Ga naar inhoud


DM500HD start niet meer op na flash.


foxtrot

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb geprobeerd mijn dreambox naar de laatste Openpli versie te flashen, omdat de versie die ik draaide (2.1) vrij verouderd was. Ik heb dit gedaan via de webinterface, maar nu start hij niet meer op.

 

De webinterface is niet meer bereikbaar, dus probeerde ik het via DreamUp (nadat ik de vereiste drivers had geïnstalleerd). Bij DreamUp blijft hij echter hangen op "upload completed, waiting for acknowledge..."

 

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? 

 

7f258cfa14103c08cda1530638f357b1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Denk de standaard fout die je maakt..

1. Box volledig stroomloos maken!

2. Mini USB aan de DM500HD en de PC koppelen

3. DreamUP starten...

4. Correcte COM poort starten...

5. Wachten op de Acknowledge

6. DM500HD aanzetten....

 

Wedden dat het nu wel werkt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd eerst de originele Dreambox image erop te zetten?

En als dat lukt, daarna weer de Pli?

 

Ik kom niet eens ver genoeg om een image op te geven :(

 

 

Denk de standaard fout die je maakt..

1. Box volledig stroomloos maken!

2. Mini USB aan de DM500HD en de PC koppelen

3. DreamUP starten...

4. Correcte COM poort starten...

5. Wachten op de Acknowledge

6. DM500HD aanzetten....

 

Wedden dat het nu wel werkt??

 

Er staat bij mij dat ik eerst de dreambox aan moet zetten voordat hij op acknowledgement gaat wachten.

 

Het is ook zo stom dat ik dit überhaupt heb geprobeerd, want het ding werkte gewoon prima. If it ain't broke don't fix it!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat is dus fout! Eerst Dreamup starten. Pas wanneer de acknowledge verschijnt de box aanzetten.. De serial http acknowledge wordt éénmalig door de bootloader verstuurd.... Als je box op dat moment al draait is de bootloader niet meer actief! En kun je wachten tot je botten verbleken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

is jou dreambox 500hd een V1 of een V2 versie??

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is jou dreambox 500hd een V1 of een V2 versie??

 

Ik geloof een V1 versie, maar ik weet het niet precies. Op de doos staat in ieder geval niets over dat het een V2 zou zijn, dus ik gok dat het een V1 is.

 

Ik heb hem tweedehands gekocht op marktplaats, dus ik heb ook geen garantie meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem nu van de spanning haalt en terug opstart wat zie je dan op je tv scherm 

laad anders deze seconstage er eens terug in 

en waarom zie ik in jou foto dat je er geen netwerk hebt aanhangen ?

dreambox-secondstage_84-r12.0_dm500hd.rar

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Marktplaats..... Mjah, dan is de kans ook mega groot dat het om een clone gaat... Misschien wel eentje van E-Star. Deze hebben een 'flash' knopje aan de achterzijde.. Dan kun je met DreamUp uren wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij maar 64mb flashgeheugen heeft dan is het de v1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook zo stom dat ik dit überhaupt heb geprobeerd, want het ding werkte gewoon prima. If it ain't broke don't fix it!

Als je 2.1 wilt vervangen door 4.0, moet je jezelf geen verwijten gaan maken. Deze firmware update is best een logische beslissing. Je had het alleen niet online moeten doen.

Het verschil tussen beide versies is zo groot dat je per definitie moet gaan flashen. Deze waarschuwing staat ook op de Pli site.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marktplaats..... Mjah, dan is de kans ook mega groot dat het om een clone gaat... Misschien wel eentje van E-Star. Deze hebben een 'flash' knopje aan de achterzijde.. Dan kun je met DreamUp uren wachten...

Ik weet niet of hij nep is hoor, het ziet er namelijk wel allemaal erg echt uit. Als hij nep is hebben ze zelfs de doos en de gebruiksaanwijzing nagemaakt. 

 

Hoe kom ik er achter of hij echt of nep is? En als hij nep is, verandert dit hoe ik het moet oplossen?

 

als hij maar 64mb flashgeheugen heeft dan is het de v1

Ja hij heeft 64mb flashgeheugen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 optie doe je ontvanger open en kijk welk simkaartje erin zit 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat is de grootste kracht van de Chinezen. De neppers zien er van buiten als echt uit... Dat is natuurlijk ook de grote truc... Goedkoop produceren en (te) duur verkopen.. Daarin zit de winst..

 

De DM500HD heeft geen display dus daaraan zie je al niks.. Enige manier is om de box te starten met de standby toets ingedrukt. Op de TV verschijnt dan een overzichtsdcherm. Deze zou dan bootloader #84 moeten hebben..

Als je een DM500HD nieuw koopt staat daar ALTIJD een Dream Multimedia image op. Daarin zit ook de Genuine Dreambox plugin om de echtheid te testen...

post-31054-0-62681500-1437935092_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...