Ga naar inhoud


OpenATV versus Openpli


Et9200HD

Aanbevolen berichten

Hallo mensen;

 

Een tijd terug liep ik tegen een probleem aan met mijn Et9200 HD.

 

Op mijn T-90 heb ik in totaal 7 LNB aangesloten, gericht op het oosten. 70, 90, 130, 190, 230, 280 en 420

 

Ik gebruik Tuner A. Tuner B is niet ingesteld. Vandaag heb ik openpli update gedraaid.

 

Via de signaalzoeker kan ik alle frequenties scannen voor 90, 130, 190, 230 zonder probleem.

 

Voor de 420 kreeg ik echter een probleem. De hoogste frequentie voor 420 is 12729. De maximale frequentie die ik kan scannen is 11676. Alle frequenties daarboven kan ik niet scannen, hij ziet gewoon niets.

 

================OpenATV===========

 

Ik kreeg destijds een tip van de winkel waar ik de receiver heb gekocht om OpenATV te installeren en te kijken of het daarmee wel lukt. Ik heb het geïnstalleerd en hij scant inderdaad alle frequenties, inclusief 12729 probleemloos.

 

Kennelijk hebben de jongens van openpli iets over het hoofd gezien.

 

Ik was nieuwsgierig en heb vandaag opnieuw openpli geïnstalleerd  om te kijken of het nu (ruim 2 maanden later) wel lukt. Helaas  lukt het nog steeds niet met openpli om frequenties hoger dan 1176 te scannen.

 

Het is niet altijd zo geweest, want het heeft een tijdje goed gewerkt. Ik weet alleen niet meer bij welke versie van Openpli mis is gegaan.

 

 

Heeft iemand misschien een idee waarom het niet lukt?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al eens een nieuwe satellites.xml geplaatst?

 

Je kan ze laten automatisch laten genereren (ben nu even site kwijt maar Google zalfje daar wel met kunnen helpen)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk kun je de satellites.xml even uit OpenATV harken en deze bewaren op je PC. Deze kun je dan in een OpenPli weer terugplaatsen. De bewaarde satellites.xml kun je met een XMP editor ook zelf aanpassen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens een nieuwe satellites.xml geplaatst?

 

Je kan ze laten automatisch laten genereren (ben nu even site kwijt maar Google zalfje daar wel met kunnen helpen)

>Heb je al eens een nieuwe satellites.xml geplaatst?

 

Ja, dat heb ik gedaan. Het helpt niets. je ziet keurig alle frequenties voorbijkomen tijdens het scannen, maar bij frequenties hoger dan 11676, ziet de receiver geen enkel kanaal meer, terwijl bij frequenties lager dan 11675 alle kanalen keurig worden gedetecteerd. Ik denk dat het fundamenteel iets te maken heeft met Openpli programmering.

Bij OpenATV is gewoon heel simpel, hij detecteert alles zonder rompslomp.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk kun je de satellites.xml even uit OpenATV harken en deze bewaren op je PC. Deze kun je dan in een OpenPli weer terugplaatsen. De bewaarde satellites.xml kun je met een XMP editor ook zelf aanpassen..

Zie mijn antwoord aan Wolverine.

 

Ook dat zal waarschijnlijk weinig helpen, omdat de receiver tijdens de detectie gewoon niets ziet in tegenstelling tot OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Et9200HD

waarom stel je de vraag niet op het pli forum, de dev´s zullen je graag verder helpen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met openpli terug gegaan naar 2014, en heb geen enkel probleem meer. alles xtrends hier draaien nu op de 2014 versie,

Niks geen nadeel t.o.v openpli en hun makers ben ze nog steeds dankbaar.

Inderdaad open atv werkt netter en stabieler maar vind de laatste versies ook niet goed.

Denk dat de makers van de boxen ook eens wat opener moeten worden met hun samenwerking openpli en open atv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik heb na een paar jaar ook weer een tijdje nu openpli draaien, de softcam(MGcamd) die ik gebruik in openatv liet met bepaalde zenders mijn vuduo² compleet vast lopen, nu met openpli totaal geen last van.

En aangezien je niet rechtstreeks op het openatv forum iets over softcams mag vragen, moeten we iets anders verzinnen.

Heb openatv altijd met plezier gebruikt, maar daar mogen ze wel weer eens naar kijken

Openpli heb ik voor  openatv altijd, en ook met plezier gebruikt, en nu dus weer...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan toch een instelfoutje ergen. 11.600 is de kantelfrequentie van lage naar hoge band! Je zou haast denken dat de 22kHz toneburst niet meegezonden wordt waardoor de daadwerkelijke hoge frequentie niet echt wordt ingeschakeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met openpli terug gegaan naar 2014, en heb geen enkel probleem meer. alles xtrends hier draaien nu op de 2014 versie,

Niks geen nadeel t.o.v openpli en hun makers ben ze nog steeds dankbaar.

Inderdaad open atv werkt netter en stabieler maar vind de laatste versies ook niet goed.

Denk dat de makers van de boxen ook eens wat opener moeten worden met hun samenwerking openpli en open atv.

Waar zijn die archieven van openpli te vinden? Op hun website kan ik het niet vinden.

 

Ik ben zeer benieuwd of alles weer goed werkt als ik een update van 2014 installeer. Bij mij heeft het een lange tijd goed gewerkt. Ik weet alleen niet na welke update de hogere frequenties niet meer werden gescand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan toch een instelfoutje ergen. 11.600 is de kantelfrequentie van lage naar hoge band! Je zou haast denken dat de 22kHz toneburst niet meegezonden wordt waardoor de daadwerkelijke hoge frequentie niet echt wordt ingeschakeld..

 

Aan de instellingen heb ik niets veranderd. Een tijd lang ging goed met openpli, inclusief hogere frequenties scannen. En opeens miste ik enkele zenders. Na onderzoek kwam ik erachter dat de hogere frequenties niet meer worden gescand. Ik kan alleen niet meer achterhalen na welke update dat is gebeurd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...