Ga naar inhoud


DM800HD-PVR met kabeltuner


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik weet het: bakje is inmiddels oeroud maar werkt nog prima. Heb hem uitgerust met een Philips CTU1216Mk3 kabeltuner t.b.v. Ziggo.

Het bakje is voor dochterlief en is voorzien van een Ziggo kaart met het basis abonnement..

Heb het bakje nu even hier om te zien welke image het beste draait met de mogelijkheden die nu nog mogelijk zijn. Het is overigens een originele DM800HD met SSL#84..

 

- OpenPli 2.1 i.c.m. OSCam... Werkt prima

- OpenPli 2.1 i.c.m. CCcam 2.3.0...Werkt prima

- OpenATV 4.2 i.c.m. OScam.. Werkt prima, maar te weinig geheugen over.

- OpenATV 3.0 i.c.m. OSCam.. Werkt prima, maar geen feeds meer..

 

Welk image zou ik nog meer kunnen proberen zonder dat ik naar een externe USB stick moet grijpen? Het boxje heeft een 320Gb HDD zodat ze ook wat op kan nemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geprobeerd.. DM800HD-PVR boot niet meer.. Err01 - No CA op het display.. Terwijl het echt een originele DM800HD-PVR is. De reguliere OpenPli 2.1 gaat prima.. Net als de originele DM800 image van Dream-Multimedia.. Denk dat er een vreemde bootloader ingeladen wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd.. DM800HD-PVR boot niet meer.. Err01 - No CA op het display.. Terwijl het echt een originele DM800HD-PVR is. De reguliere OpenPli 2.1 gaat prima.. Net als de originele DM800 image van Dream-Multimedia.. Denk dat er een vreemde bootloader ingeladen wordt...

Dan zou je hem kunnen herstellen met een originele dreamup versie.

 

Ik lees trouwens nergens dat er een "vreemde" bootloader wordt gebruikt?Alles is gebaseerd op de originele OpenPli

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na flashen van de 4.0 versie in dezelfde flash-sessie weer even de originele SSL flashen, dan zou het moeten werken.

 

Verder zou ik niet echt weten wat nu het verschil is met 2.1. Aangezien de DM800 wat verouderd is zou ik een zo simpel mogelijke image draaien, dus dan denk ik aan 2.1 zonder al te veel plug-ins of gekkigheid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je kunt lezen heb ik deze al de revue laten passeren... Het is ook puur informatief.. In de trand van "hoe haal ik het meeste uit die oude beesie"... Hij werkt verder prima en OpenATV 3.0 is momenteel de leukste. Past nog prima in de kleine flashruimte, Ziggo picons en CCcam 2.2.1 met RSA config voor Ziggo kaart. DMConcinity skin ziet er leuk uit... Verder geen poespas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even de laatste OpenPli 4.0 Gstreamer 1.7 geïnstalleerd. Moet zeggen: deze installeert prima en boot ook door! Geen idee waarom de 1.6 de Err 01 - No CA produceerde op de originele DM800HD.. Deze werkt uitstekend! Flash is weliswaar 95% vol, maar alle noodzakelijke functies zitten erin. Zelfs de picons van Ziggo passen er prima in. CCcam 2.2.1 met passende Ziggo CCcam.cfg. Fijn is ook dat de Samba hier wel in werkt. De OpenATV 3.0 feeds zijn verdwenen en in OpenATV 3.0 is Samba niet mee gecompileerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...