Ga naar inhoud


Beeld valt weg en af en toe geluid


Jürgen

Aanbevolen berichten

Bij een van onze medekampeerders hier op de Spaanse camping heb ik gisteren de schotel Triax 64 op Astra3 afgesteld, voordien op Astra1.

Nadat ik circa 73 - 75% signaalsterkte en kwaliteit had ontving hij alle CD HD kanalen dus ook History HD en de andere wat moeilijker te ontvangen HD kanalen.

Na een paar uur viel het signaal regelmatig weg (zwart beeld) en soms kwam het geluid terug.

Omdat ik veronderstelde dat de oude LNB misschien de oorzaak was heb ik een Inverto Black LNB van mijzelf geïnstalleerd en daar had ik ook circa 75% op.

Ook hier viel na enkele uren het beeld weer weg (zwart) en was het geluid af en toe te horen.

 

Met de ontvangst van Astra1 had hij hiervoor geen problemen.

 

Hij gebuikt een wat oude TV en die is via Scart aangesloten, beschikt niet over een HDMI aansluiting.

Kan eventueel de TV het probleem veroorzaken?

 

Herkent iemand dit probleem en wat eventueel te doen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


zou het kunnen dat de schotel niet 100% vast hangt waardoor hij een klein beetje uit positie gaat staan.

 

met een andere lnb te hangen heb je dat probleem misschien terug verholpen maar is hij terug een klein beetje verdraaid?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zou dat kunnen maar op het moment dat het beeld uitvalt geeft de ontvanger toch 73 - 75% op zowel sterkte als kwaliteit aan en dat zou naar mijn mening toch ruimschoots voldoende moeten zijn.

Ik zal de schotel nog beter fixeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog één keer een poging ondernomen en heb een DUO LNB op Astra1 en 3 perfect uitgericht.

Ook nu werkt alles weer normaal dus ik wacht maar af hoe het vanavond gaat, de buurman komt vanzelf wel weer als die geen beeld heeft.

 

De ontvanger staat redelijk vrij en kan zijn warmte denk ik wel kwijt.

Zoals ik al schreef, toen de schotel alleen op Astra1 stond was er geen probleem.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zou dat kunnen maar op het moment dat het beeld uitvalt geeft de ontvanger toch 73 - 75% op zowel sterkte als kwaliteit aan en dat zou naar mijn mening toch ruimschoots voldoende moeten zijn.

Ik zal de schotel nog beter fixeren.

 

Jürgen,

 

De sterkte en kwaliteit %% in het DSR-Menu moet je (tijdens wegvallen van beeld/geluid) VERVERSEN, dit doe je het gemakkelijkst door in dat menu meerdere keren op "pijltje rechts" te drukken tot je terug die %% ziet - dan pas zullen die wel andere waardes tonen.

Succes !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...