Ga naar inhoud


Het IRT heeft een muziek -Skip- funktie voor DAB+ ontwikkeld


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Het IRT (Institut für Rundfunk Technik) heeft een interessant leuk nieuw feature voor DAB+ ontwikkeld.

Jonge mensen skippen graag naar een ander nummer als ze een muziekstuk niet bevalt.

Als ze nu naar een radio programma luisteren via DAB+ en het muziekstuk bevalt niet dan kunnen ze gelijk doorskippen en wel naar een MP3 of iets uit het www. Dit is dan een hybrid oplossing.

Zodra dan het muziekstuk dat niet bevalt afgelopen is keert het weer terug naar het radioprogramma waar naar geluisterd werd.

 

Ik vind dit een heel goed idee.

 

Bron: Satellifax

 

 IRT präsentiert Musik-Skip-Funktion fürs Digitalradio DAB+

Junge Menschen sind es heute gewohnt, einen Musiktitel, der ihnen aktuell nicht passt, zu"skippen", um anschließend zum nächsten Musikstück zu kommen. Aus diesem Grund boomen Musikdienste wie Spotify oder Deezer in jungen Zielgruppen, während das klassische Radio Hörer verliert. Das Institut für Rundfunktechnik (IRT) zeigt auf den Medientagen München erstmals eine solche Musik-Skip-Funktion für das Digitalradio DAB+. Im Rahmen einer Hybrid-Lösung mit Internetanbindung ist es möglich, Musiktitel aus dem linearen DAB+-Programm, die man nicht hören möchte, wegzuklicken und durch andere zu ersetzen. Anschließend springt ein intelligentes System wieder zum linearen Programm, bis der User wieder einen Musiktitel "skippen" möchte.

Das IRT zeigt ferner, wie sich visuelle Inhalte auf einem HbbTV 2.0-TV-Gerät oder einem Tablet-PC mit dem Hörfunkprogramm im Digitalradio DAB+ synchronisieren lassen. Im Rahmen des Forschungsprojektes MediaScape kooperiert das IRT unter anderem mit dem jungen Programm PULS des Bayerischen Rundfunks. Neben dem prototypischen Digitalradio DABerry zeigt das IRT auch seinen professionellen Referenzempfänger DAB-Scout. www.irt.de

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als mij de muziek niet bevalt dan zap ik een zender verder, wat is hier dan zo speciaal aan? En automatisch terug naar de zender als het muziek stuk is afgelopen, dat moet je ook willen.  Dan kan je toch net zo goed handmatig terug zappen wanneer op zender 2 het nummer afgelopen is wat je mooi vond.

 

Kortom ik zie het nut hier niet echt van in.  Als het is om de reclame over te slaan misschien maar dat zal wel niet.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet uitgevonden dus ik hoef het idee niet te verdedigen.

Ik heb het alleen maar ter info als "nieuws geplaatst".

 

Ik vind het persoonlijk wel een goed idee omdat ik me kan voorstellen dat je een "favoriete" zender hebt. Ik heb dat namelijk wel.

Toch komt het voor dat er op je "favoriete" zender ook wel eens een stuk gedraaid wordt dat je niet goed vindt en dan even op de -skip- funktie klikt waardoor er zolang het minder goede stuk draait, je dan tijdelijk naar wat anders luistert via een www radio zender of je eigen bibiotheek aan MP3´s.

 

Het is geen wereldschokkende uitvinding maar toch best wel een leuk idee.

Zonder het IRT hadden we een heleboel leuke dingen niet gehad zoals Teletext, VPS, Stereo geluid bij TV toen dat nog niet bestond, RDS bij radio, verkeersinformatio bij radio en veel meer van dat soort dingen.

 

kijk eens hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Institut_f%C3%BCr_Rundfunktechnik wat een geweldig goede instelling het is en in Nederland en andere landen wordt er gretig van meegeprofiteerd op kosten van ARD, ZDF, ORF en SRG die er allemaal aan meebetalen.

Ik ben er vaak geweest en ben onder de indruk van wat voor een werk ze daar doen.

 

Wat is er mis mee?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet echt wereldschokkend...  Ik heb zelf een aantal favoriete zenders... en omdat die ieder toch een eigen identiteit hebben gebeurt het zo nu en ndan dat ik om de zoveel tijd toch eens naar een andere zender overschakel, en daar dan weer een aantal maanden blijf hangen. Een reden om over te schakelen is soms ook gewoon een tijdelijke storing in de stream... en dan moet je wel naar een andere "favoriet" toe.

 

Teletext en VPS zijn inderdaad prachtige innovaties geweest, die ik erg waardeer. Ook RDS maakte het afstemmen een stuk makkelijker omdat je wist dat je de goede zender te pakken had.  Ik heb ooit nog een extra kastje op de radiotuner gehad met RDS gegevens.

Stereo geluid is dan weer iets minder interessant.... al is het een 'plus'... de luidsprekers van een tv staan zo dicht bij elkaar dat het nauwelijks opvalt... bovendien wordt op een tv het allermeeste gepraat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als diezelfde het surround 5.1 en hoger hebben uitgevonden, dan vindt ik dit wel goed. Je begeeft zich als het ware in de film.

Maar dan mag je geen klagende buren hebben over geluidsoverlast.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...