua parameters, enkele dagen geleden ontbraken bij mij ook zenders, zelfde melding sid not found.

ook de radiozenders hadden er van

ik heb dan met dreamset een nieuwe lijst via internet binnen gehaald, de lamedb die daar inzat, in mijn oude lijst gestopt en alles werkte weer.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaar mijn vraag in de2e posting aan de topic starter.

Antwoord hebben we daarop nog niet gekregen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ smetje limb.BE

Ik zie dat jij in totaal 912 zenders gevonden hebt bij een scan op 28,2° oost.

Ik heb er 934. (dat zijn er 22 meer)

ik ga hem nu nogmaals laten scannen op astra 2 28.2°E

op deze heb ik een twin lnb van sab aangesloten

ik kan er niet meer uithalen helaas en het signaal zal wel voldoende zijn zie ik

post-41606-0-29734200-1436101993_thumb.jpg

post-41606-0-13052100-1436101675_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar mijn vraag in de2e posting aan de topic starter.

Antwoord hebben we daarop nog niet gekregen.

net gelijk op vraag 8 geen antwoord enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al aangaf in #8: het zal gaan om gecodeerde zenders waarbij een gepairde smartcard/box vereist is.

Onzin, sid not found is niet veel meer dan zender niet gevonden. Dus of oude zenderlijst/verkeerde gegevens of ergens in de installatie iets mis. Wanneer het een coderingsprobleem is krijg je hele andere meldingen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin, sid not found is niet veel meer dan zender niet gevonden. Dus of oude zenderlijst/verkeerde gegevens of ergens in de installatie iets mis. Wanneer het een coderingsprobleem is krijg je hele andere meldingen.

Dat is niet juist wat je zegt.

Je kunt deze melding krijgen bij een gecodeerde zender op een transponder terwijl andere zenders op dezelfde transponder het prima doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet juist wat je zegt.

Je kunt deze melding krijgen bij een gecodeerde zender op een transponder terwijl andere zenders op dezelfde transponder het prima doen.

Ik heb het nog nooit gezien, welk image gebruik je ? Het lijkt me ook een fout daarin.

Want eigenlijk zeg je, de SID is wel gevonden (maar ik mag het kanaal niet openen). Dan mag je apparaat niet de foutmelding SID niet gevonden teruggeven :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Pli 4.0, en krijg de melding regelmatig op alle ontvangers met Pli.

De zender wordt dus wel ingelezen (signaalsterkte), maar er ontbreekt kennelijk informatie.

Bij Canal + en Sky Italia, Sky Deutschland en zenders op Hispasat krijg ik ook regelmatig wel een dia op gecodeerde zenders. Maar soms niet, en dan krijg ik "sid not found in pat".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het gevonden,gewoon oud lijst verwijderen en opnieuw scannen dan is het in orde.bedankt voor jullie hulp

goed dat het weer gaat  :D

ps verwijder ook je oude settingslijst van jou pc ..anders gebeurt het nogmaals later per toeval ;)

wat je ook eens kan doen je ontvanger  een software update laten doen online... 

zo krijg je ook nieuwere bestanden in je ontvanger 

als je een originele dreambox hebt met pli software dan doe je gewoon eens een keertje software update 

en je kon toch ook langs menu-->ok-->apllicatie-->ok-->groene toets drukken ..effe wachten en daar dan bij settings een zenderlijst voor jou effe afhalen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet juist wat je zegt.

Je kunt deze melding krijgen bij een gecodeerde zender op een transponder terwijl andere zenders op dezelfde transponder het prima doen.

 

Nee het klopt niet wat jij zegt....  heeft niks met gecodeerde zenders te maken.  Of je zenderlijst deugt niet of is verouderd of je hebt problemen met de ontvangst. 

 

Zoals satmaat eerder zegt. Service ID niet gevonden in Programma Associatie Tabel,  dat zijn gewoon de  standaard DVB tabellen die zeggen dat de zender niet gevonden is in de huidige stream. Dat krijg je ook als er bijv als er iets verhuisd is.

 

Bij codering/pairing zul je de zender altijd ontvangen, is ook logisch maar blijkbaar is nadenken  te moeilijk.

aangepast door Codx
  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het klopt niet wat jij zegt....  heeft niks met gecodeerde zenders te maken.  Of je zenderlijst deugt niet of is verouderd of je hebt problemen met de ontvangst. 

 

Zoals satmaat eerder zegt. Service ID niet gevonden in Programma Associatie Tabel,  dat zijn gewoon de  standaard DVB tabellen die zeggen dat de zender niet gevonden is in de huidige stream. Dat krijg je ook als er bijv als er iets verhuisd is.

 

Bij codering/pairing zul je de zender altijd ontvangen, is ook logisch maar blijkbaar is nadenken  te moeilijk.

Codx, ik geloof je meteen, maar ik beschrijf wat ik ter plekke ingelezen krijg met een Dreambox met Pli 4.0 erop.

Je opmerking over verouderde zenderlijst klopt niet, en over de ontvangstproblemen evenmin (90-100% signaal). 

Hooguit kan het dan dus om een recente verhuizing gaan van een zender, eventueel met een dia (=gecodeerd) . Ik stel "sid not found in pat" regelmatig vast bij verse transponderwijzigingen bij Sky uk. En dan na de tranponderupdate.

 

Misschien dat je in dit geval een beetje te snel conclusies trekt op afstand. Je kunt niet zien wat hier gebeurt en onder welke ontvangst-omstandigheden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek ik te snel conclusies of doe jij dat?  Jij zegt dat het met de codering te maken heeft en dat is niet zo.

 

Ik heb hier ook div boxen met openpli 4.0 en daar krijg ik alleen die melding als er een zender verhuisd is en op dat moment is de zenderlijst toch ook niet meer courant, dus hoe kun je dan zeggen dat de opmerking over een verouderde zenderlijst niet klopt.

 

Misschien moet je de box  even flashen en alles opnieuw inlezen want het kan natuurlijk dat jou zenderlijst corrupt is geraakt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...