Ga naar inhoud


Geen ontvangst, alleen BVN doet het nog. Wat kan het zijn?


boriznl

Aanbevolen berichten

ik zit met een (vind ik zelf) eigenaardig probleem.

 

ik heb een dm800se, canal digital duo lnb quad, triax schotel.

Sinds 2 dagen hebben verschillende zenders geen signaal meer (bijna allemaal)

Het rare is dat BVN het wel doet met ca. 65% signaal.

 

Andere zenders doen het héél af en toe (zelden), maar dan valt het signaal weer snel weg naar 0%.

BVN blijft wél gewoon constant met signaal. Ook enkele duitse zenders.

 

ik heb al een nieuwe scan gedaan en het valt mij op dat er minder zenders worden gevonden dan normaal.

Dat zou nog verklaard kunnen worden dat ik het instellen van de schotel na eeen hevige storm niet beter heb gekregen dan 65% signaal.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen? want ik heb al vanalles geprobeerd en weet nu even niet meer waar ik moet zoeken.

 

De kabel heb ik ca. 2 maanden liggen en heeft altijd prima gewerkt. Ook zou het raar zijn als het aan de kabel ligt, terwijl BVN wel gewoon zonder problemen werkt.

Ik heb een vervangende dreambox geprobeerd, maar daar treden dezelfde problemen op.

 

Ik heb nog gedacht aan de LNB óf de schotel, maar het lijkt mij ook dat dan geen enkele zender signaal heeft.

Hopelijk gaat er een lampje branden bij iemand. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


BVN zit op de Astra 19,2. Ontvang je wel de overige zenders van de Astra 19,2 zoals het infokanaal en de Duitse zenders?
Bedoel je dat je de zenders van de Astra 23,5 niet meer ontvangt?
Je hebt de coaxkabel pas vernieuwd. Welk merk en type is het precies en hoe lang is die ongeveer?
Wat voor soort scan heb je gedaan?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar duitse zenders doen het, maar de meeste doen het niet.

De zenders van 23.5 doen het inderdaad niet, maar ook de zenders van 19.2 doen het niet.

heel soms springt de ontvangst heel even weer goed (ca. 60% signaal) en dan werkt het weer voor een minuutje.

 

Coax kabel is inderdaad nieuw.

Volgens mij een 75-ohm dikke kabel bij de techinsche unie vandaan.

(Bedea coax wt telass100 rii100)

 

lengte is ongeveer 20 meter.

ik heb een volledige automatische scan gedaan.

aangepast door boriznl
Link naar reactie
Delen op andere sites

65% dit kan normaal toch beter

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik eerst beginnen met beter uit terichten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen bliksem inslag gehad? Op bepaalde plaatsen heeft het flink geonweerd. Ook ooit een bliksem inslag gehad, en de diseqc signalen kwamen niet meer bij de lnb, en lnb was gedeeltelijk stuk.

Oplossing bij mij was nieuwe kabel en lnb. Heb dan wel aangifte gedaan, bij brandverzekering, omdat er meer kapot was. Schotel ontvangst repareren was dan wel +/- 150€ kosten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt. dan ga ik daar maar eens mee beginnen.

maar ik denk dat de opmerking van "sattv4iedereen" ook wel eens zou kunnen.

Het blijft natuurlijk raar dat BVN het wel gewoon doet en bijna alle andere zenders op 19.2 niet.

Dus als het uitrichten niet de oplossing is, zal het mogelijk een gedeeltelijk kapotte LNB zijn die vervangen moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je schotel nog correct staat afgesteld ligt een defecte LNB erg voor de hand. Er zijn in de loop van de jaren heel wat klachten bekend van 'spontaan' uitvallen van deze LNB's. Waarschijnlijk is de ingebouwde Diseqc switch kapot waardoor niet meer omgeschakeld kan worden van 19,2 naar 23,5 en terug. Mogelijk ook een defect om te schakelen van hoge naar lage band (22kHz defect).

 

Je hebt al een andere ontvanger geprobeerd dus een fout aan de DM800 kant ligt niet voor de hand..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je alleen de dreambox vervangen? Of ook de voeding? Ook deze wil het nogal eens af laten weten na enige tijd... Met een ingezakte 12V heb je precies deze problemen.. Te weinig prik om bijvoorbeeld de 18V te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...