Ga naar inhoud


Welke ontvanger is een goede vervanger voor de DM8000


guppje29

Aanbevolen berichten

Mijn Dreambox 8000 staat op het punt van begeven.

 

Ik ben aan het kijken voor een vervanger.

Ik zoek een ontvanger met 2 Sat tuners en 2 Dvb-c tuners.

 

Is de dreambox 7080HD iets o de Xtrend 10000 of de Mutan 2400?

Of i er nog een alternatief?

 

Ben zelf de degelijkheid van de Dreambox gewend. hoe zit dat met de andere merken?

Kan iemand mij advies geven?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de dm7080HD kent niet veel alternatieve images voor zover enkel het IHAD Gemini

de Xtrend 10000 lijkt erg aardig als laatste nieuwe op de markt

de alternatieve keuze zou de Vuplus DUO2 kunnen zijn met heel veel support en een grote gebruikersgroep

de mutant 2400 ken ik niet

 

met mijn ervaringen betreffende de DUO2 (met dvb-s en dvb-c insteektuners) kan ik die echt aanraden

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig! Hangt een beetje van je wensen en je budget af. De hoogtij dagen van Dream zijn allang geteld. Tenzij je "money to burn" hebt koop je nu nog een Dreambox 7080. Ben zelf ook Dreambox bezitter en heb geen idee welke en óf ik überhaubt nog een andere box zou gaan kopen. De introductie van CI+ staat ook bij M7 voor de deur dus het is maar helemaal de vraag hoelang we nog van de Linux 'luxe' kunnen genieten. Alle providers hebben dan inmiddels CI+ (de leukste althans), een gepairde kaart of dergelijke beveiliging. Zolang daar op hobby niveau (en dan bedoel ik met legale kaarten!) geen 100% ondersteuning voor komt is het over en uit voor de Enigma2 boxjes.

 

Komt de oplossing er wel dan zou ik momenteel gaan voor een VU+ Duo2 of een ET10000. Mocht het een CI+ oplossing worden dan is een receiver met 2 of liefst meer Common Interfaces erg raadzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt van een oude Dream 800HD op de Mutant 2400HD en ben eigenlijk wel tevreden, heb er nu 3 sat en 1 kabeltuner inzitten en alles werkt nu wel prima. Er komt nu eindelijk ook een mooie xbmc/kodi plugin uit, dus ook het mediaspeler gedeelte zit dan wel goed. (en wellicht komt er binnen een jaartje of 10 ook wel een degelijke versie van E2BMC, hahaha) Maar qua enigma2 een prima box.

 

Ik wou alles graag in één box, kabel, satelliet en mediaspeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM 7020 heeft maar 2 tuner sloten terwjl ik er 4 wil. Ook met V2 kan je gewoon alles nog doen hoor. Misschien geen PLI maar die is toch allang ingehaalt door andere imge makers.

 

Ga eens kijken naar die VU Duo 2

aangepast door guppje29

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM7080HD heeft op dit moment ook CI+ ondersteuning via een 'alternatieve' plugin.

De images zijn wat beperkt, orginele DMM, Merlin of NewNigma2.

OpenATV image is niet gebaseerd op de orginele DMM image, maar een door ontwikkeling van hun eigen versie.

Je kunt er wel 4 tuners en 2 common interface modules in plaatsen en hij is er snel.

 

Of hij zijn geld waard is, zul je zelf moeten bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk als je hem al 2éhand kan kopen is het zeker de moeite waar 

DM7080hd

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd het probleem met het kopen van een nieuwe receiver.... je weet pas of hij echt is wat je ervan verwacht als je hem een poosje hebt... Ik heb dat probleem ook altijd. De mening van anderen is wel belangrijk, maar uiteindelijk heeft ieder zijn voorkeuren, waardoor een advies niet altijd objectief is. een negatief advies van iemand die een receiver gehad heeft is dan wél weer erg veel waard... als het goed omschreven is waarom je hem niet moet kopen. Dan kan je er je voordeel mee doen.

 

2e hands.....  daar ben ik altijd erg bang voor. Waarom doet iemand zo een receiver weg? zeker als hij nog helemaal goed is.... zou dat willen zeggen dat hij toch niet zo goed is, of is er iets mis mee?

Misschien ben ik té wantrouwend... dat zou kunnen... Als iemand overstapt van dat naar kabel, of omgekeerd, dan begrijp ik dat je doe oude apparatuur niet meer kan gebruiken... maar anders doe je een werkend apparaat, wat blijkbaar zo goed is, toch niet weg?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, ik denk 2 jaar geleden, mijn dm8000 vervangen voor een Xtrend 10000 (2ehands) en hij bevalt nog steeds uitstekend, probleemloze box met openpli erop, en zooooooo snel vergeleken met de dm8000

 

kosten ook geen drol meer tegenwoordig

 

succes met je keuze!

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor de duo2

yep, je mag het draaien of keren zoals je je wil, de absolute topreceiver van

het moment is de duo2. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...