Ga naar inhoud


KPN instap Alles in 1


markedes

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om van canaal digitaal over te gaan naar KPN Alles in 1.

Ik wil ook een 2de tv aansluiten ook daar gaat dat iets makkelijker dan bij C.D.

Mijn vraag: Kan iemand mij vertellen of de beeldkwaliteit van ITV KPN in de buurt komt van de schotel.

Voor de camper zou ik dan een recreatie kaart van C.D. moeten nemen [15,95/mnd./]

 

Vr.gr. markedes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus je gaat van één tv-provider (Canal Digitaal) naar twee? (KPN en Canal Digitaal).

Lijkt me niet goedkoper of het moet daar niet om te doen zijn.

KPN rekent voor de 2e TV ook extra voor de huur van de ontvanger.

Als prijs de reden is, is misschien Alles-in-1 van Online wat. Dan heb je voor €5 extra het BasisHD pakket van Canal Digitaal erbij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je gaat van één tv-provider (Canal Digitaal) naar twee? (KPN en Canal Digitaal).

Lijkt me niet goedkoper of het moet daar niet om te doen zijn.

KPN rekent voor de 2e TV ook extra voor de huur van de ontvanger.

Als prijs de reden is, is misschien Alles-in-1 van Online wat. Dan heb je voor €5 extra het BasisHD pakket van Canal Digitaal erbij.

Alleen voor de camper C.D Recre. kaart.

Verder alles bij KPN.bellen ,internet en tv.

Is aan het eind goedkoper.

Ik wil eigenlijk weten of de beeldkwaliteit van beiden te vergelijken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een normaal formaat beeldscherm zal je denk ik geen groot verschil kunnen zien.

Alleen wanneer ik bij familie op bezoek ben met zo een kastje en ik schakel van een zender naar een andere zender valt het mij op dat die KPN ontvanger daar nogal lang over doet.

Ook de andere functies die je oproept zijn traag.

Er is geen vrije hardware keuze.

Voor een 2e tv dient je internet wel snel genoeg te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor de camper C.D Recre. kaart.

Verder alles bij KPN.bellen ,internet en tv.

Is aan het eind goedkoper.

 

Ik vraag het me af of dat zo is.

E.e.a. hangt wel af van wat je wilt. Wel/geen glasvezel. Welke snelheid. welke zenders, 2e ontvanger, opnemen enz. enz.

En wat er leverbaar is op je postcode...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende de beeldkwaliteit van IPTV van KPN, hetgeen je eerste vraag is, kan ik je vertellen dat die algemeen iets beter is dan sattv.

(met een 50MB aansluiting per VDSL op 1800 meter van de KPN centrale)

Je moet wel even goed kijken naar de instellingen van die Arris box, mits deze nog erbij zit als "ontvanger".

 

ook de interactieve TV en dus films on demand kijken is een rete gaaf beeld

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een 2e tv dient je internet wel snel genoeg te zijn.

 

Dat is bij mijn buurman in ieder geval niet zo.

Na enig onderhandelen kreeg zijn vrouw er zonder extra kosten een digitenneontvanger met kaartje bij voor de tweede tv. En dat hadden er net zo goed twee kunnen zijn. Nu de kinderen wat ouder zijn gaan ze daar noch even achteraan.

Zo'n extra ontvanger zet je dan in de camper (met straks DVB-T2) zodat je CD helemaal niet meer nodig hebt lijkt me.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iTV KPN alles in 1 en CanalDigitaal basis.

Na vele jaren aangewezen te zijn op CanalDigitaal heb ik nu na mijn verhuizing eindelijk een betere keus kunnen maken.

Ik was eerder aangewezen op ADSL v.w.b het internet gebeuren, ongeveer 6Mb/sec.

Nu heb ik dus de beschikking over iTV van KPN wat een goed beeld in HD en voor mij een sneller internet van rond de 25Mb/sec via de telefoonlijn oplevert. Een tweede ontvanger kost 4 euro/maand extra.

Via CanalDigitaal zal ik nooit alles in 1 nemen gezien de vele problemen en klachten er over Online, vorige week nog gelezen dat er bij de consumentenbond iets van 2000 klachten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier glasvezel van de kpn geweldig snel en goed de eerste 6 maanden voor 36 euro en dan 60 euro

120 mb internet 100 mb donwload gratis tweede tv box  en heel veel kpn kompleet voor deel

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluksvogel.

Moet het hier nog steeds doen met een magere 8,5 Mb. Via een KPN adsl lijn, maar dan afgenomen bij online.nl. Voor omgerekend bijna € 17,50 per maand.

Omdat ik al 15 jaar de benodigde hardware heb kijk ik inmiddels in feite gratis tv (zie mijn onderschrift).

Gebeld kunnen worden op een vaste lijn kost nog net geen € 0,75 per maand.

 

Tegen het totaal kan denk ik geen 3-in-1 pakket op.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

effe nog ter verdediging ;)

 

ik heb nu Kabeldeutschland van VODAFONE en eigenlijk ben ik heel tevreden met de kwaliteit

en dat puur in de TV { zonder een settopbox }

 

ja extra zenders komen nu via de CI+ met kaart ook probleemloos op het scherm.

 

Ik heb wel gezien tijdens het aansluit procedere met en door de monteur dat in de Kelder Techniek ruimte naast de Kabel kast een 400Mbit GLASVEZEL aansluiting ligt van Telekom met brommende Switch maar zonder kabels naar de woningen (extreem bevreemdend)

Als we die kunnen linken met mijn woonkamer wordt het echt spannend ;)

 

de verhuurder heeft nog geen Plan helaas over kosten en aansluit planning

aangepast door Tonskidutch

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt misschien voor VDSL, maar voor glasvezel IPTV waar afstand tot de centrale geen enkele rol speelt en ook niet het aantal gebruikers wat op de centrale zit, vind ik nog steeds om te janken. Net wat @cees schreef erg traag met zappen dat gaat met een satellietontvanger waar ik het beeld beter van vind dan IPTV gewoon veel sneller. Als er evt. Ziggo beschikbaar is dan zou ik dat nemen voor TV die heeft ongevenaarde HD beeldkwaliteit. :cool:

Zit zelf bij Telfort glasvezel, maar IPTV wil ik nog niet voor niets hebben, veel buren hebben het wel, maar dan denk ik stelletje stakkers dat je hier genoegen mee neemt met haperend beeld of herstartende ontvangers :cry:

Bij deze uitgenodigd :-)

 

Kun jij zien hoe iptv van xs4all (is kpn) eruit ziet en werkt.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...