Ga naar inhoud


Hulp bij het maken van een image


view

Aanbevolen berichten

Zoals de titel het al omschrijft heb ik even een starthulp nodig. Ik ben al een paar jaar niet meer bezig met het maken van een images en veel is daardoor vergeten/verloren enz. Maar mijn huidige image is vreselijk verouderd en het wordt tijd dat ik die ga vernieuwen. Er zal ondertussen veel verandert zijn met het maken van de image. Ik wil daarom een goede werkomgeving maken en daar heb ik wat ondersteuning bij nodig. Welke bestanden moet ik updaten en welke make files heb ik nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ondertussen zelf aardig wat info gevonden en heb een werkomgeving kunnen maken.

Bij het uitchecken krijg ik ergens vrijwel op het einde van de rit een foutmelding die ik niet kan repareren. Ik heb verschillende updates gedaan en toch blijft deze hardnekkige fout terugkomen. Hieronder een stuk van het log in de hoop dat er iemand een tip kan geven.

Summary: 1 task failed:

  /home/view/opendreambox/opendreambox/meta-opendreambox/recipes-multimedia/gstreamer/gst-plugins-base_0.10.36.1.bb, do_compile

Summary: There was 1 ERROR message shown, returning a non-zero exit code.

make: *** [image] Error 1

view@view:~/opendreambox/opendreambox$ 
aangepast door view
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Freaky zo is het maar net ;) Ik maak puur en alleen iets om mijn oude dm800 eens te pimpen met wat nieuws. Het werkt allemaal nog goed met de oude firmware maar het kan altijd beter. Ik dacht dat ik helemaal was vastgeroest maar alles is weer lopende. Trouwens goede oude tijd, ik kwam laatst nog een oude image van Traveler op mijn pc tegen, dat is pas oud... Traveler en Ronald hebben ons aardig verrijkt met hun images. Om de paar weken waren er wel updates....zo snel gingen toen de ontwikkelingen van de Dreambox (en dat allemaal zonder grote teams)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad Traveler en Ronald images.........Dreambox eerste uur. Succes met het maken van je image.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te zien dat je nog energie wil steken in die goeie ouwe DM800...

 

Ben alleen bang dat de Linux hegemonie met een jaar of 2 volledig verdwenen is. Alle providers zitten dan op gecertificeerde boxen met volledig gesloten firmware. Hetzij met CI+ en gepairde kaarten... M7 zet zelfs interactieve boxen in. Kunnen ze via internet meteen zien wat je met de box doet... Vraag me zelfs af of die nieuwe boxen überhaupt werken als de internet verbinding niet succesvol wordt gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Frankrijk heb je dan geen beeld. (Orange)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk op dit moment geen satelliet meer maar DVB-T. Op de migratie naar DVB-T2 loopt het daar niet zo snel. Maar ter info de image is klaar en ik hoop er weer jaren plezier van te hebben :)

aangepast door view
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui,

 

geen stomme vraag hoor. Ik heb de dm800 image en ook die van een paar jaar terug online gezet (DM800, DM500, DM56x0 en natuurlijk DM7000). Tevens ook een uitleg hoe ik een basis image maak. Het is zoals je weet allemaal niet zo vreselijk moeilijk, je moet er alleen tijd voor nemen en alles goed doorlezen. Het staat op een gratis webhosting, dus zet de script en adblocker aan...

http://dreamradio.150m.com/

 

('73 PD1AHM)

aangepast door view
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...