Ga naar inhoud


Zelf gebuilde OScam installeren


Ga naar oplossing Opgelost door TheMystery,

Aanbevolen berichten

Aangezien de OScam die in de feed zit altijd out-of-date is wilde ik deze vervangen voor een recenter exemplaar.
Ik had een reeds gebuilde versie voor OpenPli 4.0 gedownload maar deze stopt steeds vanzelf met werken.
Daarnaast maak ik liever zelf de build, dan heb ik ook controle over het eindresultaat.

Dus heb ik met Simplebuild (op een Debian PC) een build gemaakt.

Eerst de toolchain mipsoe20 geprobeerd, maar ook dreambox_fpu geprobeerd.
Met de toolchain Openpli_40 kreeg ik foutmeldingen bij het builden, dus die kon ik niet eens maken.

Daarna via Webinterface de via de feed geïnstalleerde OScam (r10656) afgesloten (shutdown), daarna het bestand oscam in de map /usr/bin een andere naam gegeven (oscam_old) en de gebuilde oscam gekopiëerd naar deze map en de naam veranderd naar 'oscam'. Daarna een reboot (init 6) van de Xtrend ET10000, maar OScam start dan helemaal niet op.

 

Wat doe ik verkeerd?
Moet ik misschien beslist de Openpli_40 toolchain gebruiken?

Of moet ik de gebuilde oscam op een andere manier plaatsen en starten op de Xtrend?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De naam van de binary moet overeenkomen met die in /etc/init.d staat. Staat daar r10656 in de naam dan moet je die wijzigen in de naam die als binary uit je eigen build komt..

Persoonlijk noem ik hem gewoon OScam zonder achtervoegsels. Hoef ik de binary alleen naar /usr/bin te FTP-en.

 

Uiteraard moet je wel een mipsel variant 'builden'. Zou beginnen zonder de fpu versie.. En ook handig om een 'build' te maken met WebIf functionaliteit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam van de binary moet overeenkomen met die in /etc/init.d staat. Staat daar r10656 in de naam dan moet je die wijzigen in de naam die als binary uit je eigen build komt..

Persoonlijk noem ik hem gewoon OScam zonder achtervoegsels. Hoef ik de binary alleen naar /usr/bin te FTP-en.

Had ik dus ook zo gedaan.

 

 

Uiteraard moet je wel een mipsel variant 'builden'. Zou beginnen zonder de fpu versie.. En ook handig om een 'build' te maken met WebIf functionaliteit..

Had ik ook gedaan.

 

Ter aanvulling m.b.t. de toolchain Openpli_40:

De foutmeldingen die dan in build.log staan zijn:

/opt/simplebuild/toolchains/openpli40/bin/mipsel-openpli40-linux-gnu-gcc: 1: /opt/simplebuild/toolchains/openpli40/bin/mipsel-openpli40-linux-gnu-gcc: Syntax error: "(" unexpected

en

Makefile:429: recept voor doel 'build/-ssl/cscrypt/des.o' is mislukt

make[1]: *** [build/-ssl/cscrypt/des.o] Fout 2

make[1]: *** Wachten op onvoltooide taken...

Makefile:429: recept voor doel 'build/-ssl/cscrypt/i_cbc.o' is mislukt

make[1]: *** [build/-ssl/cscrypt/i_cbc.o] Fout 2

Makefile:381: recept voor doel 'all' is mislukt

make: *** [all] Fout 2

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam van de binary moet overeenkomen met die in /etc/init.d staat. Staat daar r10656 in de naam dan moet je die wijzigen in de naam die als binary uit je eigen build komt..

 

Even in /etc/init.d gekeken. Het enige m.b.t. oscam wat ik daar kan vinden zijn de bestanden softcam.oscam en softcam.

 

Het bestand wat ik vervang in /usr/bin heeft dezelfde naam (gewoon oscam dus).

FTP gaat met WinSCP.

softcam.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bouw altijd via simplebuild met de openpli40 toolchain en heb er geen problemen mee.

Ik dus wel, zie hierboven. Misschien heb je bepaalde modules addons o.i.d. uit die ik erbij heb?

 

1. Na simplebuild opstarten het volgende commando uitvoeren: sudo su

Hoeft niet, ik voer Simplebuild uit als root maar desondanks had ik dat commando ook gegeven.

 

na het kopieren van oscam zult je deze nog executable moeten maken.

Die doe je via telnet/ssh door chmod 755 oscam in te geven.

2. Als je met WinSCP of een andere FTP client de binary erin zet, dan rechter mouse op de binary > properties en onderaan in permissions 0755 invullen en daarna op OK klikken.

Ja, dat is het en stom want ik wist het maar niet aan gedacht.

Bedankt allemaal.

Nu hopen dat-ie ook blijft werken en niet weer steeds spontaan uit zichzelf stopt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...