Ga naar inhoud


Rebox 8000, dienst als TV server?


SatCon

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw aan het sat-front. Ik kon een schotel-tuner-setje op de kop tikken, en wil eens kijken of mij dat beter bevalt dan de ziggo kabel. Het liefst wil ik een setup met een TV server en XBMC / OpenELEC clients bij de TV's (zijn er maar 2, maar toch...). Is dat mogelijk met een Rebvox en eventueel alternatieve software, of is dat te hoog gegrepen? En zo nee, wat zou ik dan nodig hebben? Uiteindelijk zou ik dan toch een CanaalDigitaal abbo afsluiten, maar wil eerst zeker weten dat ik het werkend krijg. Alvast dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je wat geduld hebt is het binnenkort mogelijk op een RE-8000 Tvheadend te draaien, Ik ben daar nu mee bezig om het voor die ontvanger geschikt te maken. Snel wordt het niet daar de RE-8000 een als wat oudere ontvanger is met een bescheiden CPU. Voor zover mogelijk krijgen ook de andere Rebox-modellen die mogelijkheid, met uitzondering van de drie huidige.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Jawel. Ik heb inmiddels tvheadend draaiend op alle Rebox modellen, uitgezonderd die drie huidige. Op de RE-4000/8000/9000 is het inderdaad niet snel, en bovendien is de vrije ruimte zodanig krap dat je maar één satellite kunt scannen. Ik heb nog geen ervaringen kunnen opdoen met versleutelde zenders, daar ik geen toegang heb tot de hiervoor benodigde broncode.

 

Groeten

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...