Ga naar inhoud


Nieuwe schotel voor Ned. en Oostenrijkse zenders


martijns

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben helemaal nieuw in de satelliet wereld. Om kosten te gaan besparen bij de huidige provider (Ziggo) en ter voorbereiding van onze emigratie naar Oostenrijk over circa 3 tot 4 jaar, willen we graag over gaan op satelliet tv. 

Onze TV opstelling momenteel bestaat uit 2 TV's waarvan één met een media decoder en de ander simpelweg op de digitale kabel. 

Ik heb al heel wat informatie opgezocht te afgelopen tijd en uit al deze informatie zijn een aantal vragen naar voren gekomen. 

Wellicht zijn hier mede forummers die ons opweg kunnen helpen met deze vragen.

 

Onze voorkeur gaat uit naar een schotel op het dak. We hebben een plat dak (beton). In ons huur reglement van Vestia staat dat er geen aanvraag voor schotel antennes nodig is, maar er gehouden dient te worden aan het reglement in onze gemeente. 
In dit regelent staat dat de schotel aan de achtergevel gemonteerd mag worden zonder aanvraag of aan de voorgevel (moet achter de voorgevel blijven) Er staat verder niets vermeld over plaatsing op het dak, maar ik vermoed dat dit wel geaccepteerd is omdat het amper zichtbaar is.

Nu is de vraag, wij wonen in Brielle (westen van het land) en hebben zeker in de wintermaanden nog regelmatig te maken met krachtige storm. 
Onze grootste zorg is dan ook dat de schotel van zijn statief afgeblazen wordt, of het dak beschadigd. Is deze angst terecht? Wat zijn jullie ervaringen met dak installaties in de kuststrook?

 

Onze 2e vraag is omtrent ontvangst van de Oostenrijkse zenders. ORF is in Oostenrijk opgedeeld in meerdere zenders, een vrij toegankelijk voor iedere ontvanger van de Astra 1 satelliet, maar ook een ORF eins zender welke alleen voor betalende abonnees is. We kunnen niet terug vinden waar de ORF eins zender zich bevind, op welke satelliet.