Ga naar inhoud


Hoevweel GB stick en externe HD kan de M7 SAT801 aan?


Miauw

Aanbevolen berichten


Ik heb er een freecom shpcba van 500 gb aanhangen, heeft nooit problemen. Kon zo uit de verpakking er aan gehangen worden, was al fat 32 geformenteerd.

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring: Met een 2GB (+ externe voeding !!) gaat het ook prima !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, foutje van mij - Idd 2 TeraB ! 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat foutje is te overzien hoor. ;)

 

Ik heb hier een USB3 externe harde schijf met 3TB, die is eigenlijk niet bedoeld voor de Satelliet ontvanger, maar zou dat ook passen voor ik de boel mogelijk wis wat er op staat?

 

Blijft toch die ene vraag hangen, hoeveel GB USB stick kan de M7 SAT801 aan en mag dat een USB3 aansluiting zijn, of alleen USB2?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook uit ervaring: 64GB USB-3 stick (Sandisk) doet het prima met de SAT801 - Met een HDD ben je wel goedkoper af ...

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen avond geprobeerd een zender op te nemen, maar had de ontvanger aan gelasten, moet deze soms uit staan om op te kunnen nemen?

 

Of anders, heb ik het wel juist ingesteld?

 

Een nieuwe ontvanger is altijd in het begin even wennen hoe wat en waar werkt, want niet alles staat even duidelijk in de beschrijving die erbij zit.

.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zijn er 2 manieren om te programeren, als je iets op wil nemen op Ned 1, zet de deco op Ned, daarna rode knopje en dan geel knopje. Nu kan je scrollen en bij het programma dat je wilt opnemen druk je op het rode knopje links beneden, en dan exit. Je kan nu verder kijken wat je wilt, de deco schakelt automatisch in wanneer de tijd is voor de opname, dus deco aan laten staan.

 

Andere manier, ga naar menu, dan timer en ok, status op ja status op eenmaal, dan kanaal en tijd instellen, dan opname modus op ja en exit.

 

Zet bij usb/harde schijf de recording margin op 15 min dit om uitlopen en eerder beginnen van programma's te voorkomen.

Bij mij staat timeshift op 2 uur opname tijd op 8 uur afspeel geheugen op aan, en stapinterval op 5 min.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

De decoder moet dus uitgezet worden als deze geprogrammeerd is?

 

Wat ik doe is het programma in de elektronisch programmagids van de ontvanger opzoeken en aangeven dat ik dat wil opnemen. Vervolgens ga ik naar de timer om het begin 5 minuten naar voren te halen en het einde flink uit te laten lopen.

 

Ik ga toch even neuzen of ik het bij BVN waar de film "Toen was geluk heel gewoon" nog voorbij moet komen of dat nu goed staat.

 

Ik heb op dit moment een USB3 geheugenstick van Tochiba met 16GB geheugen er in zitten.

 

Aanvullende informatie, ik heb de laatste software er in gezet die ik van de website van CDS heb geplukt (Firmware SAT801_MM_v2.12a.hdt) voor het geval dat er toch ooit een UHD-TV in huis komt.

.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet de deco uitzetten, als je de recorder margin op 15 min zet begint de opname een kwartier eerder en loopt 15 min langer door, dus als je de electronische programma gids gebruikt hoef je daarna niets te doen.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet de deco uitzetten, als je de recorder margin op 15 min zet begint de opname een kwartier eerder en loopt 15 min langer door, dus als je de electronische programma gids gebruikt hoef je daarna niets te doen.

 

Dat is handig, even aanpassen.

 

Standby is het zelfde als uitzetten?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 15 minuten voor het begint wel erg veel, daarna kan ik mij goed voorstellen.

 

Ik zat even wat anders te kijken, had niet in de gaten dat het programma dat ik wilde opnemen al bezig was, dus heb ik pech.

 

Ik had al op NPO TV de film "Toen was geluk nog heel gewoon" gemist, uitzendinggemist heeft mijn laptop al een tijdje geen zin in, maar via BVN ging ik helaas de fout in met kijken.

 

Heeft iemand toevallig een NPOplus link?

 

Als het goed is moet dat zonder abonnement werken, maar dan moet er wel een link zijn waar het op NPOplus staat.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...