Ga naar inhoud


Opnameproblemen Topfield SRP-2401CI+


pel

Aanbevolen berichten

Is het niet zo dat CD moet zwichten onder druk van de aanbieders van tv content, zoals dit al is gebeurt met de doorgifte van enkele Canalsat kanalen.

Je bedoelt de steeds hogere eisen van bijv. Fox en Sky qua het crypten van het signaal? Ik weet dat kaart en CAM samenwerken bij het decrypten. Maar als de eisen zo hoog worden dat mensen geen bak meer naar eigen keuze mogen kopen, dan denk ik dat veel mensen toch afhaken als klant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb het idee, dat de snelheid van de harddisk te laag is voor het opnemen van 2 HD zenders. Staat er een timeshift optie aan?

 

Misschien de harddisk eens opnieuw formatteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee, dat de snelheid van de harddisk te laag is voor het opnemen van 2 HD zenders. Staat er een timeshift optie aan?

 

Misschien de harddisk eens opnieuw formatteren?

HDD formatteren: doet dienst via ARCHIEF-map als opslag ruw materiaal, wel gedecodeerd. Dus alleen als het echt niet anders kan, ga ik die formatteren.

Ja, de time-shift staat aan. Die kan ik wel even uit zetten, in de praktijk gebruik ik die zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2 HD streams en time shift, dat kan net teveel zijn.

Mijn Rebox lukt dat niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 HD streams en time shift, dat kan net teveel zijn.

Mijn Rebox lukt dat niet.

Time-shift uitgezet. Morgenavond ga ik verder experimenteren met 2 HD zenders opnemen en ik gooi er nog 2 SD zenders bij en tegelijk opnemen. Wat code 54 betekent ben ik nog niet achter. Wel bij toeval Battle Tank gevonden... Doet het namelijk vanaf het begin ook niet. Hoorde er wel op te zitten.  Vond ik hier:

http://topfield.forumchitchat.com/post/battletank-game-installation-tap-7183925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

2 HD zenders opnemen gaat niet, maar 4 sd zenders wel.

 

Ik denk dat het probleem is, dat je opname apparaat niet snel genoeg is, dat er meer data weggeschreven moet worden als de throughput toestaat.

Twee HD-zenders tegelijk opnemen gaat goed, maar een derde SD-zender op dezelfde tijd ook opnemen gaat niet. Vier SD-zenders tegelijk opnemen, lukt.

Ben er nog niet achter of uitzetten time-shift (vertraagd tv kijken) invloed heeft. Heb deze uitgezet; ik gebruik deze functie eigenlijk nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat heeft invloed, die data moet ook weggeschreven worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...