Ga naar inhoud


start opnieuw


1amelotje1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een gek probleem.

Als ik tv zit te kijken  dan schakelt de ontvanger zich vanzelf uit en start zich opnieuw op.

 Soms wel eens 2x per week. Ik raak geen afstandsbediening aan.

Wat is er aan te doen? Ik heb een digital satellite HD receiver SAT801.

Komt het door canal digitaal met het versturen van gegevens?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Hendrie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij een M7Sat801 kun je letterlijk van alles verwachten (behalve dat hij 100% werkt). Maar dit terzijde..

 

- Begin met een fabrieksreset. Dit zet de ontvanger in de beginstand. Kanalen kunnen dan opnieuw ingelezen worden.

- Installeer de lastste firmware (momenteel versie 2.12). Deze software kun je downloaden op de site van canal digitaal. Uitpakken op een lege USB stick. USB stick in de ontvanger steken en via het menu van de ontvanger installeren. Na installatie weer even een fabrieksreset uitvoeren.

- Nieuwe voeding proberen.

 

Lost dit alles niets op, dan de ontvanger loskoppelen en met een sierlijke boog (liefst met salto) in de dichtstbijzijnde kliko mieteren en een echte ontvanger kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik aan een warmteprobleem. Staat de box ingebouwd in een kast?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben een externe voeding zonder HDD inbouw mogelijkheid. Heb hier 1 staan van een kennis vanwege de update naar 2.12a en ze worden absoluut niet warm.. Zelfs niet handwarm... Warmte probleem hebben ze niet... Wel ongelofelijk slechte bouwkwaliteit en beroerde firmware waar van alles mee mis is... Echt 13 in een dozijn bakken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal,

Ik had niet gezien dat er een nieuwe update was. Dus ik heb hem nu bijgewerkt .

Hopen dat het nu beter gaat. Zo niet dan maar een andere kopen  en de oude met een salto in de kliko .

Maar wat is een echte  goede ontvanger voor de schotel?

aangepast door 1amelotje1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt ervan af wat je ermee wilt doen.

 

Maar open daarvoor een nieuw topic in de juiste rubriek, of lees de verschillende ontvangersforums eens door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update is ook zeer recent. Geloof zelfs pas van deze week. Hij wordt zelfs nog niet OTA aangeboden. Enne. Eigenlijk is iedere andere ontvanger beter dan die M7 prut... Zelfs als je een M7 gecertificeerde ontvanger wenst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...