Ga naar inhoud


Windows 10, mij niet gezien. Terug naar W8.1, maar hoe?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Bij mij omgekeerd. Ik draai een administratie met aangeschafte software op Windows 7. Draait probleemloos dus geen enkele reden om naar Win-10 te gaan. Misschien als ik een nieuwe PC bouw.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan je met Fdisk de partitie tabel verwijderen en/of geschikt te maken voor Windows 8 of Windows 7. Zal je wel in een rescue mode moeten zijn opgestart. Je kan niet de boom omzagen waar je in zit.

 

Dat gaat prima... is mij al meermaals gelukt als ik weer eens te vlot een usb stick parititionering via commandline wilde verwijderen....

Had ik toch mijn hdd te pakken. Zolang je niet reboot blijft alles werken dus kun je nog herstellen ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

...Draait probleemloos dus geen enkele reden om naar Win-10 te gaan...

Eh ? Niet overhaast overstappen in produktieomgeving, akkoord ! Maar wanneer stopt Microsoft ook al weer de support op Windows 7 (en 8) ? Dan zit je voor het blok met een steeds kwetsbaarder wordend systeem: denk bijv. aan de stroom "zero day"'s voor o.a. Windows XP waar geen fixes meer voor komen.

 

En voor de particuliere gebruikers: is upgraden naar Windows 10 over enige tijd nog steeds gratis ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Basis support voor Windows 8 stopt in 2018, uitgebreide support voor Windows 8 in 2021.

Windows  7 2015 en 2020

 

 

Windows 10 is het 2020 en 2025.

 

 

T.a.v. kostenloos upgraden naar Win 10 heb je 12 maanden de tijd.

Je kan je ook de vraag stellen of windows 10 daarna kostenloos zal blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basisondersteuning Windows 7 is op 13 januari 2015 geëindigd.

Uitgebreide ondersteuning Windows 7 eindigt 14 januari 2020. Tot die tijd blijf je updates ontvangen.

 

Ik heb dus nog even :whistle:

 

Overigens: een vriend heeft een oud laptopje met XP erop. Voor de zekerheid doet hij er geen bankzaken op maar hij kan ook geen gekke dingen ontdekken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijg je gewoon een foutmelding als je met win xp naar online banking gaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer terug van vakantie dus kan me er weer wat meer mee "bemoeien" :)

 

Ik ben wel benieuwd wat voor "geklooi" kabeltje dan wel niet had. Men moet er wel van bewust zijn dat als men terug wil na de update de Windows.old map dus met rust gelaten moet worden. Maar goed daar is men al op de harde manier achter gekomen helaas. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

men :) je bedoeld er 1! Als je jezelf gaat bemoeien met de standaard akties van windows kom je altijd bedrogen uit. Hier mag windows 10 die Windows.old map zelf wissen.

 

Heb 10 nu precies 2 weken en ziet geen reden terug te gaan, al kan ik mijzelf wel voorstellen dat bij de wat oudere modellen computers diverse problemen kunnen ontstaan en er dan toch weer naar het oudere OS terug gekeerd wordt.

 

Er zijn een paar spijkers misgeslagen bij Microsoft door Windows 10 toch aan te bieden terwijl er drivers niet voldoen of totaal missen waardoor de update gedoemd is te mislukken, ze hadden de drivers van 7 en 8 met rust moeten laten zodat iedereen probleemloos de overstap zou kunnen maken naar 10 nu zijn bij velen de problemen groot en gaat men gelijk weer terug naar 7 of 8.

 

Voor mij dus overduidelijk een aantal computers hier vooral niet te upgraden ondanks Windows 10 hier draait als een trein op mijn main laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die windows 10 is geheel raar.

Op mijn oudere acer dual core x64, loopt windows 10 naar mijn gedacht goed, buiten de probleempjes hier aangegeven, maar ik hoop dat de producenten hun drivers willen maken voor 10.

Bij iemand anders, loopt windows 10 op een I7 ook van acer met 8Gb werkgeheugen stroef. Windows loopt vast en andere ongemakken.

Men moet blijkbaar geluk hebben, en misschien zijn recentere computers met complexere hardware dan eerder een probleem, dan oudere hardware??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch een geval van niet de goede drivers... Sony heeft zelfs een bericht uitgedaan om nog even te wachten met upgraden met het upgraden van hun laptops totdat ze alles op orde hebben. Sony is altijd erg traag met updaten of het nu smartphone zijn of zoals in dit geval laptops...  http://nl.hardware.info/nieuws/44756/sony-waarschuwt-vaio-gebruikers-voor-windows-10-upgrade

 

Ze hebben meer dan genoeg tijd genoeg om hun zaakjes op tijd op orde te krijgen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer terug van vakantie dus kan me er weer wat meer mee "bemoeien" :)

 

Ik ben wel benieuwd wat voor "geklooi" kabeltje dan wel niet had. Men moet er wel van bewust zijn dat als men terug wil na de update de Windows.old map dus met rust gelaten moet worden. Maar goed daar is men al op de harde manier achter gekomen helaas. 

 

 

Het geklooi:

 

1. Geprobeerd de windows.old map te verplaatsen van de SSD naar een HDD.  Toe dit problemen opleverde, de boel teruggezet.  Blijkbaar is hier toen iets gebroken.

 

2. Plots deden een heleboel dingen het niet meer in Windows 10.  Activiteiten Centrum, Rekenmachine, UpdateCentrum etc....

Vooral dingen met de nieuwe Apps structuur.

Indien je dit voor hebt, dan probeer je een Refresh van Windows.  Dus een herstel van Windows 10 met behoud van alle gegevens.  Dit mislukt met de mededeling:  "Er is iets fout gegaan".  Begin dit maar uit te zoeken.

 

3.  Geprobeerd een verse install van Windows 10 uit te voeren.  Zeflde probleem:  Er is iets fout gegaan.

 

4. Opgestart van de Windows 10 DVD.  Naar de SSD partitities gaan kijken.  Windows 10 weigerde zelfs hier iets aan te veranderen.  Kon niet wissen, niet herformateren.  En vervolgens weigerde Windows 10 om te installeren.

 

5. Dan maar geprobeerd terug te gaan naar Windows 8.1.  Lukte niet. wss door mijn actie in 1.  (maar dat kan niemand bevestigen)

 

6. De Backup van Win8.1 terugzetten lukte niet.  Het backupprogramma wou niet schrijven naar de SSD

 

7. Dan maar opgestart met de Windows 8.1 DVD.  Deze wou ook niet installeren.

 

8. Opnieuw opgestart met Win8.1 DVD.  Een volledige nieuwe install geselecteerd.  Alle partities op de SSD gewist.  Nieuwe partitie aangemaakt.  En toen kon ik Win8.1 installeren.

 

9. Dan maar de Win8.1 backup proberen terugzetten.  Dit lukte nu wel.  En was ik terug bij de situatie die ik had net voor ik overschakelde naar Win10.

 

Voorzover ik het weet heb ik geen speciale hardware in de PC zitten.

 

Windows 8.1 (x64) (build 9600)

Install Language: Nederlands (Nederland)

System Locale: Nederlands (België)

Installed: 12/04/2014 15:35:39

Boot Mode: Legacy BIOS in UEFI (Secure Boot not supported)

 

4.10 gigahertz AMD A10-6800K APU with Radeon HD Graphics

192 kilobyte primary memory cache

4096 kilobyte secondary memory cache

64-bit ready

Multi-core (2 total)

Hyper-threaded (4 total)

 

Board: Gigabyte Technology Co., Ltd. F2A88XM-D3H

Bus Clock: 100 megahertz

UEFI: American Megatrends Inc. F6b 02/05/2014

 

1119.39 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity

840.20 Gigabytes Hard Drive Free Space

 

HL-DT-ST BD-RE BH16NS40 [Optical drive]

 

Generic- Compact Flash USB Device [Hard drive] -- drive 3

Generic- MS/MS-Pro USB Device [Hard drive] -- drive 5

Generic- SD/MMC USB Device [Hard drive] -- drive 2

Generic- SM/xD-Picture USB Device [Hard drive] -- drive 4

Samsung SSD 840 EVO 120GB [Hard drive] (120.03 GB) -- drive 0, s/n S1D5NSBF106522M, rev EXT0BB6Q, SMART Status: Healthy

WDC WD10EZEX-00BN5A0 [Hard drive] (1000.20 GB) -- drive 1, s/n WD-WCC3F2247799, rev 01.01A01, SMART Status: Healthy

 

7366 Megabytes Usable Installed Memory

 

Slot 'Node0_Dimm0' is Empty

Slot 'Node0_Dimm1' has 4096 MB

Slot 'Node0_Dimm2' is Empty

Slot 'Node0_Dimm3' has 4096 MB

 

Standaard AHCI 1.0 Serial ATA-controller

  AMD Radeon HD 8670D [Display adapter]

LG 23MP65 [Monitor] (23.1"vis, s/n 335226, januari 2014)

Bus Adapters Controlefunctie voor opslagruimten van Microsoft

AMD USB 3.0 eXtensible Host Controller - 0100 (Microsoft) (2x)

Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller (2x)

Standard OpenHCD USB Host-controller (3x)

 

Microsoft ISATAP Adapter Netwerkadapter voor Microsoft Kernel-foutopsporing ↑ Realtek PCIe GBE Family-controller

 

Digitale audio (HDMI) (2- High Definition Audio-apparaat)

Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat) (2x)

Luidsprekers (High Definition Audio-apparaat)

HID-apparaat voor besturing door gebruikers (3x)

HID-compatibel, door leverancier gedefinieerd apparaat (2x)

HID-compatibele systeemcontroller

USB-invoerapparaat (2x)

Brother MFC-J870DW LAN

HID-muis [Mouse]

Brother MFC-J870DW Printer

Brother PC-FAX v.3.2

DocuCom PDF Driver

Fax

Foxit Reader PDF Printer

Hoofdafdrukwachtrij

Microsoft XPS Document Writer

PaperPort Image Printer

ScanSoft PDF Create!

Microsoft Device Association Root Enumerator

Microsoft-adapterbus voor overgang van IPv4 naar IPv6

Smart Card Device Enumeration Bus

Microsoft Mouse and Keyboard Detection Driver (USB)

Samengesteld USB-apparaat

USB-apparaat voor massaopslag

USB-hoofdhub (5x)

USB-hoofdhub (xHCI) (2x)

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...